Angående karaktärsskapande så finns det inga restriktioner - allt handlar om min förmåga att skriva in karaktären i storyn, vilket jag normalt sett är ganska bra på.
Ni kan ju dock göra er själva en tjänst och strunta i att skapa superhjältar redan från början - karaktärerna får tweaks och specialförmågor efter hand i alla fall. Här vet jag att jag lite grand går emot MUA's system, men det är så jag tycker spelvärde skapar.
Jag menar givetvis inte att ni ska skapa släta medelmutanter med tråkiga mutationer och 20% i alla värden, men superkombinationerna (Hög TT och Regenerera eller Extra KP) är bara coola i början, sedan kommer de att bli ganska slätstrukna och då tappar karaktären sin "edge". Det jag säger är att "edge" inte skapas genom spelvärden (mutationer och höga FV) utan genom att ha en genomtänkt personlighet/bakgrund som involverar delar av MUA-världens grupper, områden, kulturer, etc.
Gillar ni inte tankarna ovan så säg gärna ifrån så kan vi nå en bra balans med era tidigare spelupplevelser.
Ajaj, jag har ett födelsedagskalas att gå på den kvällen, så 15:e funkar inte. Det är däremot den enda kvällen (utom måndagen) den veckan som inte fungerar, så kanske 14/9 istället?
Svara och skriv upp era namn på listan nedan:
tis 14/9
tors 16/9
sön 19/9 snoffaz, napprix
lör 9/10 snoffaz, napprix
sön 10/10 snoffaz, napprix
lör 16/10
sön 17/10 snoffaz, napprix