Games Day 1 2007 På M-Wolf 27/1

Startat av lt pain, januari 18, 2007, 07.09

Föregående ämne - Nästa ämne

Ewers

Toppen!

Se nu till att det fixas transport till Christian. Kanske kommer Henke och hans Death Wing vara med?!?
Har någon frågat Henk, eller wow:ar han med nya expansionen?

/F

cracked_open

Men om Henke kommer så kan ju Christian åka där  :wink:
Jag skulle kunna ordna skjuts eftersom jag måste hämta necron figgsen men om de Henke och Christian kan ta med den istället så skulle min plånbok vara överlycklig  :lol:

Henk har jag inte snackat med på någon vecka eller två men då ville han ta en 40K dust.
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton

Robin

ARGH. Har dubbelbokat mig, annars hade jag nog velat åka med. Ringde dock Martin, han ska nog med.
Jag vann combat med 13.

lt pain

Verkar som att det kanske blir något ändå  :D

Bifogar lite info.



Games Day 2007

Under året har vi för avsikt att arrangera 6 st Games Day med två månaders mellanrum. Syftet med arrangemanget är att främja hobbyn, öka spelarnas kontaktnät samt att ha en hel skopa kul tillsammans med andra gamers. Har man inte ambitionen att ha roligt tillsammans när man spelar gör man sig icke besvär.

Det kommer upprättas en rankinglista över deltagarna under games day. Denna lista skall ses som ett verktyg för att få jämna förstamatcher under arrangemangen samt som ett mått på hur erfaren man är som spelare i första hand. Prestige och ära kommer i andra hand. Generellt främjas den spelaren som har lägst ranking (om än bara lite) och detta är medvetet gjort då vi vill måna om nya spelares välbefinnande.
Det är ensamt och tufft på toppen... ;0)

Tider
Vid en Games Day spelas tre slag mot olika motståndare på fastställda tider. Rekommenderade tider är:
Slag 1: Samling kl 11.00 Spelstart kl 11.30
Slag 2: Samling kl 15.30 Spelstart kl 16.00
Slag 3: Samling kl 20.00 Spelstart kl 20.30

Man har alltså 4 timmar per slag samt en halvtimme för upp och nerpackning av modeller mm. Skulle man inte hinna klart räknar man resultat på den senast färdigspelade rundan när tiden går ut.

Möteschema
I första slaget för dagen möter man den spelare som ligger närmast i ranking. Denna motståndare kommer alltså att vara känd i förväg (genom anmälningslistan).

Andra och tredje slagets motståndare lottas i början av dagen så att man vet vem man skall möta och därmed kan förbereda sig mentalt. Detta är främst för att underlätta för oerfarna spelare samt att möjliggöra att man kan spela fortlöpande under dagen utan att behöva invänta lottningar.

Missions
Vi använder de fem Standard Missions som finns med i regelboken på nivå Gamma.
Den spelare som har lägst ranking har möjlighet att välja omslag av mission om denne så önskar. Det andra slaget måste dock accepteras.

Val av spelbord
Strävan är att inte behöva spela på samma bord två gånger man skulle situationen uppstå att båda spelarna spelat på de borden som finns tillgängliga väljer den spelaren med lägst ranking.


Margin of Victory
Räkna ut differensen mellan slutpoängen och avläs följande tabell.
Differens Vinnare/förlorare Differens Vinnare/förlorare
0-50 10/10 1801-2150 16/4
51-400 11/9 2151-2500 17/3
401-750 12/8 2501-2850 18/2
751-1100 13/7 2851-3200 19/1
1101-1450 14/6 3201-3500 20/0
1451-1800 15/5 WO 0/0

Rankingen
Ranking fås fram genom att ta totala summan inspelade poäng delat med antal matcher. Rankingen är alltså ett medelvärde på en spelares samtliga matcher.

Rankingen räknas om efter varje avslutad Games Day. Den rankingen man börjar dagen med är den rankingen man har under hela dagen.

Mat, dryck och humör
För att kunna fungera som en trevlig spelare under en hel dag behöver man äta och dricka. Om man inte gör det ökar adrenalinhalten i blodomloppet som en följd av lågt energibehov i kroppen, vilket i sin tur leder till dåligt humör, huvudvärk mm.
Det är alltså viktigt att man ser till att få i sig näring och vätska kontinuerligt under speldagen för både sin egen och motspelarnas skull. Speldagen är trotts allt minst 13 timmar lång.

Har man lätt för att få huvudvärk rekommenderat att ta med huvudvärkstabletter.

Regeltolkningar
Är man osäker på en regel frågar man den för dagen utsedde regelansvarige. Detta ger likformighet i regeltolkningar under hela speldagen.

Äldre spelare rekommenderas starkt att läsa igenom den nya regelboken (inte skumma fram och tillbaka) då mycket är nytt eller ändrat sedan gamla utgåvor. Detta gör att många missförstånd och felaktiga "gamla vanor" kan undvikas.

lt pain

Så som det ser ut nu är det fyra (4) spelare från M-Wolf

Patrik
David
Andreas
Klas

Om jag tolkar det rätt så är det fyra (4) från Armagedon

Jerry
Kristian
Henk
Martin

Då blir vi åtta ( 8 ) spelare.  :P

cracked_open

Japp jag har snackat med Larsson och jag sparkar upp honom imorgon. Om Henke inte kan köra så hämtar jag Cristian och Larrson. Jag tar med mig en Imperial Guard arme till Klas.

Ses imorgon  :wink:
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton

lt pain

Om det är något problem med att hitta till klubben så kan ni ringa mig på 0702 - 777 161

//P

Ewers

Lycka till allihop!

Kram /F  8)

cracked_open

Jag tackar Lt pain och resten av medlemmarna på M-Wolf för en mycket trevlig lördag. Ses nästa gamesday  :D
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton

lt pain

Detta var en liten games day pga ? ja jag vet inte.

Men det kvitar det var väldigt trevligt.

Resultat av games day 1 2007

Match 1

Martin L - David D  =   11 - 9

Jerry H - Andreas G = 5 - 15

Kristian B - Klas R = 13 - 7

Match 2

Patrik T - Martin L = 5 - 15

David D - Jerry H  = 7 - 13

Andreas G - Kristian B  = 12 - 8

Kommer att sammanfatta resultaten inom kort

Vi på M-Wolf bugar och bockar för en trevlig games day.

lt pain

Rankinglistan efter senaste games day:

Spelare Totalpoäng Antal matcher Rankingpoäng



Robin Fredman         47   3   15,7
Martin Larsson         77   5   15,4
Andreas Graae         27   2    13,5
Rasmus Strand         53   4  13,3
Gabriel Dunberg       26   2   13,0
Anders Forsström     65   5   13,0
Marcus Hägg            35   3   11,7
Fredrik Ewers         142  12  11,8
Kristian Bergström  160  14  11,4
Jerry Hammarberg  126  11  11,4
Henrik Svensson      34   3   11,3
David Dunberg       107  11   9,7
Henrik Svensson      54   6    9,0
Robert Näsström      26   3    8,7
David Carlén            26   3    8,7  
Patrik Thorén           74 10    7,4
Klas Robertsson         7   1    7,0
Niklas Hemlin           19   3    6,3
Åke Andersson           6   1    6,0
Glenn                      17   3    5,7  
Marcus Axelsson       11   2    5,5
Rick                         16   3    5,3
Daniel Dunberg         31   6    5,2
Tomas Davidsson      13   3    4,3
Marcus Clifford           1    1    1,0


En fråga till Fredrik Ewers    :D

Skall det inte vara antal games day´s istället för matcher?  :?

Eller skall vi göra om systemet till nästa millennium ?  :wink:

Eller är jag bara dum i huvudet :shock: