KGP La Grande

Startat av carlsson, december 08, 2010, 22.21

Föregående ämne - Nästa ämne

Brain

Jag meddelar Land.
Tomas Davidsson

Lindbergh

Jag kan den 18/6 som vi pratade om!
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Först väga, sedan våga" Helmuth von Moltke, f 1800, d 1891
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

Brain

Ok, inför i morgon 18/6: Antar att det är GO då ingen sagt att dom inte kan. Jag och Land är redo
Tomas Davidsson

Lindbergh

Jag är på, dyker upp runt 18 som det ser ut just nu...min tisdag ser dock dyster ut...
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Först väga, sedan våga" Helmuth von Moltke, f 1800, d 1891
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

Ivar

gott jag kommer jag med!
Om ni stöter på problem så kontakta mig i sista hand.

Ewers

Hur gick det?

BatC fallskärmsjägarbataljon låter hälsa att tyskarnas förluster är märkbara, anfallet går enligt plan och de egna förlusterna är lägre än beräknat.

Moralen är god och fienden uppbunden i strid. En panther imobiliserad och den andre befinner sig på "den andra" sidan an den raserade bron (vilket innebär att tysken inte kan fly bort över bron).

/F

carlsson

Tyska styrkan vid Cheneux rapporterar att den amerikanska anfallet har gått rakt i fällan.

Muaahahhahahaahhahaaaa..... ;)

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

Lindbergh

Det är hårda strider öster Stoumont och vi möter hårdnackat motstånd. Vi har brutit in i linje 1 och fortsätter anfallet i östlig riktning med stöd av kraftig indirekt eld. Staden Stoumont är nu rensad från kvarvarande fi och vi har eliminerat motståndsfickor som kvarstod från morgonen. Vi skjutit ut två stridsvagnar och en tredje med indirekt eld

Vi har stött på försvarade mineringar norr om riksvägen N33, där läget är oklart för tillfället. Sammantaget är förlusterna och anfallet enligt plan.

Framskjutna patruller hör dock motorbuller i östlig riktning och vi bedömer att fi har skickat stridsvagnsförstärkningar av okänd styrka.


Är löjligt spelsugen...
:D
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Först väga, sedan våga" Helmuth von Moltke, f 1800, d 1891
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

Lindbergh

Har ställt in mina sista bokhyllor av fin kvalisort som jag ska ordna till vid tillfälle. De är med glasdörrar och jag har tagit fram all min liggande bokhyllebelysning som jag ska skruva upp. Det är någon glashylla med och jag har lite extra hyllplan på vinden som jag ska leta fram. På så sätt kan vi snygga till ytan vid gröna väggen.

Mitt förslag är att ta ner Elfa-systemet och ersätta den med två, kanske tre bokhyllor i ek då det blir väsentligt snyggare, hyfsat dammfritt med glasdörrar och lika mycket utrymme. Ett alternativ är ta två 80 cm och en 40 i mitten för att få det snyggt :)

Jag fixar ;)

Vi kommer att det fiiiinaste krigsspelsrummet!!

L

”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Först väga, sedan våga" Helmuth von Moltke, f 1800, d 1891
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

carlsson

Citat från: Lindbergh skrivet juni 23, 2012, 16.48
Vi kommer att det fiiiinaste krigsspelsrummet!!

Lätt! :)

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

Ewers

Toppen!

Det kommer bli inte bara fint, utan också ljuddämpande. Med belysning kommer det bli fantastiskt! :)

/F

Lindbergh

Så, nu är krigsspelsrummet uppdaterat till 2.0 medels bokhyllan billy i Ek och lite extra belysning! Har dammsugit och skurat golvet dessutom. Tack nisse för gott stöd! Har dessutom tillsett att alla fiiiina tidningar hittat ett ställe att vara på så att de inte försvinner eller annat på föreningen.

Det vore bra om de två kartongerna kunde omgrupperas annorstädes eller in i någon av hyllorna. Det finns gott om plats och utan dem på golvet blir det än mer lättstädat!

Vidare vore det kul med lite mer modeller, det blev bättre än väntat med Tirpitz och belysning :)

Om någon som känner någon som har lite modeller som inte får vara kvar hemma, kan de få vila sina sista år inom glasdörrar ;)

Ha det gott!

L
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Först väga, sedan våga" Helmuth von Moltke, f 1800, d 1891
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

carlsson

Citat från: Lindbergh skrivet juni 24, 2012, 18.38
Så, nu är krigsspelsrummet uppdaterat till 2.0... Snip

Det blev skitbra!
Tack!

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

Ewers

Toppensnyggt!  :)

/F

Lindbergh

HEj!

Finns det någon plan kring de ljuddämpande plattorna? Var och hur ska de sättas upp? Finns det material inköpt eller ska vi ta bygglim ;)

Det kan ju vara ett spännande miniprojekt :)

...eller ett sätt att få "Festung Budapest" stämning medelsbetongdamm...
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Först väga, sedan våga" Helmuth von Moltke, f 1800, d 1891
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954