Gryning på Ereb

Startat av Spiff Rymdspionen, november 23, 2005, 17.32

Föregående ämne - Nästa ämne

Robin

Kanske kan tänka mig att lira på första maj. Funderar på att hälsa på släkt å vänner i gbg i helgen. Vi får se.
Jag vann combat med 13.

deadbolt

28/4, 30/4, 25/5, 26/5. är pisskass, då kan jag inte , och kan jag inte kommer kehal INTE delta i någon räddningsaktion, då smyger han i skydd istället och låter er fixa biffen.
“Elvis is that which is. Bigfoot is that which was. Space aliens are that which will be. The Holy Trinity of white-trash religion. "

Apanpapan

Då föreslår jag 4/5. För om Kehal inte är med så är inte Rhian med. 4/5 har vi en möjlighet att göra det iallafall.
¡Oook ook ooook oooook!  (¡Hasta la Victoria Siempre!)

deadbolt

vi ska minst ha gods av hallborgarna om vi lyckas!!
“Elvis is that which is. Bigfoot is that which was. Space aliens are that which will be. The Holy Trinity of white-trash religion. "

Sparvel

4/5 funkar för mig det borde vara min lediga helg!
"The wind was not the beginning. There are neither beginnings or endings to the turning of the Wheel of Time. But it was a beginning."

Robert Jordan
17/10-48 - 16/9-07

Sparvel

Hur kommer det funka egentligen om vi tar oss tillbaka, kommer vi få cp T10 slag då för att hitta igen eller?
"The wind was not the beginning. There are neither beginnings or endings to the turning of the Wheel of Time. But it was a beginning."

Robert Jordan
17/10-48 - 16/9-07

Apanpapan

Antagligen. Varje 0:a kommer betyda tusen vakter.
¡Oook ook ooook oooook!  (¡Hasta la Victoria Siempre!)

Spiff Rymdspionen

Tillbaks till trappgången där korridoren leder till de som föll? Ett lyckat DSF-slag från Davorr räcker, eller ett liknande slag med modifikationen -5 från någon annan.
"Det finns tillfällen när inte ens mina turrymdskeppskalsonger hjälper."

Robin

Davor. Ett r.

Jag har 18 i DSF, så det blir nog bra.
Jag vann combat med 13.

Apanpapan

Problemet med den trappan är att den vaktas av dussinet vakter. Vi behöver hitta en annan väg. Ett av hörntornen på det gamla fortet kanske?
¡Oook ook ooook oooook!  (¡Hasta la Victoria Siempre!)

hake

Hej på er Alla,

Nu e de fredag och åtminstonde jag har en "långledighet" att se fram emot!    :)

Det är uppfriskande och värmande att se att många av Er funderar och klurar på hur ni ska lyckas rädda livhanken på Stir och Tyko. Ett om ni frågar mig, beundransvärt initsiativ! :D

Men en fråga, sen när blev ett dussin vakter ett nästintill oöverstigligt mål? Några svepande senare och de lär vara 24 vakter... (halva sådana?)
Jag vet att de förmodligen har armoborst.. men så länge som de inte får in ett perfekt skott kommer väl pilen att på sin höjd sätta sig i rustningen??

Jag vill inte på något sätt förringa faran med att rusa upp där, men det lär ju knappast vara farligare än att kloppa ihjäl en trupp med 20-talet orcher? Något som de flesta av oss gör utan att fundera en sekund.

Självklart är det bättre att ta en alternativ trappa om det finns, eller att tömma hela 4:e våningen på folk genom att rökfylla huset... Något som man kan göra ganska enkelt förresten.. det är ju bara att ta sig upp på taket och täcka för lite skorstenar??

jaja, ni kommer säkert på något bra och på Tykos vägnar  ;)  lyckönskar jag er med ert räddningsuppdrag!

Over and out!  

//Hake

Apanpapan

Problemet är att när det är 20 orcher så finns det inte i regel 200 till runt knuten. Sen att magikerakademin ligger runt hörnet gör inte saker lättare eller bättre.

Jag vill ju inte powergejjma för mycket för det har gnällt på att mina förmågor är så himla bra. Jag ska nog sluta med det. NOT!

Ni är bara avundsjuka för att ni inte kan "The barbarian move"  :whax:
¡Oook ook ooook oooook!  (¡Hasta la Victoria Siempre!)

Apanpapan

När blir spelningen??
¡Oook ook ooook oooook!  (¡Hasta la Victoria Siempre!)

Spiff Rymdspionen

Jag bokar den 4/5 eftersom det verkar vara det bästa alternativet. 18:00.
"Det finns tillfällen när inte ens mina turrymdskeppskalsonger hjälper."

Apanpapan

¡Oook ook ooook oooook!  (¡Hasta la Victoria Siempre!)