Flipperspel på gedon?

Startat av Cliff Jr., september 13, 2004, 22.46

Föregående ämne - Nästa ämne

Flipperspel?

Ja!
8 (33.3%)
Dum eller?
6 (25%)
Kanske, om det innefattar aliens, babes eller stora vapen.
10 (41.7%)

Antal personer som röstat: 24

Omröstningen har avslutats: september 13, 2004, 22.46

Björn


Clifford

Sådant gott arbete belönas på sedvanligt Geddonmanér med att du nomineras till styrelsen. Så, fortsätt jobba.

:roll:

Allvarligt talat bra.

Martin Larsson

Ha´re hännt något ännu :?: Väntar spännt på reaktioner :D
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Cliff Jr.

Tyvärr inte ett ord från dem än... kasst.
Adonbolagen i GBG är ju stort & seriöst annars. Vet inte om de ställer ut "gratis" dock. Förmodligen inte. De har både flipper & arkadspel så då kan man ju göra en hel spelhall av gedon :) Ut med alla fåniga pappersspel & in med elektronik!

Martin Larsson

Arkadspel :shock: FETT nice :!:

Asså att folk har lite mot flipper kan man ju nästan acceptera, men arkadmaskiner är maxat.

Kul röstresultat btw :twisted:
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Heavy

Mycket bra röstresultat :D

Har dom ett Gauntlet ska vi HELT KLART ha det på klubben jue !!!!!!
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Martin Larsson

Fan, nån sabbade det roliga resultatet :cry:

Men i övrigt, X-Men vs Streetfighter och dylikt e supermaxat på Arkad, det måste ju ha´s. Va sa du Cliff.Jr Går det att få tag i GBG:arna då :?:
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Cliff Jr.

Ja Adonbolagen är nog inga problem att få tag på.
Annars har jag ett tomt arkadkabinett som står i brämhult & väntar på att bli iordninggjort. Om ni gedoniter kan skrapa ihop lite datordelar (behöver inte vara nåt hajtäck, en p3 eller så räcker fint. Grafikkort ska helst vara lite halvgammalt. Processorn emulerar grafiken, så att ha ett hottat gfx är bara onödigt) så kan jag bygga en MAME-dator (alltså en arkademulator) som vi helt sonika stoppar in i det kabbet och så ställer vi hela paketet nere på gedon. Billigt & bra, plus att man då kan spela ett tusental olika arkadspel (inklusive Gauntlet, Golden Axe, 1942, -43, -44, Double Dragon,  Street Fighter och en drös andra klassiker som alla vill spela!) :)

Om det finns datordelar att få tag i så behöver man köpa en s.k. I-Pac eller J-Pac för att koppla joystick & knappar till datorn. I-Pac går på ca 500:- inkl frakt, skulle jag tro.

Annars är det inte några större utgifter  för det hela.

Säg vad ni tycker.

Heavy

Köp köp köp     !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


:D  :P  :D  :P  :D
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Clifford

En sån dator finns. Nån annan får fixa resten.

Cliff Jr.

Jag ska fundera lite på saken då. Eventuellt ska jag ta upp kabinettet hit till Lkpg, men det går alltid att fixa fram fler kabinett till en hyfsat billig peng. Göteborg är Sveriges arkad-Mekka, så det är bara att ta en vända dit & köpa det billigaste kabinettet isf.

Martin Larsson

Citat från: "Heavy"Köp köp köp     !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


:D  :P  :D  :P  :D

Jupp jupp jupp      !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

:P  :D  :P  :D  :P
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Clifford

Jag var och lirade på brorsans arkad i helgen, spelade Golden Axe. Potentialen för att lira arkad pågeddon är rätt fet skulle jag tro. Ett arkad som dessutom rymmer alla tänkbara spel i ett är väldigt prisvärt. Cliff Jr. har dessutom kvar sitt tomma kabinett här, så om nån tycker detta är kul kanske styrelsen kan besluta nått i frågan under året. (ne, just nu är inget bra tillfälle jag vet)

Heavy

Skaffa skaffa skaffa !


Både flipper och Arkad tycker jag är skitfräckt :D
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Martin Larsson

Håller helt med Heavy :!:

Det är ju bara att ta det oanvända mgic-rummet och ställa in flipprena där, så kommer dessutom ljudet inte att störa övriga lokalen, för det rummet används just nu bara till soprum ändå :idea:
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.