Gryning på Ereb

Startat av Spiff Rymdspionen, november 23, 2005, 17.32

Föregående ämne - Nästa ämne

maxi

Själv tyckte jag att det blev tydligt att två grupper formades förra spelningen. Dem som blev rädda och flydde i muletan och dem som vände tillbaka för att slåss mot det onda makterna och försvara riket och dess medborgare....Men vem är jag att utala mig om det. Tycker att alla förkänar en andra chans, så ett "Ara möte" passar fint.
Jag kan lira nästa vecka lördag eller söndag.

Förövrigt tycker jag att Nygg borde gämnas med marken......

Spiff Rymdspionen

Det blir ingen delad spelning för de flesta. Är det något ni vill komma överens om som är övergripande så föreslår jag att ni gör det före spelningen. Under färden till Hallborg finns det ingen möjlighet att tala ostört, och färden till Ara sker på olika fartyg. Det finns möjlighet att prata I Hallborg, men som sagt.. övergripande. Detta för att alla skall slippa väntan. Spelningen i sig kommer mer eller mindre att börja i hovet I Ara där ni möts upp cirka en vecka efter Nyg-händelsen.

Skulle dock vilja påbörja spelningen 45 minuter innan med Maxi. Konungen kommer att vilja tala med den nya Feriren i enrum.
"Det finns tillfällen när inte ens mina turrymdskeppskalsonger hjälper."

Apanpapan

Vadå olika fartyg? Vem bestämmer det? Kungen? Han kan suga *** ***** ***** *****! Vi åker som vi behagar...
¡Oook ook ooook oooook!  (¡Hasta la Victoria Siempre!)

Robin

Om vi ska dela oss i 2 grupper nu så kanske vi ska fundera på vilka som ska vara med i vilken grupp? Jag ser ju gärna att vi är en grupp, fast 9 pers är väl kanske lite väl mycket.

Så, vilka vill till Ara, och vilka vill inte? Mig spelar det ingen egentlig roll.
Jag vann combat med 13.

Sparvel

Här kommer ett _Förslag_ på hur vi skulle kunna dela upp grupperna i några spelningar framöver, absolut inte för alltid! Och mest för att hinna få mycket gjort på liten tid innan Nyg hinner med att göra för mkt. (med mer eller mindre seriösa inlägg/anledningar):

---

Grupp 1: hejj vi ska till / är i Ara
Maxi - redan påväg till Ara
PA - redan påväg till Ara
Robin - jag kan överklass stil! och är bra på att snacka
Kari - är nog en bra backup här om nåt går snett

---

Grupp 2: Hej vi ska hitta på nåt annat bra:
tex: fånga nån som tydligen jobbar under kael och hans 1500 man och övertyga dom att hålla ihop o göra nåt vettigt mot nyg..

Hake - planen inehöll båtar, vi andra kan nästan simma..
Marie - Vill INTE, aka. karaktären vägrar av outgrundlig anledning åka dit..
Pasi - bör inte presenteras inför kungen? hehe
Sala - Håller ihop med Pasis char? och tillför inte mycket hos kungen ;)

---

Oscar? ja det får vi se om han överlever..

---

Vad sägs om att vi tar en spelning med vardera grupp nästa helg?
Grupp 2 Lördagen
Grupp 1 Fredag eller Söndag?
"The wind was not the beginning. There are neither beginnings or endings to the turning of the Wheel of Time. But it was a beginning."

Robert Jordan
17/10-48 - 16/9-07

Robin

ganska bra gruppering, fast nu finns det ingen från ulvarna med i gruppen som ska till Ara. De har väl en del att tillföra om vi ska informera kungen om man säger som så...
Jag vann combat med 13.

Spiff Rymdspionen

Den 21/4 fungerar inte längre. Om vi inte börjar 18:00 följt av en timmes paus under kvällen. Men för enkelhetens skull säger jag att dagen är torsk.

27/4, 28/4, 29/4?
"Det finns tillfällen när inte ens mina turrymdskeppskalsonger hjälper."

maxi

Vill nog inte godkänna de nya grupp idérna. Inte när det gäller att splittra min char och Hakes. Med tanke på vår bakgrund och det vi har gått igenom så är det inte troligt att de skulle gå skilda vägar. Men att dela upp oss det är ju ett måste. Förhoppningvis får vi mer än ett spår att följa efter vårt möte med knugen så jag skulle tippa på att där blir det en naturlig uppdelning som kanske baseras på färdigheter m.m. beroende vad vi vill åstakomma.

Sparvel

vi spelar på lördag ändå tycker jag, en kort spelning om vad som händer med gruppen innan ev delning?
mat paus i en timmer funkar för min del
"The wind was not the beginning. There are neither beginnings or endings to the turning of the Wheel of Time. But it was a beginning."

Robert Jordan
17/10-48 - 16/9-07

hake

Hej, håller på och packar för Holland och Tyskland som jag åker till om ehh knappt 6 timmar. Men jag håller med Sparvel, klart vi ska spela på lördag. Det är ju till och med lysande att det blir en kort spelning med tanke på att vi ändå kommer att dela upp grupperna på något bra sätt och sedan är spelningen över för hälften av oss.

Så gaska upp dig nu Carlitoz så kör vi järnet på lördag!

Och förslagsvis så träffas vi allihopa någon timma innan på Geddon och pratar igenom vad vi vill göra. Det behöver vi ju inte SL för..

/Hake

Spiff Rymdspionen

Okej, lördag spikar vi, början 18:00, en halvtimme tidigare för Maxi (tror jag hinner dit tills dess). Det blir spelning för er i Ara, inte bara de som infinner sig i hovet. Så, möte med konungen, ett par andra möten, snack mellan karaktärerna, eventuell gruppuppdelning. Check.
"Det finns tillfällen när inte ens mina turrymdskeppskalsonger hjälper."

Robin

Försöker nog vara där runt 17 senast.
Jag vann combat med 13.

Sparvel

haha, bra att jag inte höjjde mina skills förra gången för om man ska till ara så vet jag iaf vad jag behöver höjja.... >_<
"The wind was not the beginning. There are neither beginnings or endings to the turning of the Wheel of Time. But it was a beginning."

Robert Jordan
17/10-48 - 16/9-07

Spiff Rymdspionen

"Det finns tillfällen när inte ens mina turrymdskeppskalsonger hjälper."

Robin

Ingen som har en gerflista eller så att maila mig btw? platton725 at gmail dot com. Behöver fundera lite över vad jag ska köpa
Jag vann combat med 13.