Vinterslaget

Startat av dilba, januari 05, 2009, 20.31

Föregående ämne - Nästa ämne

fia

klas som är så snäll och kommer och hämtar bla mig.. när kommer han?
ny i stan

Ola

Efter han hämtat mig, ca 07.05-10 hos dig. Ska visa vägen.
mvh ola
Sir Killalot II for the masses!

fia

ny i stan

Andreas Graae

Bra bra!

DÅ e det Patrik o Dyne i min bil, ni kommer te geddon eller? Jag lär l ainte hitt ai borås som valnigt.

dilba

AG du kan la hämta mig typ kvart över sju du vet ju var jag bor.

Andreas Graae

Ah visst jag stannar där jag gjorde sist :P

Patrik

Jag bor rätt nära Ola så jag skulle traska förbi där och åka med Klas till Geddon.

Sen kan man ju hoppa över till dig AG då vi ändå lär få packa lite så vi blir lika många i bilarna.
Blood for the blood god.

Andreas Graae

Ja tung helg!
Det gick ju inte särskilt bra för någon geddonit som jag fattade(får se på resultaten senare när de kommer)

Jag var ju den enda som drog hem något pris iallafall, 3a i Sportmanship!
Så helt tomhänd kom man ju inte där ifrån!

Ni som va tråkig o gick o la er, nu skulle ju varit me på Krogen! Mycket lyckat hehe

Men tack för en rolig helg så hoppas vi att Geddons tappra WFB Spelare reser sig te GOthcon.

Patrik

Dyne har du pröjsat AG än för bilen?

Annars kan du ta min del också och tjäna 50 spänn på kuppen.
Blood for the blood god.

Ola

Enligt ök ska alla vara med och dela på totala bensinkostnaden, så skriv upp vad det kostat här så räknar vi sen.

Vad ska du ha för rummet Dyne?
mvh ola
Sir Killalot II for the masses!

dilba

Jag har redan betalt 200 för bensinen vilket jag tyckte var lite mycket men
det är inte hela världen.
Ska nog ha 215 eller något för rummet Ola.

Andreas Graae

Ok nu tänker jag klar göra en gång för alla när det gäller bensin pengar.

För det första! Den som kör ska aldrig behöva betala..... det slits på bilen bland annat, och denna gången offrade jag mig åkte in till borås o hämtade er som var en jävla omväg!

För det andra var samanlagda mil som jag körde 35 mil, sen för att JAG va snäll så räknade jag med 15 kr milen(innan eller vanligast e la 18 eller något)

Det blev då 525 kr delat på 2 = 262,5

Tror det e billigare änn o ta tåg eller annan transport. Nu var det ju synd att vi var 6 pers me annars hade det tagit 1 bil och det hade blivit mycket billigare.

Men jag ska säga som min gode far sa till mig när jag fick låna bilen och Dyne tyckte det var dyrt.

"Det e våran bil som ni använder, och tro fan du ska få tillräckligt med pengar för att du offrar dig att köra dom och SPECIELT hämta de där Boråsarna. Nästa gång så får la dom fixa egen transport till Skene först o så blir det dyrare bensin pengar.Eller så gör man upp klart o tydligt innan vad som gäller...."

Så ville bare få sagt det o hoppas det inte är för mycket begärt.
Utan mig (och Klas) hade ni kanske inte alls kommit ner eller så hade det blivit Mycket dyrare.

Ola

Är du seriös?

Vad var det för fel med att alla är med och delar på kakan?

PS lämna gärna föräldrar utanför diskussionen, vi är alla vuxna.
mvh ola
Sir Killalot II for the masses!

Patrik

Eftersom inget var sagt får man väl ta på sig det, svara bara på messet så skickar jag över dina 250.

PS 1,70 / km som du refererar till är inte "bensinersättning" utan "bilersättning" som involverar mer än enbart bensin.
Blood for the blood god.

fia

en resa till halmstad kostar ca 300 tur/retur så betala 200 är väl inga problem, men när man väljer att åka bil så tänker man väl att det ska bli billigt...

men men.. bara ni kommer överrens om nått och sedan kan den som ska ha pengar av mig (klas då antagligen) säga hur mycket och vart pengarna ska så fixar jag de..
ny i stan