KGP La Grande

Startat av carlsson, december 08, 2010, 22.21

Föregående ämne - Nästa ämne

Lindbergh

Det blev idle  8)

Ryktet säger att det kommer att klarna på eftermiddagen och vår air liaison officer är beredd med våra P-47 för att röja vägen :)

L
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Först väga, sedan våga" Helmuth von Moltke, f 1800, d 1891
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

Ewers

#271
Rykten som florerat bland soldaterna har nu bekräftats av bataljonschefens underättelseadjutant. SS-trupperna i Cheneux har utfört okulta riter för att blidka "krigsgudarna", det har dessutom säkerställts medels protokollföring att tidigare nämnda nasister dessutom kastat förbannelser över de allierade chefernas lycka, främst bataljonschefen.

Det har rasat extremt hårda strider i den snortjocka dimman där det tyvärr avlider fyra amerikaner för varje tysk förlust. Endast några lätta fordon har slagits ut medan den observerade Panthern tillintetgjort de trupper som rört sig framför den. Flankanfallet mot Monceal går enligt plan men utan att tysken tar några förluster att tala om, istället blir klirret av de amerikanska "dog tagsen" allt ljudligare i sjukvårdarnas väskor.

Vi skall börja med runda 5B och vi kan räkna med att vi blir klara senast om två onsdagar. Håller vi samma tempo som idag kommer vi bli klara redan nästa onsdag.

DM:ad och sedan self-rallad Ewers  ;)

/F 8)

PS. Köp inte tärningar av Carlsson. Dom är förbannade av högre makter! Ds.

Ewers

Som det ser ut just nu kommer Andreas och jag att spela på söndag och därför finns en överhängande risk att vi blir klara redan nu på söndag. Det kan alltså bli läge för ett stabsmöte för båda lägren på onsdag. Kan vara något att ha handlingsberedskap för.

Det är kostsamt att anfalla, det är än mer kostsamt att anfalla med otur, det är kostsammast av allt att dessutom möta Andreas "FD3" Carlsson.  ;) :P ::)

carlsson

Ja, sällan har man skådat värre oflyt. Hamnar nog på topp 5-listan av "dajsning" tror jag... :))

Till tyskens glädje är det dock dags att det spills lite amerikanskt blod.

Angående tärningarna så vill jag dock poängtera att jag erbjöd amerikanen att byta tärningar. Dock är det sannolikt så att det är Ewers som utstrålar fel typ av strålning.

;)

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

carlsson

Hej alla spelare I kampanjen!
Ewers som rapporterar, att trotts att det från amerikansk sida endast klarades 4 moralslag under dagens session  >:(, så har byn Monceau intagits i sin helhet.
På den mörka sidan av berättelsen återfinns berättelsen om skottet ( ja, endast ett skott sköts!!!) mot min M36 Jackson. Träff på 4=fullträff och ett brinnande vrak. :(

Att anfalla mot Alexander Lucas i Very Heavy Mist kostar 10,5 squads mot 3 fientliga förluster.  8)

Vi avslutade naturligtvis på första slaget ::).

Jag föreslår stabsmöte på onsdag för amerikaner efter konventsmötet. Har svårt att avgöra om jag är TI eller Pin. Tog ju byn så jag är åtminstånde inte bruten eller Disrupted...

Vid tangentbordet Bataljonchef FE

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

Lindbergh

Taget, jag spelleder på onsdagskvällen så jag är på plats vid givet tillfälle!

Det innebär sammantaget att kampanjen går in i ett kritiskt skede även om Monceau är intaget och eftermiddagen samt natten är avgörande för oss.

Lider när jag läser oflytet med Jackson-vagnen, mer än 3 mot 1 i förluster och att det blev en kort förmiddag...Murphys lagar som sagt!

L
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Först väga, sedan våga" Helmuth von Moltke, f 1800, d 1891
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

carlsson

Alla tyskar samlas på onsdag kl 17 för lägesgenomgång!

Nilsson: check
Land: check
Tomas: kommer kanske

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

Lindbergh

Hej!

Jänkarna är helt klara på Stoumont-kartan som tidigare aviserat. Vill dock göra tysken uppmärksam på några saker inför set-up:

CX-counters representerar locations som vi grävt ut under förmiddagen och nu placerat on-map, om detta är korrekt vet vi inte men vi uppfattade det som att de ska placeras? blå "?" representerar därmed områden som är utmanade...

Vad säger ni, blir det spel på fredag kanske :)

Är sååå sugen på att få spela!!!!
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Först väga, sedan våga" Helmuth von Moltke, f 1800, d 1891
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

Brain

Land kvällsjobbar denna veckan, skall kolla hur/om han jobbar torsdag om vi kan sätta upp då. Annars blir det fredag som vi sätter upp på
Tomas Davidsson

Lindbergh

Ok, kanske spel på fredag kväll då :D
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Först väga, sedan våga" Helmuth von Moltke, f 1800, d 1891
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

Brain

#280
Jag och Land kör setup torsdag 15.00.


Edit: setup klar. När beräknas ni vara klara??
Tomas Davidsson

Lindbergh

Hello!

Ska försöka komma loss tisdag kväll för US set-up!

Ska vi försöka spela på fredag kväll den 25/5? Jag har ev lucka till helgen som kommer då jag ska spelleda på söndag som det ser ut nu...
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Först väga, sedan våga" Helmuth von Moltke, f 1800, d 1891
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

Ivar

jag kan inte spela på fredag kväll... Ska äta mat med svärföräldrarna som kommer hit från Norge.
Om ni stöter på problem så kontakta mig i sista hand.

Lindbergh

Kommer inte loss på tisdagkväll dessvärre och torsdagen ser mörk ut...kan fre/lör kanske...:(
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Först väga, sedan våga" Helmuth von Moltke, f 1800, d 1891
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

Ivar

hmmm.... tänkte jag skulle städa lite på gedon på lördag sen eftermiddag tidig kväll. typ mellan 16 o 20
Om ni stöter på problem så kontakta mig i sista hand.