WHFB - Liga

Startat av Robin, november 06, 2007, 14.43

Föregående ämne - Nästa ämne

Patrik

Citat
jag kan la ta o bli smiskad nu till helgen efterasom det sket sig förra veckan(inte) Laughing
jag kan nog vara upp 10 tror jag isf /klas

Lördag eller söndag?
Blood for the blood god.

jättem jorme

Lördag,, tåget kommer till borås 10 prick då så är jag la på klubben kvart över 10

dilba

gedon lär inte vara öppet vid 12 så för ta det lite senare

krexx

Då blir det för sent för mig =(
Det är väl själva ... att jag inte kan komma loss... får hoppas på nästa vecka.
*suckar*

Patrik

CitatLördag,, tåget kommer till borås 10 prick då så är jag la på klubben kvart över 10

Då syns vi då :) (får bara hoppas att vi kommer in  :wink:  )
Blood for the blood god.

Ewers

Spelade min första match idag. Fia var toksnäll och slog tok-tokkass, vilket ledde till en seger. Hon gjorde allt rätt och jag gjorde mycket fel, ändå vann jag pga hennes tärningar.

Tackar Fia för en trevlig match och god upplärning!

/F 8)

Ola

Om jag inte är helt död på söndag fm, så kan vi ta en dust då Ewers. Har efter dusten mot Fia (draw) snickrat ihop en "slå-ihjäl-alla-riddare"-lista. :)
Enda kravet är att vi kommer igång runt 10.
Nya demonlistan är det som gäller, ifall du undrar.
mvh ola
Sir Killalot II for the masses!

fia

tack ewers.. det var väldans kul att spela med dig med.. kul att se riddare mot riddare..
ny i stan

Ola

För övrigt så fick nya listan sitt elddop igår. Mot Dynes öddlor.
Det såg bra ut hela slaget och lutade åt en säker major, men i turn 6B så zappade Dynes padda med tillhörande zip-repeater ihjäl pappas sista wound och dessutom fick han in en dödande spell/pryl-kombination på en KhorneHerald. Det hela slutade i draw.  :cry:
mvh ola

jättem jorme

fick mitt eldop MOT dom nya demonerna idag. FAAAN vad lord of change med tzeentzh loren är förbjuden. detta är härmed best'ämt. pronto.

/klas

Patrik

Hey jag var ju jättesnäll och hade bara 8 power dice :)
Blood for the blood god.

jättem jorme

CitatHey jag var ju jättesnäll och hade bara 8 power dice  

.. osså hade du ju bara "2plus på alla casting rolls grejen" och "ignorerar första miscasten grejen"
så kan ju Lord of changen alla spells i loren också :cry:  :cussing:

Ola

Lite resultat, det jag har för tillfället.

Namn   Matcher   Poäng   Snitt
Ola       5            6          1,2
Fia        4            1          0,2
Henk     7            6          0,9
Klas      7            17        2,4
John      3           4          1,3
Patrik    3           4          1,3
Andreas 1          3           3,0
Robin    2           4           2,0
Dyne     7          13         1,9
Ewers    4           6          1,5
AG        3           1           0,3
Nemo    5           6           1,2

Som ni ser så leder Klas, men om Andreas håller uppe ångan så kan han gå långt. :)
Ni som bara hunnit med 1-3 matcher, försök ordna minst 3 slag i kommande månad.
Ni som spelat mer än 5 matcher kan väl försöka vänta in oss andra. Listan blir lite svårtydd annars. (i sig ingen orsak, men det vore trevligt att nån gång före slutet ha en icke haltande lista)
mvh ola

Ola

Här var det tyst.
Kan meddela att Klas fortfarande leder, men inte lika överlägset längre.
Demonerna hade sorterat bort alla ödlor förutom ett par skinks på en stegadon och en priest, i turn 5A.
Visst, pappa hade bara en pinne kvar och några andra enheter var rejält tilltuffsade, men slaget vanns när paddan sprang pga en ensam  bloodreaper med support från khorne heralden som vann med CR 10-6.  :twisted:
mvh ola

jättem jorme

Citatslaget vanns när paddan sprang pga en ensam bloodreaper med support från khorne heralden som vann med CR 10-6.

det känns lite sorgligt när ett slag avgörs på att du slår en 5plus på banner of unholy victory  :evil:....  Men! jag underskattar inte dom en andra gång :twisted:  

/klas