[Hârnmaster] Lir für alle!

Startat av emil, april 27, 2004, 11.55

Föregående ämne - Nästa ämne

emil

Okaj! Den 8:e Oktober blir det lir, mao nu på fredag, nästa vecka. Slipa tärningarna, och så glöm inte att ta med rustningen Beomund. Enligt ryktena blir det en mellanspelning för att h-et ska kunna braka loss emot slutet utav spelningen mot nya uppslag av äventyr.

-"Kapa trossarna!"

Grand PA kan nog tyvärr inte medverka. Ett skettskubb mindre, men Ros verkar på, så då blir det jämnt skägg ändå på den fronten?

Vad kan vi annat göra under nästa spelning förutom att ta det lite lugnt? Någon som har lite goda idéer?

Eran godtrogne? sjöbuse till pirat Theodor.

Ekis

Shysst spelning igår... Det verkar som om Beppo försöker distrahera oss från det verkliga målet... ALVSKATTEN. Vi kanske skulle ta oss till grottan istället, eller det kanske kan vänta till våren...

Vad säger ni?

emil

Efter att ha gluttat på Theo´s otroliga "survival" har jag insett att Theo knappast kommer överleva en vecka i vildmarken vintertid. Så för personlig del så tar jag gärna alla vildmarksäventyr til våren/sommaren. Inte för att Theo bangar något, men har gruppen bara ett snitt på 40% i "survival", så är det ju snudd på självmord. (Theo ligger långt under snittet.)

Det här med gruvorna känner jag mig spontant också lite skeptisk till, även om det handlar om en del pengar. Det ligger ett antal byrackor begravna. Nerlusade och skabbiga är dom också....

Ekis

Håller helt klart med om att ett helt spann byrackor ligger begravda någonstans i gruvsoppan. Det positiva är att vi en liten skabbig by kan lösa saker och ting mer handgripligt än i Ifane... Gött att slippa tänka ett tag... Jag menar... Hur svårt kan det va... Lika så bra att vi på egen hand invarderar och rensar hela gruvdistriktet.... Så snabbt som möjligt så vi inte tappar vittringen på ALVSKATTEN

emil

Eeeh... Ja just det Bemound. *Har! Har!* Mot alvkatten...

Vafan! Jag fick ju inga dimars av den snåle Reichführern ju. Stryk ska han ha! :evil: Alltså, inbillar sig folk att vi gör saker gratis eller? Det är ju ingen j-a ideell verksamhet vi pysslar med ju!

Vart är allt mitt guld! *Aaaarh!*

deadbolt

haha bingo..bingo...bingo... :lol:
“Elvis is that which is. Bigfoot is that which was. Space aliens are that which will be. The Holy Trinity of white-trash religion. "

emil

Beppo

CP-ligan 24 okt 2004

Rohald 2
Daggwin 1
Hakvin 1
Teo 1
Dan 1
Beomund 1

emil

Vem f-n är Rohald? :?
Var det han den där lokala byfånen som som spelade banjo på gödselstacken?  :D

emil

Riktigt shyssta spelningar de senaste, även om de kan tyckas ngt korta, men jag har haft sketkul. Dessutom orkar man ju hålla sig vaken vilket är positivt.

Ska bli intressant och se vad komma skall. Inte för att jag fruktar för våra liv på ngt sätt, men jag har god lust att bege mig till Tindby för och röka nedsmulat laranihelgon, och se hur stackars döende Haldran Vrecht mår.  :)
Hans dotter kanske återfinns där vid god vigör, utan att vissa ljusskygga Hârnbor behöver fastna med båda händerna i kakburken. Men dom får väl gärna göra det, då lär det bli än mer spännande.

Shorakyner kan inte segla som Theo gör. Mwa-ha-ha...!

Ekis

Kul spelning i fredags... jag är fövånad över hur lite fiender vi lyckats skaffa oss... Tänk om vi inte hade haft ett gäng Harnbor att ta hand om... Inse hur bra allt skulle gått... :wink:

Fråga: Vad gör Doppare Dan på dopparedan?

emil

Mmmmh...  :?
Din sprudlande? entusiasm smittar inte av sig på mig förnuvarande. Kan bero på att jag är på den mottagande sidan av konsekvenser från Doppare-Dans avgrundsvrål uti vinternatten.
Men det grejar ni säkert så allt blir frid och fröjd igen så vi kan fortsätta mot vårt egentliga mål. Mot alv-katten!

*Mjaou! Mjaou!* :P

Beppo

CP-ligan dec 2004

Rohald 2
Daggwin 1
Hakvin 1
Teo 1
Dan 1
Beomund 1
Henry 1

Borås spelar nästa gång den 14 januari.

GrandPA

Tyckte ni det där var ett dopp så skall ni se vad som händer den 24:e. :D  Hoppas folk inte hamnat i allt för mycke klister. Fast jag måste säga att det är lite dåligt av de rediga och ansvarstagande Horbaalborna att inte stoppa de slemma Harnborna i deras upptåg. 8)
All for one and more for me

emil

Så den 24:e blir dopp i grytan med alvkatt?   :shock:
Ni är allt bra konstiga ni Hârnbor...  :lol: