Vinterslaget

Startat av dilba, januari 05, 2009, 20.31

Föregående ämne - Nästa ämne

Andreas Graae

Asså jag vill inte skriva det för att vi ska bli ovänner jag vill bara få fram så som jag tycker att det är självklart.
I all tider då jag kört eller någon hemma har kört har det alltid varit "föraren betalar inte", det e inget fel att alla delar på kakan men det slits på bilen man e schysst o hämtar o kör hem folk till dörren, så jag tycker det e uppenbart.

Som sagt det blir ju billigare i vilket fall änn o åka tåg, och som jag sa innan hade vi vart mer eller 5 st då hade det ju blivit billigt.

Sen är det så Ola att hur kan jag lämmna ute min farsa med tanke på att det var hans bil? + att detta är vad jag tycker o skrev detta för det blev klagomål direkt o jat tänkte ju från början att vi tar bensinpengarna med de som åkte i vilken bil. asså att jag skulle prata med Dyne o patrik, o klas skulle prata med Ola o fia, om bensin pengar.

MEn nästa gång vi ska åka så tar man helt enkelt o reder ut sånna här saker innan eller så får någon annan fixa bilar o offra sin tid och ork.

Ola

Det är bra AG, jag blev lite orolig ett tag där, men nu förstår jag att du är "på vår sida".
Jag håller inte med dig om att föraren åker gratis och jag håller inte med dig om att det är självklart med milersättning, men självklart ska ni få vad ni+bilägarna begär. Låt inte mitt tyckande stå i vägen.
Snälla, nu börjar jag känna mig tjatig, men kan ni båda inte bara skriva här vad ni vill ha? Är det för mycket begärt? :)

Grattis till Sportsman 3an förresten!
mvh ola
Sir Killalot II for the masses!

jättem jorme

bensin lista:

ola 140kr

fia 140kr

patrik 70

tar det i kontanter på klubben

fia

okay.. tar med de nästa gång då
ny i stan

Patrik

Uhm inte för att verka snål men med tanke på att jag fick vara med och hosta upp halva AGs omkostnader (Dyne andra hälften) så tror jag ärligt talat det är bättre om Ola och Fia tar hand om hela Klas omkostnader.
Blood for the blood god.

Ola

Klas, du får 175kr var av mig och Fia istället.
Fia, är det ok?

Dyne, jag kom på det i efterhand, du ska få dina cash.
mvh ola
Sir Killalot II for the masses!

fia

ny i stan