Skymning på Ereb

Startat av Spiff Rymdspionen, augusti 16, 2008, 22.15

Föregående ämne - Nästa ämne

Martin Larsson

Citat från: "Apanpapan"Jag anser att det borde vara lättare att tala ett språk än att läsa det. Jag föreslår att kostnaden för att tala ett människospråk sänks till ett...

Är spelledaren ond blir effekten istället att kostnaden på läsa/skriva ökar till 3, tyst din dumma apa! :thumbleft:
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Ola

Faen vad det började suga i Expert-nerven när man läser denna tråden.
Finns det en liten plats kvar för en gammel övervintrad spelare?
mvh ola
Sir Killalot II for the masses!

Spiff Rymdspionen

Det kan nog komma att dyka upp en plats eller två till, mest beroende på om någon drar sig ur. Det märks fram till nästa helg när saker och ting borde vara klara karaktärsmässigt. Postar det då.


Det nya kostnaden på modersmålet är för övrigt 6.
"Det finns tillfällen när inte ens mina turrymdskeppskalsonger hjälper."

Robin

Citat från: "Spiff Rymdspionen"Det kan nog komma att dyka upp en plats eller två till, mest beroende på om någon drar sig ur. Det märks fram till nästa helg när saker och ting borde vara klara karaktärsmässigt. Postar det då.


Det nya kostnaden på modersmålet är för övrigt 6.

Vilken tur att jag köpte modersmål innan denna förändringen gjordes!
Jag vann combat med 13.

Ola

Skriv upp mig på en av dom platserna.

Bara av nyfikenhet, vilket system använder ni för att slå fram grundegenskaperna?
3T6? 3T6, slå om 1or? 3T6, 1 o 2 räknas som 3? Eller superhjältevarianterna 2T6+6 eller 4T6 och ta bort lägsta?  :D
mvh ola
Sir Killalot II for the masses!

Martin Larsson

Citat från: "Ola"Bara av nyfikenhet, vilket system använder ni för att slå fram grundegenskaperna?
3T6? 3T6, slå om 1or? 3T6, 1 o 2 räknas som 3? Eller superhjältevarianterna 2T6+6 eller 4T6 och ta bort lägsta?  :D

De e hardcorevarrianten som gäller:
Slå 3 rader rakt uppifrån och ner, slå om alla resultat under 7. Välj sedan den rad som känns minst usel/bäst...
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Apanpapan

Fan vad det är jobbigt med kompisar som inte kan läsa. Vi försöker igen.

UNDVIKA. GRUNDCHANS?
¡Oook ook ooook oooook!  (¡Hasta la Victoria Siempre!)

Jimp

Citat från: "Apanpapan"Fan vad det är jobbigt med kompisar som inte kan läsa. Vi försöker igen.

UNDVIKA. GRUNDCHANS?

N E J
Ill dance for Gil!!

Martin Larsson

Citat från: "Apanpapan"...Vi försöker igen...

Du och vem mer? Hemliga spöket(apan) Molgan?  :laughing6:
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Getsen

Jag. :) Om man ska "följa systemet" så att säga, så borde alla (alla jag kommer på iaf) "fysiska" färdigheter ha en grundchans; innan det blev en egen färdighet hade man sin VIG/SMI-grupp i att undvika en attack (där Akrobatik (som saknar Grundchans) gav en bonus).  Det kräver inte treårig utbildning och högstkolepoäng för att flytta sig åt vänster när nån försöker slå en, så snälla carlos spara oss alla 3-9 erf och ge oss SMI i baschans på Undvika.

I övrigt så har jag ett förslag till ändring av systemet; Tidigare då man har slagit perfekta slag har vi alltid använt oss av det fulla Färdighetsvärdet (FV) på det "andra slaget" (för er som inte vet hur det funkar; färdigheter slås med en d20, man ska generellt slå lågt. Slår man "1" och sedan under sitt FV är slaget perfekt och medför xp och kanske nån bonus). Jag skulle vilja att det andra slaget istället slås mot CL, (Vilket är kort för Chans att Lyckas, och är FV med en (oftast negativ) modifikation. Har man t ex -10 på slaget från början och slår en etta, så rullas det andra slaget mot Fv-10. Logiken är väl att är det något svårt man gör så bör det vara svårare att göra det Perfekt. (Detta påverkar främst strider då man ofta slår med ett modifierat FV beroende på antal attacker/parader man gör)). Fummel borde såklart modifieras efter CL as well.

Tilläggsfråga: är gruppindelningen spikad? djungeltrummorna kommer med nya bud hela tiden. :)
"I've made characters for games you've never heard of, and I've never played!"
"The road to hell is paved with randomly-generated content."
"Chaotic Neutral means never having to say you're sorry."

Spiff Rymdspionen

Du har en poäng Ros, och jag vägde fram och tillbaka med hur jag skulle göra med undvika. Å ena sidan har alla vapenfärdigheter en grundchans, å andra sidan ville jag att undvika skulle vara en svårare färdighet att hantera och mer kampsports inriktad. Hade undvika inkluderat samtliga vighetsbaserade manövrar så hade en grundchans varit motiverad. Men nu täcks dessa upp undergruppen vighet. Så, bland annat, på grund av det kommer en baschans inte att inkluderas med färdigheten under i alla fallo denna kampanjen.

Den andra förslaget var riktigt bra, så den kan nog komma att implementeras.


För de tre-fyra personer som inte rullat fram sina grundegenskaper och planerade att komma ner till Geddon på lördag. Jag kommer tyvärr inte att dyka upp föränn närmare 19:00.
"Det finns tillfällen när inte ens mina turrymdskeppskalsonger hjälper."

nilP

Citat från: "Spiff Rymdspionen"För de tre-fyra personer som inte rullat fram sina grundegenskaper och planerade att komma ner till Geddon på lördag. Jag kommer tyvärr inte att dyka upp föränn närmare 19:00.

Ok.
I will be there.

Dale

CitatKunskapsfärdigheter; int/2/-

Huh?

Getsen

Citat från: "Dale"
CitatKunskapsfärdigheter; int/2/-

Huh?

Kunskap om... Odöda, Legendariska varelser, Kaosvärldar osv osv (sånt som inte täcks av Kulturkännedomar eller andra färdigheter a la Zoologi o dyl)
"I've made characters for games you've never heard of, and I've never played!"
"The road to hell is paved with randomly-generated content."
"Chaotic Neutral means never having to say you're sorry."

Getsen

Yo Spelledarn!! Kan man få lite guidelines för vad som gäller för bakgrund och karaktärsbild? mun-till-mun-metoden hävdar belöningar i form av upp till 100xp/10 gerf/Tuffa prylar. Vad krävs rent bakgrundsmässigt för att casha in storkovan?

(*jobbar för fullt på Jens Ragnehems Historia.. eller "Resan till min Helrustning" som den också heter*)
"I've made characters for games you've never heard of, and I've never played!"
"The road to hell is paved with randomly-generated content."
"Chaotic Neutral means never having to say you're sorry."