You are Here:

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Meddelanden - Ivar

Sidor: [1] 2 3 ... 29
1
Brädspel / SV: [ASL] Red Barricades 2015
« skrivet: mars 15, 2016, 22.35 »
Fredag 18/3 Anders
Lördag 19 Anders
Söndag 20 Anders
Måndag 21 Anders
Tisdag 22 Anders
Onsdag 23
Torsdag 24
Söndag 27
Måndag 28
Tisdag 29
Onsdag 30 Anders
Torsdag 31

2
Brädspel / SV: [ASL] Red Barricades 2015
« skrivet: januari 11, 2016, 20.47 »
Just den veckan så funkar båda lika bra för mig!

3
Brädspel / SV: [ASL] Red Barricades 2015
« skrivet: december 30, 2015, 13.14 »
Jag är åter i Sverige 4/1 Så 7/1 passar utmärkt! ses då!

4
Brädspel / SV: [ASL] Red Barricades 2015
« skrivet: november 26, 2015, 00.26 »
Jag kan 5e o 6e
Spelar vi utan Andreas imorgon?

5
Brädspel / SV: [ASL] Red Barricades 2015
« skrivet: oktober 11, 2015, 22.40 »
Måndag 12/10 L-R
Fredag 16/10
Söndag 18/10 (fram till 16)
Måndag 19/10 L-R, Anders
Fredag 23/10 L-R, Anders
Söndag 25/10 (med avbrott för styrelsemöte 13-14) L-R
Måndag 26/10 L-R
Fredag 30/10 L-R

6
BSK 33 / Mötesprotokoll
« skrivet: juni 16, 2015, 07.49 »
Punkt 0,5 NIVÅ
Vilken nivå ska vi lägga oss på? Vi var på gång att höja nivån på konventet är det det vi ska fortsätta göra? Vi vill göra ett konvent!
1. Ska vi hyra gympasalarna? (behöver vi dom?) Magic vill växa? Det finns fler arrangemang som skulle behöva dessa. Delvis för att inte tappa dom till nästa år.
2. Prata med Bäckäng och kommunen. Ola Ståhl tar detta.
3. Webbadress. Finns backup på allt. Finns 3 olika alternativ. Vi väljer WOPSA. Bohlin går vidare med detta. Det gör att vi även kommer flytta hemsidan.
4. Kiosk, Utred om vad som skulle behöva köpas in. Hur ska vi se till att vi kan arbeta ordentligt i köket. Jonathan kollar på detta.
5. Street Friends. Kontakta Anders Glans o se om det går att anordna något liknande i år igen. Anders Ivarsson tar en första kontakt
6. Konventslogga. Vi vill att loggan skall utgå från mean mountain o spela på temat.
7. Inträde. Hur såg avgiften ut förra året? Tomas Davidsson kan ta hand om att ha koll på Bankgirobetalningarna.
8. iZettle! Jonathan kollar upp priser.
9. Ersättning för arrangörer. 1 mat per dag max 3 arrangörer per arrangemang. Vi har ett internt kommunikationsproblem... Alla typer av övriga ersättningar MÅSTE gå genom huvudarrangörsansvarig.(hyra av släp, flera personers inträde osv.)
10. Fokus, Vi behöver fokusera på Warmahordes, Magic, WFB, Brädspel. Allt annat är bonus! Skall vi göra något extra för något arrangemang? tex. Magic. Kanske fler?
11.Kontakta arrangörer. Kan Otto börja kolla upp grundarrangörerna?
Skapa flyers och skicka till bla. butikerna
12. Nästa möte söndag 28/6 11:00

7
Styrelsen informerar / SV: Styrelseprotokoll 2015
« skrivet: maj 31, 2015, 14.01 »
Styrelsemöte 2015-05-31

Mötets öppnande
Närvaro
   Olar Ståhl, Karl Tatti, Oliver Jandermark, David Dynefors, Unni Andrén, Amanda Rydberg, Anders Ivarsson.
Val av ordförande, sekreterare samt 2 justerare
   Ordförande Oliver Jandermark, Sekretare Anders Ivarsson, Justerare Amanda Rydberg och Unni Andrén
Uppföljning
databasen Ny kontakt med Getupdated har tagits men ingen ny info.
studiförbund. inget ny information
Skåp o nycklar. Oliver ska fixa nytt formulär för skåpskontrakt och nyckelansökan.
Medlemskorten har kommit. Vi har fått 500 medlemskort. detta för att kunna ersätta kort som blivit utslitna eller kommit bort. Öppna inga nya lådor förrän alla 200 tagit slut, börja uppifrån. Glöm inte att alla fält skall fyllas i. Påminn medlemmarna att de ska spara sina kort genom åren. 400 för icke bidragsberättigade och 200 för folk födda 90 eller senare.
Ljud för TV-spelshörnan. Budget ges på 5000 kronor så att det blir en hållbar lösning. Vi vill att det ska visas hänsyn, om inte det fungerar så tar vi upp en punkt om annan ljuddämpning.
 Övriga frågor
Det har varit problem med inlämning av bidragsansökningar, det verkar som om kommunen slarvat bort det första protokollet som lämnades in. Men David pratar lite med dem och ser vad som kan göras.
Det verkar som en stor risk för att det inte blir ett konvent. Vi går in o kallar till möte.
Warmaster vill äska om att köpa in o fixa iordning terräng till detta spel. budget ges på 4000 kronor.
Mötet avslutas

Ordförande            Oliver Jandermark___________________

Sekreterare             Anders Ivarsson_____________________

Justerare            Unni Andrén________________________

Justerare            Amanda Rydberg____________________________

8
Styrelsen informerar / SV: Styrelseprotokoll 2015
« skrivet: maj 31, 2015, 13.02 »
Styrelsemöte för Spelföreningen Armagedon 2015-04-26

Mötets öppnande
Närvaro
   Ola, Ståhl, Karl Tatti, Anders Ivarsson, Oliver Jandermark, Unni Andrén, Marcus Mellqvist, Amanda Rydberg
Val av ordförande, sekreterare samt 2 justerare
   Oliver Jandermark väljs som ordrörande, Anders Ivarsson som sekreterare och Karl Tatti och Unni Andrén
4. Uppföljning
Databasen ska flyttas. Patrik Bohlin och Robin Fredman Samverkar för att lösa detta. Anders Ivarsson och Tomas Davidsson är villiga att ta över kostnaden för mailen och driften av den om det skulle behövas. Finns inga hinder så flytta databasen till Getupdated.
Förvaring på Bäckäng, Marcus har inte rapporterat något nytt. inget kommer att hända i det närmaste.
Medborgarskolan hävdar att en av våra dammsugare är deras. Marcus är ansvarig. Vi avvaktar till de hör av sig.
Studieförbundet vuxenskolan. Vi vill kolla med studiefrämjandet och medborgarskolan för att se deras villkor. Marcus Mellqvist och Ola Ståhl fortsätter att kolla. Sverok tycker att vi ska använda studiefrämjandet.
Hålla hemsidan ajour. Vi frågar Andreas Carlsson om han vill ta ansvaret under 2015, Vi vill efterfråga att man lägger ut info om när man spelar och är aktiv i lokalen i facebookgruppen, men att facebooksidan används mer i marknadsföringssyfte i samband med konventet. Vi låter hemsidan vara bara en kontakt och någorlunda statisk information än så länge.
Kioskansvarig. Vi har testat att beställa från citybutikerna men det är inte bra. Vi kommer gå tillbaka till Menigo tills något bättre alternativ dyker upp.
Nycklar. Unni Andrén skapar ett Kalkylblad för att bättre kunna hålla reda på skåp o nycklar. Samt endast en pärm för att hålla reda på kontrakt. Samt sätter upp en rutin för arbetsgången för kontrakten. Nya nyckelansökningsformulär och nya kontrakt. Oliver Jandermarkfixar. Kalkylblad och nycklar ordnade men pärmen är inte färdig. Nya kontrakt är inte fixade ännu.
Dåliga dörrar inget nytt rapporterat, väntar på att Andreas kommer på ett styrelsemöte. Låset i kioskdörren är mycket dåligt.
Sista datum för förnyande av skåpskontrakt sätts till sista maj, vi förskjuter till 1/9
Medlemskort saknas, vi lugnar oss med försäljning. Ambitioner och storslagna planer finns! Karl Tatti är ansvarig, plastkorten beställs imorgon 27/4, skall ta högst 2-3 veckor. Vi informerar om hur vi sköter försäljning på nästa styrelsemöte.
Ljud för TV-spelshörnan. Oliver har kollat på lite priser och system och har ett förslag. Detta verkar ratas då det verkar lite för billigt och inte klarar av täcka ljudet för den ytan. Ola Ståhl går in och assisterar. Viktigt att det inte läcker för mycket ut i lokalen. Oliver kollar även på lite begagnade konsoler. Det läcker mycket ljud som kommer störa resten av verksamheten. Ola och Oliver kollar på lösningar för att lösa detta. Unni kollar lite på tygpriser.
Aktivera Armagedon. Tomas Davidsson lämnar fram ett förslag på att utöka aktiviten med förslag på datum och aktivteter. Vill att vi ska promotea på facebook aktivteten på Facebook. Tomas mailar Anders Ivarsson. Har fått första eventet som skall upp.
Hemsidan vi behöver få in en kontaktdel, vad hände med styrelsen AT armagedon.se Det behöver även finnas en sida med styrelsens sammansättning. Andreas Carlsson ansvarig. Vi har lagt in Karls mailadress på hemsidan som kontakt.
5. Det blir inget separat Swishkonto. pga att det är problem med hur de la upp vår kontostruktur hos banken.
Regler för sektioner sitter på anslagstavlan och är oförändrade från förra året.
 Funderingar på medlemsavgift. Bör vi sänka vår medlemsavgift nästa år. Vilken proposition ska vi lägga?
Mötets avslutande

Ordförande            Oliver Jandermark___________________

Sekreterare             Anders Ivarsson_____________________

Justerare            Unni Andrén________________________

Justerare            Karl Tatti____________________________

9
Brädspel / SV: [ASL] Red Barricades 2015
« skrivet: maj 12, 2015, 11.55 »
Ja det är ju det som gör att det är "lite" dumt o byta sida då... :o

10
Brädspel / SV: [ASL] Red Barricades 2015
« skrivet: maj 11, 2015, 07.52 »
Synd, jag skulle valt andra sidan med andra ord...

11
Brädspel / SV: [ASL] Red Barricades 2015
« skrivet: maj 07, 2015, 07.38 »
Jag hade också uppfattat det som varje torsdag. Men det skulle vara helt ok för mig om vi spelar ett sidegame de andra torsdagarna, typ kortare kampanjer? Eller scenarion?

12
Brädspel / SV: [ASL] Red Barricades 2015
« skrivet: maj 04, 2015, 07.31 »
Söndag 10:e maj: Lars, Carlsson, Ivarsson(efter en viss tidspunkt, typ 14 ska kolla när svärföräldrarna åker hem)
Torsdag 21:e maj: Lars, Carlsson, Ivarsson
Måndag 25:e maj: Lars, Carlsson, Ivarsson

13
Brädspel / SV: [ASL] Red Barricades 2015
« skrivet: april 28, 2015, 08.00 »
Jag har gjort bort mig lite... Jag kommer inte kunna komma imorgon. Jag skulle kunna vara där fram till 1830 sen måste jag åka.

14
Brädspel / SV: [ASL] Red Barricades 2015
« skrivet: april 16, 2015, 09.32 »
topp!

15
Brädspel / SV: [ASL] Red Barricades 2015
« skrivet: april 07, 2015, 09.04 »
Låter som en bra plan, en söndag fm går bra det också... 18/4 är typiskt dåligt för då fyller jag år o vill inte vara med er  :o

Sidor: [1] 2 3 ... 29