Deathwatch

Startat av Ewers, september 01, 2011, 14.19

Föregående ämne - Nästa ämne

Martin Larsson

Tror inte nån postat denna tidigare

http://www.joachim-adomeit.de/wh40k/spacemap/map.html

Ganska fet starmap över Imperium of Mankind i 40k som även innehåller diveerse kända andra planeter så som Iron Warriors  Medrengard i Eye of Terror, uppskattade platser på diverse Eldar Craftworlds osv.

Finns massa guldkorn att hitta där, så som tex Boras Minor, Metalica och andra lustiga planeter/system. Vi är väl nånstans i Galactic East och härjar va?

Happy hunting :)
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Usually_Insane

min hemplanet Sotha är med. Låt oss be för dom som gav sitt liv för att försvara kejsarens domäner mot dom förhatliga Xenos.
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

Zebulon

Citat från: "Martin Larsson"Tror inte nån postat denna tidigare

http://www.joachim-adomeit.de/wh40k/spacemap/map.html

Ganska fet starmap över Imperium of Mankind i 40k som även innehåller diveerse kända andra planeter så som Iron Warriors  Medrengard i Eye of Terror, uppskattade platser på diverse Eldar Craftworlds osv.

Finns massa guldkorn att hitta där, så som tex Boras Minor, Metalica och andra lustiga planeter/system. Vi är väl nånstans i Galactic East och härjar va?

Happy hunting :)

Nice! Jodå, Eastern Fringe är vår lekplats. Lovely piece of hell-hole yonder.
TAKE, v.t. To acquire, frequently by force but preferably by stealth.

Ewers

Märker att han förskjutit Terra till mitten av Vintergatan samt att han vridit hela universat ca 90 grader. Spelar ingen roll då alla planeter och system verkar ligga rätt i förhållande till varandra. Bra med ljusårsmåttståcken. :D

En mer "lokal" karta att begrunda för Deathwatch nya hjältar:

http://www.fantasyflightgames.com/ffg_content/deathwatch/minisite/support/deathwatch-jericho-reach-map.pdf

Start kl 13.00 om jag inte sagt det tidigare.

Martin Larsson

Citat från: "Ewers"Märker att han förskjutit Terra till mitten av Vintergatan samt att han vridit hela universat ca 90 grader. Spelar ingen roll då alla planeter och system verkar ligga rätt i förhållande till varandra....

Jo det har han, men det är ju uppenbart eftersom det finns vädersträck inkluderat i kartan :)
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Zebulon

Det jag älskar med alla starmaps som publiceras är att de är så himla utskriftsvänliga.
TAKE, v.t. To acquire, frequently by force but preferably by stealth.

bohlin

Ewers hur länge sitter vi?

Ewers

Vi spelar till uppdraget är avklarat eller senast till 02.00. Har man familj och en underbar liten dotter  :wink: , är det mer än helt ok om man inte kan medverka hela vägen ut.

Naturligtvis blir det pauser för mat runt 18 osv.

Vill påminna Patrik B, Marcus J och Andreas G om att ni har era rollformulär själva. Det är tråkigt att åka hem igen för att hämta rollformulär. Jag vet av egen erfarenhet...

Deathwatch spelning 1 "Extraction"
15/10
kl 13.00-02.00
Kan: Ewers, Niklas, Jerry, Kari, Peter, Bohlin, Anders, Andreas, Henke & Marcus

Kan ej: Felix, Martin

/F

Zebulon

Citat från: "Ewers"Vi spelar till uppdraget är avklarat eller senast till 02.00. Har man familj och en underbar liten dotter  :wink: , är det mer än helt ok om man inte kan medverka hela vägen ut.

Naturligtvis blir det pauser för mat runt 18 osv.

Vill påminna Patrik B, Marcus J och Andreas G om att ni har era rollformulär själva. Det är tråkigt att åka hem igen för att hämta rollformulär. Jag vet av egen erfarenhet...

Deathwatch spelning 1 "Extraction"
15/10
kl 13.00-02.00
Kan: Ewers, Niklas, Jerry, Kari, Peter, Bohlin, Anders, Andreas & Marcus

Kan ej: Felix, Martin

/F

Wohoo! I princip 1% av ett chapter. Det är rätt jävla hårt ändå. What could possibly go south?

Öhm, jag har på sätt och vis familj (ingen dotter, dock). Räknas det?  :oops:
TAKE, v.t. To acquire, frequently by force but preferably by stealth.

Ewers

CitatÖhm, jag har på sätt och vis familj (ingen dotter, dock). Räknas det?  

Det räknas med en underbar hustru också.

Testar någonting nytt inför denna kampanjen, gemensam fikaansträngning:
-Jerry ansvarar för en sorts fikabröd
-Kari ansvarar för en sorts kakor
-Peter-Patrik ansvarar för en sorts fikabröd
-Niklas ansvarar för mjölk till kaffet
-Marcus ansvarar för the & stora engångsmuggar

Nästa gång blir det de andra som får anstränga sig.

/F

cracked_open

Jerry ordnar fikabröd, det är uppfattat  :wink:
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton

cracked_open

Förövrigt ser jag faktiskt fram emot den här spelningen. Kan bli kanonbra, dock håller jag med Zebulon att det är bra om man skriver ner eventuella special regler eller förmågor så vi håller uppe speltempot lite. Vi vill ju straffa så många kättare som möjligt  :D
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton

Kari

Har sagt till Henke att det blir spelning den 15:e, han är införstådd i det och taggad på att spela också. Ser att han inte varit inne och skrivit upp sig som deltagare på spelningen, men räkna med en till spelare.
"O divine art of subtlety and secrecy! Through you we learn to be invisible, through you inaudible, and hence we can hold the enemy's fate in our hands."
― Sun Tzu, The Art of War

Kari

Citat från: "cracked_open"Förövrigt ser jag faktiskt fram emot den här spelningen. Kan bli kanonbra, dock håller jag med Zebulon att det är bra om man skriver ner eventuella special regler eller förmågor så vi håller uppe speltempot lite. Vi vill ju straffa så många kättare som möjligt  :D

Kättare, och enbart kättare.
"O divine art of subtlety and secrecy! Through you we learn to be invisible, through you inaudible, and hence we can hold the enemy's fate in our hands."
― Sun Tzu, The Art of War

cracked_open

Citat från: "Kari"
Citat från: "cracked_open"Förövrigt ser jag faktiskt fram emot den här spelningen. Kan bli kanonbra, dock håller jag med Zebulon att det är bra om man skriver ner eventuella special regler eller förmågor så vi håller uppe speltempot lite. Vi vill ju straffa så många kättare som möjligt  :D

Kättare, och enbart kättare.

Kättare inkluderar de som inte gör sig förtjänt av kejsarens beskydd så som desertörer och  medborgare som låter sig bli skrämda av dåliga odds  :twisted:
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton