Deathwatch

Startat av Ewers, september 01, 2011, 14.19

Föregående ämne - Nästa ämne

Ewers

Fredag kväll är troligen ledig för mig, kanske upptagen. Vet det lite senare i veckan.

Kommer hålla i ett kort konventsmöte på lördag mellan 12-12.45, bara så ni vet.



/F 8)

Niklas

Får se om min char är färdig till spelningen mao

Zebulon

Vårt Kill-Team behöver ett namn! Visserligen kan man tänka sig att vi får olika beteckning beroende av uppdrag. Men ett grundnamn/motto vore ju himla käckt.

Jag föreslår: Fidem Strenue (Vigor and Faith)
TAKE, v.t. To acquire, frequently by force but preferably by stealth.

Andreas Graae

Jag kommer inte på lördag... kom lite annan skit jag måste fixa. Men sen tycker jag det blir alldeles för många som ska spela på en gång, är tveksam om det kommer bli en bra spelgrupp med så många.

Men spela väl så ska jag vara med på nästa spelning.
AG

Thure

Jag har bestämt mig för att hoppa av, då jag kommer behöva lägga lite mer fokus på skolan än vad jag trodde att det skulle bli.

Ewers

AG har rätt i att vi inte kan vara 10 spelare varje gång, det kommer nog vara ett max inför kommande spelningar men min erfarenhet säger att det kommer lösa sig då alla inte kan alltid. Riktvärdet är snarare 6 spelare.

Bra val att välja skola före spelande. Jag var inte lika klok som du när jag var i din ålder...


Nisse, Kari, Henke och jag hade lite regeltest-brainstoming-göraklart karaktärerna igår och jag kan bara konstatera två saker. Det första är att Deathwatchkaraktärerna är megalypptotuffa och det andra är att ni kommer vara väldigt glada över att ni har en apotekare med i gruppen.

Kram och ses på lördag kl 13.00, jag är i lokalen från 11.45 och håller i konventsmöte.

/F  8)

Zebulon

Appropå apotekare: kan han medcae sig själv?
TAKE, v.t. To acquire, frequently by force but preferably by stealth.

bohlin

Med tanke på hur du behandlar dina patienter, vill du medcae dig själv? ;)

Usually_Insane

OCC:

Fikabröd= Bulle, donut, muffins el. dyl. om jag har fattat det rätt va? inte ostfralla eller räkmacka?
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

Martin Larsson

Finns massa bra latinska citat: här e nåra :P


Ducator meus nihil agit sine lagunculae leynidae accedunt - My calculator does not work without batteries

Dum spiramus tuebimur - While we breathe, we shall defend

Mortvi non mordant - Dead me don't bite; Dead men tell no tale

Aut vincere aut mori - Either conquer or die

Draco dormiens nunquam titillandus - Never Tickle a Sleeping Dragon
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Zebulon

Citat från: "Ewers"
[...] det andra är att ni kommer vara väldigt glada över att ni har en apotekare med i gruppen.

Man ack så få tacticals!  :cry:

Citat från: "bohlin"
Med tanke på hur du behandlar dina patienter, vill du medcae dig själv?  :wink:
Det är många som blöder just nu och det finns ingen ledig apotekare som kan hjälpa Dig. Kejsaren tackar Dig för Din ärorika uppoffring.


Citat från: "Martin Larsson"
Dum spiramus tuebimur - While we breathe, we shall defend
Läckert!
TAKE, v.t. To acquire, frequently by force but preferably by stealth.

Niklas

Valerius Lucius

Shadow Guard Librarian

2nd Company

72 years of service

Ewers

Första uppdraget avklarat med lyckat resultat. Det var väldigt roligt och det gick över förväntan att vara så många som vi var. Mycket action blev det...

Håll ögonen öppna efter nya speldatum.

/F 8)

Niklas

Mycket kraftiga vindar och blödande stenar.  :twisted:

cracked_open

Mycket bra spelning. Hoppas att tyraniderna har lärt sig att Krakgrenades här hårdsmälta objekt att äta  :twisted:
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton