Brädspel på torsdagar

Startat av globetrotter, februari 25, 2007, 21.07

Föregående ämne - Nästa ämne

globetrotter

Vi kör som vanligt i morgon.
/Carl

Usually_Insane

Citat från: globetrotter skrivet januari 30, 2013, 09.05
Vi kör som vanligt i morgon.
/Carl

och hur gör dom som inte har körkort? ;)
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

globetrotter

De får väl promenera sist in i mål "som vanligt" :-)

Adam P

BAH, jag brukar ju vara där i god tid, eller ja, flera minuter till godo och långt ifrån sist iaf :D
It's not that I got ADD its more that i go t...OHLOOKASQUIRREL!!

Usually_Insane

Yo, Dom frågade efter 7 wonders i måndags och jag undrade om jag kunde låna ditt 7 wonder åt dem?

kan ju vara schysst att låta dem öva sig lite inför den stundande truneringen liksom ;)
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

globetrotter

Jag ska försöka komma ihåg att ta med 7W ikväll. Men det blir stressigt innan kl 18, så det är risk att jag glömmer det. Mikael och Konanki verkar komma ikväll.

Jag är gärna på ett Terra Mystica ikväll. Har även med Legends of Andor, som jag vet Peter ville spela.  (Tror du fixar detta med ett gäng utan min hjälp!)
/Carl

globetrotter

Jag hoppas på fortsatt stor uppslutning i morgon också!

Om det inte finns specifika önskemål, så tar jag med mig samma spel (inte 7W) som förra torsdagen. Jag kan  tänka mig ett nytt parti Terra Mystica eller kanske tredje scenariet till Legends of Andor (jag har redan varit med och lyckats med de första två).
/Carl

globetrotter

Önskemål om spel till i morgon?

Själv skulle jag vilja spela Legends of Andor (scenario 3 + ev 4).
/Carl

Usually_Insane

hej CG, jag blev tillfrågad om jag kunde be dig ta med 7 wonders till på torsdag åt Linneas kompis.
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

globetrotter

Ok, jag ska försöka komma ihåg det. Vi syns som vanligt i morgon!
/Carl

isanion

#1150
Vad ska det spelas imorgon? Provar gärna på om jag kan, dock kan jag antagligen inte reglerna vad det än är som ska spelas; så det behövs läras ut på plats.

Ps: Hur många spelar blir det isf och hur många bör man vara? För jag har en till som kanske vill komma.

/Jonatan Larsson

Adam P

det är bara att komma ner med dig och din vän, vilka spel som spelas varrierar helt på spelarna och deras viljor. vi anpassar alltid spel efter spelare och kunskap och möjlighet att lära ut spelen.

Så bara att komma förbi, behöver inte tänka på fler saker än att ta med ett par tofflor då det kan vara kyligt på golvet :)
It's not that I got ADD its more that i go t...OHLOOKASQUIRREL!!

globetrotter

Det är en väldigt otvungen tillställning. Har du egna spel som du vill testa, så ta med dem. Det finns även flera spel på klubben. Jag som officiellt driver brädspelskvällen har ofta med mig 5-6 spel varje gång av lite blandade sorter. Ofta väldigt nya spel, men en del gamla kommer med ibland också. Beroende på smak och antal spelar delar vi upp oss och ibland styrs spelvalet främst av antalet.

Det enda att tänka på (förutom tofflorna) är att försöka vara där kl 18, för har vi börjat gå igenom reglerna (nästan varje gång brukar det vara med någon ny i spelen) eller att det är fullt vid alla spelen, gör det stökigt att peta in en spelare till. Ibland kan det dock funka att komma sent och säger  man till någon som är där att man blir lite senare, så kan vi alltid hålla en plats eller två, då det tar tid att sätta upp spelen också innan regelgenomgången.

Normalt brukar vi hinna spela två spel varje torsdagskväll, då vi håller på fram till cirka kl 23. Men en del brukar nöja sig att spela ett och därefter åka hem, så det brukar ofta bara vara 4-5 st kvar till ett andra spel.

Ni är välkomna båda två!
/Carl

globetrotter

Jag hoppas att den stora uppslutningen fortsätter i morgon.
/Carl

globetrotter

Jag hoppas få till ett "Rolling Freight" i morgon. Tar sådär 2,5timmar, men reglerna är relativt simpla.
/Carl