Armagedon: Växa eller krympa?

Startat av Clifford, oktober 06, 2004, 04.45

Föregående ämne - Nästa ämne

Armagedon: Växa eller krympa?

Armagedon ska behålla lokalen, satsa på fler unga medlemmar och ständigt försöka öka.
21 (52.5%)
Armagedon ska anpassa sig efter nuvarande medlemmar, öka deras inflytande, fokusera på det vi gillar och satsa på en kamratlig anda för kompiskretsen.
19 (47.5%)

Antal personer som röstat: 37

Omröstningen har avslutats: oktober 06, 2004, 04.45

Martin Larsson

Citat från: "Lambda"bajs. hihi. jag beställer idag.

Fy f*n va gôtt. Gôrbra jobbat mannen, you da man :!:  :D
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Lambda

tja. jag är da late mannen. :shock:
nu väntar vi på faktura..
Not even death can save you from me.

Martin Larsson

Well, det betyder fortfarande att du varit aktiv och duktig, och att du har legitim rätt att slappa i avvaktan på nästa steg :wink:
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Jesper Wasling

Citat från: "Clifford"Kalle: Ja, att låta styrelsen fokusera på att förbättra för de medlemmar vi har istället. Ingen rekrytering, men självklart ska ju de fåtal som hittar hit kunna köpa medlemskort.

Det var kul att hitta hit och se vad ni har för er, men det är trist att se en sån negativ attityd till nya medlemmar.
Var lite mer öppna. Ju fler medlemmar ni får tag i, desto fler potentiella aktiva kan engagera sig. Ergo - ragga medlemmar. Går inte det - köp upp andra förningar, det har ju Armagedon gjort förr (ex Ostento vigilium Borås och Gaplas)

På min tid *ler* gjorde vi det misstaget att inte tro att de yngre (vilka för övrigt var generationen över ex Clifford och Martin) inte kunde något och var helt opålitligt jäfört med oss. Och resultatet blev att en hel drös försvann. Sedan slutade vi "äldre" och vips fanns det inga som kunde ta över utan ett jädra trassel.

Alla har vi varit muppar, men vi växer till oss. Jag lovar ;-)

Och. Svaret var inte specifikt riktat till Clifford utan jag bara tog hans inlägg som startpunkt.
*********************************

ex-ex-ex-aktiv, och nu snackar vi 80-tal :-)

Clifford

Som svar till Wasling:
F-n vad kul att se ditt inlägg, nu väntar jag med spänning på att se fler gurus dyka upp här.

Och ang själva frågan: Debatten har rört sig i rätt riktning, och mitt inlägg ovan var menat som en tolkning av poll-resultatet, och speglar inte alls mina egna åsikter.

Föreningen har i dagarna ÄNTLIGEN genomfört en reklamsatsning på schyssta flyers och affischer i butiker och skolor i Borås. Från och med i morse finns de på nästan alla högstadier, gymnasier och högskolan också. Detta har varit i görningen i över ett år men blivit försenat många gånger, men nu är det gjort. Förhoppningsvis leder det till många nya ansikten.

Återigen, riktigt skönt att se att du hittat hit och att vårt forum och hemsida når ut utanför oss som pillar med det dagligen. Ibland känns det som om vi är fem pers som använder forumet, max...Så det är skönt med en gnutta bekräftelse :)

Gunilla Hellén

Till Cliffan

Jag kollar forumet minst en gång om dan(junkie) men till skillnad från det verkliga livet skriver jag bara när jag har något vettigt att tillföra. Det skrivna ordet har en betydligt längre livslängd än en verbal harang, vilket ibland leder till att man inte svara på folks dumheter och allmänna provokationer. Jag misstänker att det även finns andra som har ett liknande förhållningssätt.

Bara för att jag inte alltid svarar på allt och allas inlägg betyder inte det att jag inte uppskattar forumet och det jobb som läggs ner för att hålla igång det. Jag tycker det är underbart att vi har ett forum. :D

sebbe

Citat från: "Gunilla Hellén"Till Cliffan

Jag kollar forumet minst en gång om dan(junkie) men till skillnad från det verkliga livet skriver jag bara när jag har något vettigt att tillföra. Det skrivna ordet har en betydligt längre livslängd än en verbal harang, vilket ibland leder till att man inte svara på folks dumheter och allmänna provokationer. Jag misstänker att det även finns andra som har ett liknande förhållningssätt.

Bara för att jag inte alltid svarar på allt och allas inlägg betyder inte det att jag inte uppskattar forumet och det jobb som läggs ner för att hålla igång det. Jag tycker det är underbart att vi har ett forum. :D
om någon gnäller på att du inte är på forumet och du är på forumet ska du givetvis inte ta åt dig.
denna kritiken är bara riktad till folk som inte kan se den =P

jag brukar allt som oftast författa ett inlägg utan att skicka det, speciellt om någon har skrivit något korkat och jag vill säga något elakt som jag inte borde säga. fungerar skitbra.
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45

Gunilla Hellén

Jag tog inte illa upp! :D

Jag försökte bara förklara att det finns olika typer av användare på forumet; läsarna, bölarna, de selektiva m. fl. För mig är alla sätt att använda forumet lika bra, vare sig man bara läser eller bara skriver på det. Men att låta påskina att det bara finns 5 aktiva användare är lite drastiskt. Fast jag har ju själv varit aningen drastisk när jag klagat på bristen av engagemang rörande konventet, så jag har viss förståelse för att man som drivande ibland känner sig något ensam.

Clifford

Citat från: "sebbe"
denna kritiken är bara riktad till folk som inte kan se den =P

Word of the Month!
Sebbe, det där får du ha som din signatur eller nåt...vilken visdom!

Och Gunilla, jag ville inte påskina att det faktiskt bara var fem pers, utan att det IBLAND känns som det. (Heavy, Emil, Sebbe, Larsson, jag...nån jag glömt? ;-) )

Det är jättebra med er "lurkare" som inte skriver men ändå läser, det är toppen. Men vad jag söker efter är kanske lite mer initiativ från styrelsen och andra ansvariga att se och utnyttja forumets kapacitet.

Varför finns inte en lista över styrelsen på forumet?
Varför finns ingen vettig kontaktinfo?
Hur kan vi skapa bättre informationsflöde till medlemmarna?

Massor med saker skulle kunna få utrymme på forumet, men tyvärr är vår mest aktiva tråd en jävla ordlek, vilket faktiskt brukar göra mig besviken.
Så se möjligheterna!

Gunilla Hellén

Jag tycker du har jättebra idéer Cliff. Jag ska kolla över det inom en snar framtid, har en redovisningstenta på torsdag så innan dess kan jag inte lova något.

sebbe

Citat från: "Gunilla Hellén"Jag tog inte illa upp! :D

Jag försökte bara förklara att det finns olika typer av användare på forumet; läsarna, bölarna, de selektiva m. fl. För mig är alla sätt att använda forumet lika bra, vare sig man bara läser eller bara skriver på det. Men att låta påskina att det bara finns 5 aktiva användare är lite drastiskt. Fast jag har ju själv varit aningen drastisk när jag klagat på bristen av engagemang rörande konventet, så jag har viss förståelse för att man som drivande ibland känner sig något ensam.

bra bra.

jag hatar också ordleken, det enda roliga i den tråden var när dyne gjorde reklam för buffy cup, det var skitroligt.
men visst, om det gör så att fler använder forumet till andra saker så är den bra =)
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45

Martin Larsson

Citat från: "sebbe"jag hatar också ordleken, det enda roliga i den tråden var när dyne gjorde reklam för buffy cup, det var skitroligt...

VA????

Dene ju kul som f*n :roll:

Skämt å sido, det är bra att det finns mindre seriösa delar oxå på forumet också. Gillar man inte dem så e det bara att bortse från dem. Det viktiga är enligt mig att folk noterar att det händer saker :wink:

Citat från: "sebbe"denna kritiken är bara riktad till folk som inte kan se den =P

Fy fan va bra :D helt klart en given signatur...

Citat från: "Clifford"Och Gunilla, jag ville inte påskina att det faktiskt bara var fem pers, utan att det IBLAND känns som det. (Heavy, Emil, Sebbe, Larsson, jag...nån jag glömt? ;-) )

Det är jättebra med er "lurkare" som inte skriver men ändå läser, det är toppen. Men vad jag söker efter är kanske lite mer initiativ från styrelsen och andra ansvariga att se och utnyttja forumets kapacitet.
Massor med saker skulle kunna få utrymme på forumet, men tyvärr är vår mest aktiva tråd en jävla ordlek, vilket faktiskt brukar göra mig besviken.
Så se möjligheterna!

Clifford har en fet poäng. Jag har seriöst försökt bedriva diskussioner här gällande en hel del olika grejer, men det är j*vligt svårt när ens tråd har typ 50 inlägg och 800 visits...
Om fler personer skulle säga A så kommer fler säga B och därmed kommer det bli bätter och intressantare diskussioner 8)

*ADMIN-EDIT*
Tre posts från samma användare är lite störigt att ta sig igenom, bättre att skriva ihop allt, så jag gjorde det.
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

MOB

Så, vad har hänt med alla flajers och affischer? Nya medlemmar?

Kan inte annat än instämma i vad gubben Wasling skrev. Det var bättre förr!  :D
Och precis som han påpekar. Betänk att flertalet av er som anser er vara veteraner idag, inte hade kommit med i föreningen om vi hade gått på linje 2 redan då. Vilket det faktiskt har pratats om i åtminstone 15 års tid (trot eller ej).

Jag är glad att det blev linje ett som vann då. Och jag hoppas för allas skull att det blir detsamma igen.

Sent 80-tal (med start med Armagedon Fright Night -89 om inte jag missminner mig) och tidigt 90-tal var taktiken att fixa nya medlemmar genom att ordna stans bästa fester. Det lyckades vi med under ett flertal år och medlemsantalet gick från i runda slängar 70 till 350 st. Naturligtvis var merparten av dessa enbart intresserade av fester. Men ett antal av dem var också intresserade av föreningen i allmänhet och spel i synnerhet. Många av de medlemmarna är fortfarande kvar. De som enbart var partyanimals gav oss välbehövligt klirr i kassan och betydligt trevligare fester under ett antal år. Så ingen skugga över dem!
..........
MOB

Clifford

Citat från: "MOB"Så, vad har hänt med alla flajers och affischer? Nya medlemmar?


Antalet unga medlemmar har ökat rejält de senaste veckorna, kanske pga sommarlov men förhoppningsvis har affischerna och våra flyers synts ordentligt. Vi blev för övrigt idiotförklarade av flera högstadieskolor i Borås när vi undrade om det gick att sätta upp ett anslag.

Vi har cirka 10-15 affischer kvar samt 200+flyers, om nån har idéer vart vi kan sätta dem så säg till. Biblioteket ska få affischer iallafall.

Festerna ja...jag och Norén fixade den sista...den var kul som f*n. Nuförtiden försöker föreningen vara 100% supersnäll, Koboldernas Dag är väl den sista spillran av gamla Geddon. (bara det faktum att datorerna har åldersgräns på spel och att vi har windows originallicenser till alla 8 datorer säger väl en del  om föreningen idag  :lol: )

Ekelund

Ja... jösses... originallicens till datorerna. Det har hänt endel sedan geddon var förfest (och fest) lokalen framför alla andra... Enligt mig är detta enbart av godo (även om det var kul)...

Vad röstningen i början av diskussionen anbelangar så hade jag svårt att rösta... kan inte riktigt se hur det inte går att förena de båda spörsmålen.

Ja...ja för vad det är värt... är väl inte den mest aktiva medlemen längre... men det kan vara kul att tjöta lite...
Tjoff... That was a crossbow...