You are Here:

Omröstning

Konvent eller ej?

Javisst!
19 (90.5%)
Nej. fy!
2 (9.5%)

Antal personer som röstat: 16

Omröstningen har avslutats: februari 27, 2008, 14.29

Startskott

Författare (läst 4842 gånger)

Startskott
« skrivet: februari 20, 2008, 14.29 »
 

Zebulon

  • Champion Kobold
  • *****
  • 547
    Antal inlägg
  • Karma: +2/-0
    • Visa profil
Styrelsen finner det gott att föreningen under 2008 arrangerar ett konvent.
Det är bra för varumärket Armagedon och genererar intäkter för föreningen.
Viktigast av allt: det främjar intresset för hobbyn.

I egenskap av konventsektionsansvarig (titel värdig Bulgakov) vill jag
med detta enkla ingrepp sondera terrängen; utan stöd från föreningens
medlemmar är projektet nämligen dömt att misslyckas.

Näst efter stöd och hjälp från medlemmar är en projektledare det viktigaste.
Visst skulle man kunna involvera högskolans Event Management-utbildning,
kalla det hela för en PBL-övning i skarpt läge och luta sig tillbaka. Visst är det
i teorin möjligt. Men det känns samtidigt ovärdigt en förening att överlåta ett
arrangemang till någon utomstående. BSK 26 behöver en alltså en driven
konventsordförande som kan se till att projektet genomdrivs!

Undertecknad vill också underlätta för er medlemmar som känner att ni
vill göra något, men inte vet vad eller hur: fråga inte vad Armagedon kan
göra för er, utan vad ni kan göra för Armagedon!

Se denna tråd som en inventering av föreningens resurser.
Låt mig därför föregå med exempel:

Jag har erfarenhet av både butiks- och informatörsarbete och ställer
gärna upp och arbetar med kiosk/information under konventet. Jag kan
också tänka mig att arbeta med marknadsföring inför konventet samt
samordning av projektets informationsresurser.
TAKE, v.t. To acquire, frequently by force but preferably by stealth.
 

Startskott
« Svar #1 skrivet: februari 20, 2008, 14.33 »
 

Fluff

  • Ãœberkobold
  • *****
  • 806
    Antal inlägg
  • Karma: +2/-0
    • Visa profil
    • http://www.parleporten.com
Armagedons sak är vår!

blir det konvent ska jag självfallet hjälpa till så mycket jag kan.
ät en makaron till!
 

Startskott
« Svar #2 skrivet: februari 20, 2008, 14.52 »
 

Greger

  • Champion Kobold
  • *****
  • 683
    Antal inlägg
  • Karma: +0/-0
    • Visa profil
Jag kommer troligtvis att köra 2 dioramor ihop med några arrangörer.  :)
 

Startskott
« Svar #3 skrivet: februari 20, 2008, 16.30 »
 

Ewers

  • Western - Grupp 1
  • Captain Armagedon
  • *****
  • 4 156
    Antal inlägg
  • Karma: +9/-1
    • Visa profil
Föreslår följande för att det skall bli mer konkret handlande: Fastställ ett datum för konventsmöte samt anslå i kallelsen de ansvarsposter som kommer att behöva tillsättas. Det bli då möjligt för den oinvigde att få en överblick och samtidigt får folk någonting att klura på.

Själv har jag erfarenhet av kioskansvar, städeri, konventsordförandeskap och allmänt arrangemangshållande. Jag har i år blicken inriktad på rollspel och/eller diorama/tabletop-arramgemang.

Kram /F 8)
 

Startskott
« Svar #4 skrivet: februari 20, 2008, 23.04 »
 

Ola

  • Champion Kobold
  • *****
  • 716
    Antal inlägg
  • Karma: +4/-0
    • Visa profil
Warmaster!  :P
Allmän allt-i-allo till WFB ock 40K turneringarna. (bära bord mm..) :(
mvh ola
Sir Killalot II for the masses!
 

Startskott
« Svar #5 skrivet: februari 21, 2008, 13.29 »
 

Zebulon

  • Champion Kobold
  • *****
  • 547
    Antal inlägg
  • Karma: +2/-0
    • Visa profil
Citat från: "Ewers"
Föreslår följande för att det skall bli mer konkret handlande: Fastställ ett datum för konventsmöte samt anslå i kallelsen de ansvarsposter som kommer att behöva tillsättas. Det bli då möjligt för den oinvigde att få en överblick och samtidigt får folk någonting att klura på.


Bra initiativ, Ewers! Kan du PM:a mig en sådan roster?
TAKE, v.t. To acquire, frequently by force but preferably by stealth.
 

Startskott
« Svar #6 skrivet: februari 21, 2008, 17.28 »
 

Clifford

  • Captain Armagedon
  • *****
  • 2 102
    Antal inlägg
  • Karma: +4/-0
    • Visa profil
    • http://bsk.sverok.net
Ta nu tillfället i akt och gör reklam för BSK på Gothcon. Se till att ha ett möte innan Gothcon, ta fram promo-material och något att locka med. Det är antagligen för sent att anmäla en regelrätt PR-kampanj med tält men flyers eller motsvarande brukar ju vara populärt.

Göteborgarna behöver göras påminda om att BSK lever och är välmående.
 

Startskott
« Svar #7 skrivet: februari 22, 2008, 09.14 »
 

Sparvel

  • Veteran Kobold
  • ****
  • 422
    Antal inlägg
  • Karma: +0/-0
    • Visa profil
Zeb får kalla till konventsmöte då helt enkelt? :)
Jag finns till hands för konventet i år igen, same old, same old..
"The wind was not the beginning. There are neither beginnings or endings to the turning of the Wheel of Time. But it was a beginning."

Robert Jordan
17/10-48 - 16/9-07
 

Startskott
« Svar #8 skrivet: februari 22, 2008, 12.32 »
 

Daniel

  • Champion Kobold
  • *****
  • 544
    Antal inlägg
  • Karma: +0/-0
    • Visa profil
Jag kommer delvis kunna medverka detta konvent. Jag utvecklar gärna mer vid det första konventsmötet.

// Daniel
Daniel Johansson

Brädspel är min grej!

http://spel.nsson.nu - Ska du köpa spel?
 

Startskott
« Svar #9 skrivet: februari 23, 2008, 05.13 »
 

Ola

  • Champion Kobold
  • *****
  • 716
    Antal inlägg
  • Karma: +4/-0
    • Visa profil
Cliff, jag håller med dig i ditt förslag,
Vi sprider BSK efter bästa förmåga på GothCon och det  mtrl som blir över tar vi, som ska, med oss till LinCon för vidare spridning.   mvh ola
mvh ola
Sir Killalot II for the masses!
 

Startskott
« Svar #10 skrivet: februari 28, 2008, 12.41 »
 

Daniel

  • Champion Kobold
  • *****
  • 544
    Antal inlägg
  • Karma: +0/-0
    • Visa profil
När blir första mötet?

Vi behöver väl ha det relativt snart om vi ska hinna fixa reklammaterial och komma igång innan GothCon?
Daniel Johansson

Brädspel är min grej!

http://spel.nsson.nu - Ska du köpa spel?