ASL Pool 2 diskussionstråd

Startat av carlsson, februari 01, 2007, 00.15

Föregående ämne - Nästa ämne

carlsson

Citat från: "Lindbergh"Hellooo!

Jag har, insåg jag i dag, en hel del på jobbet men skall försöka komma loss tidigt för jag har ASL-abstinens :D . Vad sägs om att börja 17:00?

Jag slutar 17, och åker direkt!

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

Lindbergh

Dobro, då synes vi runt 17!
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Först väga, sedan våga" Helmuth von Moltke, f 1800, d 1891
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

carlsson

En brasklapp dock; Fick just reda på att min nya kamera har anlänt, så jag ska bara hämta den först. Räkna med senast 1730...

Andreas Carlsson, Borås

Lindbergh

”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

carlsson

Idag tisdag kan jag komma loss tidigare om det är intressant?

Andreas Carlsson, Borås

Lindbergh

Skall vi säga 17:00 i dag? Har fortsatt mycket att stå i på jobbet, men kan klara runt 17:00!

L

carlsson

Citat från: "Lindbergh"Skall vi säga 17:00 i dag? Har fortsatt mycket att stå i på jobbet, men kan klara runt 17:00!

L

Jupp, vi siktar på det!

Andreas Carlsson, Borås

Lindbergh

Det är med sorg som Major Karmanov lämnar barrikaderna för att rapportera direkt till STAVKA efter de skador han ådrog sig efter dagen hårda strider. Vi minns hans kamp för fosterlandet och för Stalin  :D

Jaja, han gick ut med flaggan i topp och decimerade lite tyskar innan det sket sig i granatregnet  :) Känns trots allt bra trots att jag tappat lite mark, men dina trupper ha blivit manglade fint i elden från alla HMG! Det som dock känns bra är att jag nu har slagit riktigt bra med ledare  :shock: och har en riktigt schysst ersättare  :twisted: som kan ha två .50 HMG, he-he!

Skall försöka sätta upp i helgen, SMSar när jag är klar!

L

Lindbergh

Då jag ställt in morgondagens D&D så kommer jag göra min set-up istället under torsdagskvälleN! :D

carlsson

Citat från: "Lindbergh"Då jag ställt in morgondagens D&D så kommer jag göra min set-up istället under torsdagskvälleN! :D

Gott. Då gör jag min senast måndag så kör vi på tisdag som vanligt! :)
Kan nog komma loss lite tidigare på tisdagen om du vill?

Andreas Carlsson, Borås

Lindbergh

Klartt...attans vad svårt det var, man har ju alltid för LITE trupp!! Nu insåg jag att 3 av 4 MTR 82mm* har förstörts  :x

jaja, vi får se vad det blir...skall ju nog kunna busa lite i alla fall :wink:

Skall se vad jag kan ordna, men 17:00 lär kunna gå på tisdag!

L

Lindbergh

Midsommargrubblerier... :wink:

Tolkade reglerna med scrounging att jag har nu plockat bort två LMG från den utslagna KV-1a vagnen och delat ut till två skyttegrupper. Den har inalles 4 KSP, 1 chassimonterad, 2 koaxiala (varav en bakåtriktad) och en LVKSP, eller på asl-iska 1BMG, 2CMG, 1AAMG där reglerna säger att jag inte får scrounga CMGs, men BMG och AAMG är ok?

I min trötthet igår fick jag en fundering, man får väl inte ha HIP i sewers? Det hade ju varit askoolt  :D om det gick! Har för mig att vi pratat om det tidigare, men kommer inte ihåg?

Hur var det nu med luftvärn, det var väl så att du var tvungen att vara:

a) utomhus
b) deklarera boundingfire
c) använda sig endast av LMG, MMG och HMG och dess FP

...eller hur var det nu? Jag lyckades ju få ner en för ett tag sedan med några HMG en helvetisk mängd eld och jag har nu insett att jag måste avdela MMG och HMG för att förhindra dina stukas. Det är ju lite besynnerligt att man inte får köpa LVAKAN typ 37mm eller nått, det hade varit guld värt för att kunna försvara vissa positioner då jag vet att du kommer ge dig på vissa stödjepunkter  :wink:

Trevlig midsommar!

L

carlsson

Citat från: "Lindbergh"BMG och AAMG är ok?

Jupp

CitatI min trötthet igår fick jag en fundering, man får väl inte ha HIP i sewers?

Man får inte starta i Sewers, vilket innebär att man inte heller kan ha HIP...

CitatHur var det nu med luftvärn, det var väl så att du var tvungen att vara:

Bifogar avsnittet om AA-eld:

7.5 AA Fire: Whenever the ATTACKER uses AA fire vs aircraft, he must do so with AA-capable units that have not yet exhausted their fire capabilities during that Player Turn. Only an AA-capable weapon (as listed in 7.51 & .52) that sets up able to fire can set up in AA mode (i.e., marked with an "AA" counter). An AA counter must be placed on any AA-capable weapon that attacks an Aerial target while not in AA mode, and the AA counter is removed from any weapon that fires on a ground target while in AA mode [EXC: Vehicular AAMG do not use AA counters and can fire at ground/Aerial targets without consideration of AA mode]. Whenever a weapon's AA counter is placed or removed due to its making an attack, its ROF is reduced by one for that one attack only (cumulative with all other ROF reductions) [EXC: MG; 7.51]. An AA-capable weapon's AA mode can also be changed at the end of any fire phase (not MPh) in which that weapon can/does change its CA as per the first sentence of C3.22 (even if it is not a Gun). A weapon cannot be marked for Opportunity Fire if in AA mode, but an AA-capable weapon marked for Opportunity Fire can be used vs aircraft by removing the Opportunity Fire counter and placing an AA counter. A weapon in AA mode may be (un)limbered/pushed/hooked up, or dismantled/portaged/loaded/Removed/Scrounged from a vehicle, but doing so causes it to lose its AA counter. An AA-capable weapon may not fire at an Aerial target from a Location that is Blind to that target [EXC: Heavy AA; 7.52], nor from inside a building or pillbox. An AA-capable weapon marked with an AA counter may not form a FG [EXC: Mandatory FG; A7.55] or use a Fire Lane vs Aerial targets, nor may it use Subsequent First Fire/Intensive/Sustained Fire vs aircraft (or vs any ground target in that Player Turn). An attack vs an Aerial target never leaves Residual FP or affects more than one Aerial target. A unit that exhausts its full ROF in AA fire is marked with a Prep Fire (or Bounding Fire if a moving vehicle) counter as well as retaining the AA marker.

7.51 Light AA: Because aircraft counters attack during the opponent's MPh/friendly DFPh, Light AA fire vs Aerial targets always functions as a form of Defensive (First) Fire by the ATTACKER. Aerial aircraft counters are assumed to be out of Light AA range except when conducting an attack run after a successful Sighting TC or while in their Intended Landing Hex (8.2). Only AA Guns with IFE, Infantry-manned HMG, vehicular AAMG, and AA-capable MA/CMG can fire at aircraft counters as Light AA. AA Guns with IFE (C2.29) use that IFE (and a ROF reduced by one: C2.29) vs aircraft directly on the IFT without a To Hit DR. A MG loses its multiple ROF capability when it fires at an Aerial target and is subject to Cowering, but no leader DRM may apply. A Light AA weapon may not attack the same Aerial target more than once in the same target hex per Player Turn. A vehicle conducting Light AA fire is subject to Bounding First Fire penalties only if it is in Motion or has already expended a MP during that MPh. Regardless of its movement status, a vehicle does not have to expend a MP (C2.24) between each shot when using Light AA fire.

7.511 Resolution: Light AA fire vs aircraft is resolved on the « Vehicle Line of the IFT (D), but is never modified by TEM or Hindrances other than LV/SMOKE. Aircraft are not subject to the DRM for FFMO/FFNAM, but are subject to a special positive DRM equal to the number inside the « symbol on the aircraft counter. If the Final IFT DR is < the « Vehicle Kill Number, the aircraft is eliminated; if the Final IFT DR equals the « Vehicle Kill Number, the aircraft is Damaged (7.226). If the Final IFT DR is one > the « Vehicle Kill Number, the aircraft must break off its attack and evade. A Damaged/evading aircraft still receives all Light AA fire until it exits the hex it last attacks or first sighted (whichever occurred last) [EXC: a Stuka making a bomb attack must extend its "flyover" another three hexes as per 7.403]. Damaged/evading aircraft must add a +1 DRM to its IFT DR (or To Hit DR for bombs) for any attack it makes from its current hex during that Player Turn, and may make no further Ground Support attacks during that turn.

7.512 Unlikely Kill: An Original IFT DR of 2 vs an aircraft always results in a chance of success for the attacker, even if a combination of DRM/insufficient FP otherwise makes success impossible. The attacker makes a subsequent dr: if it is a 1, the aircraft is eliminated; if a 2, it is Damaged; if a 3, it is forced to break off its attack and evade. Otherwise, there is no effect. If the Original 2 DR would have Damaged the aircraft or forced it to evade (regardless of the subsequent dr), that Original result applies instead unless superseded by a more severe result via the subsequent dr.

7.52 Heavy AA: Only an AA Gun without a printed IFE may use Heavy AA fire vs aircraft, and only during that Gun's normal PFPh/DFPh (not MPh). Heavy AA fire may attack any Aerial aircraft on the board (including an Observation Plane; 7.6). A Heavy AA Original 2 To Hit DR eliminates an aircraft; an Original 3 To Hit DR Damages it (7.226) an Original 4 DR prevents it from attacking during that Player Turn (mark it with a TI counter). Normal Gun Malfunction/ROF rules apply. If more than one aircraft are onboard (including friendly aircraft), the target is determined by Random Selection. A -1 drm for friendly aircraft applies to the Random Selection dr unless those aircraft are in Aerial Melee (7.22). Each time a Heavy AA Gun fires on an aircraft, the white dr indicates how many hexspines the CA of the Gun must change in a clockwise direction (even if that CA change results in the Gun facing a Blind Hex).

Ses på tisdag, då jag kan bli sen eftersom jag kanske ska på auktion. Återkommer om detta.

Andreas Carlsson, Borås

Lindbergh

Tjo o tjim! Jag är klar med min set-up på torsdag kväll, har bara småpill kvar och annat jox!

Lämnar klartecken under torsdagskvällen!

L

Jokkoman

Träffade på Ewers i lördags kväll och frågade ut honom lite om det här med asl, och får säga att jag tycker att det verkar lite spännande.
Men är det mkt regler och så?

Vad han sa så fanns det olika senarier allt från 2h till år, så kvällspass tycker jag verkar lite småintressant får jag säga.
//Men vad vet jag