Brädspel på torsdagar

Startat av globetrotter, februari 25, 2007, 21.07

Föregående ämne - Nästa ämne

globetrotter

Jag lär dyka upp i morgon. Funderar på att ta med spelen Cuba och Havanna.... plus lite mer förstås! Önskemål?
/Carl

Ewers

Ett önskemål från styrelsen är att samtliga som deltar i torsdagsaktiviteterna köper medlemskort imorgon torsdag.
Detta önskemål har sedan tidigare tillgodosetts av kortspelsansvarig och krigsspelsansvarig (vilket inte var svårt för just denne ::)).

Rollspelsansvariga (dvs spelledare) behöver också säkerställa medlemskap för sig själv och spelare.

Mvh /Fredrik, styrelsemedlem, snygg kille och konventsordförande 8)

globetrotter

Som vanligt dyker jag upp i morgon. Jag har fått en laddning myinköpta spel idag, vilka är Power Grid: First Sparks, Last Will, Mousquetaires du Roy, Principato och Quest: A Time of Heroes. De två första tar jag med mig i morgon.

Viktigare är dock att en arbetskollega till Daniel J kommer med ytterligare 5 personer. Hon har blivit nyfiken på detta med brädspel och att det är så många vuxna som spelar. Vi får hjälpas åt att ta hand om dem på bästa sätt. Även om vi inte hinner spela nya spel är det viktigt att ge dem ett positivt intryck, så jag försöker ha ett spelurval med detta i åtanke. Det kan ju innebära att 1-2 (kanske fler) är sugna på att bli medlemmar.
/Carl

Usually_Insane

gott jobbat :) vi har ju lite lättare spel på föreningen också så det skall nog gå att intressera dem i något. ses imorgon :)
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

globetrotter

Kul förra torsdagen då vi hade 6 extra personer vid borden som aldrig spelat "eurospel" innan. De verkade uppskatta det i alla fall och jag hoppas att någon eller några kommer tillbaka som medlemmar framöver. Jag, Peter och Tomas tog två var och spelade Last Will, Pantheon och Kingsburg. Därefter var det också ett parti Yggdrasil.

Tills imorgon har jag läst in mig på ytterligare två nya spel, nämnligen Principato (ett finskt strategispel med svenska regler!) och Mousquetaire du Roy (samarbetsspel). Jag har dessutom två beställningar ute, en i Tyskland som kanske kommer nästa vecka och en till England via GoBo-föreningen och dessutom får jag Eminent DOmain på lördag, så det blir mycket nytt framöver.
/Carl

Ewers

Hoppas kunna vara med och spela mellan 18-20 imorgon. Måste sedan till jobbet för ännu en natt i landstingets (dvs rikets :o) tjänst.

/F 8)

globetrotter

Självklart kommer jag i morgon kväll. Låt inte åska och gräshoppssvärmar stoppa er!
Eminent Domain och de övriga spelen kommer med (utom Quest: A Times of Heros, som jag inte är helt inläst på ännu).

Nästa vecka, nämnligen 22/12 kommer jag dock inte då vi mycket tidig morgon åker till julfirande i Tyskland så det blir tidigt i säng...

29/2 dyker jag dock upp och troligen med flera nya Essenspel, såsom Upon a Salty Ocean, Trajan, Santiago de Cuba och Tournay. Dessutom expansioner till Olympos, Railways of the World the cardgame och Sid Meier's Civilization (Fame and Fortune). Dessutom kommer snart Mage Knight, men den är beställd via GoBo-föreningen i Gbg, så den får jag nog inte tag på förrän någon vecka senare. Beroende på när jag är inläst på reglerna dyker de upp allt eftersom.

Så det blir ett spännande spelår 2012!
/Carl

Usually_Insane

Citat från: globetrotter skrivet december 14, 2011, 10.44Sid Meier's Civilization (Fame and Fortune).

Du köper en expansion till ett spel... koolt, har inte kollat på det mer efter att jag såg att dom skulle komma ut med en... får väl speltesta det för att se om jag ska ha det med...

Fame and Fortune på Boardgamegeeks hemsida

Måste ha det!
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

Usually_Insane

#1028
Om någon ville vispa vispgrädde? ju mer vispgrädde desto gladare spelgrupp tror jag  ::)
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

Usually_Insane

Denna torsdagen (22/12) är det inget organiserat spelande, se dock Uppesittarkväll med Brädspel för roligt brädspelande dagen före dopparedagen
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

globetrotter

Nu är jag tillbaka från Tysklandsresan under helgen och sugen på spel i morgon kväll. En hel väska med BARA NYA SPEL kommer jag att infinna mig med.

Om ett par veckor kommer jag dessutom att ha med mig ett Mage Knight, vilket ligger på Spelets Hus i Göteborg och inte gör någon nytta, men jag får inte tag på det förrän den 7:e... :-(
/Carl

KOBOLDKUNGEN

Blir det Arkham horror imorgon eller som vi pratade om på  dan före dopparedan?

I så fall är jag på och då vore det kul att inkludera expansionerna med, Arkam Horror: Dunwich Horror
Arkam Horror: The King in Yellow, om vi nu inte gjorde det!  :D
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


Adam P

Citat från: KOBOLDKUNGEN skrivet december 28, 2011, 15.40
Blir det Arkham horror imorgon eller som vi pratade om på  dan före dopparedan?

I så fall är jag på och då vore det kul att inkludera expansionerna med, Arkam Horror: Dunwich Horror
Arkam Horror: The King in Yellow, om vi nu inte gjorde det!  :D

Jag vet inte om jag kommer orka vara där under en längre tid, eller alls, så räkna inte med mig, men om jag kommer så är jag gärna med.
It's not that I got ADD its more that i go t...OHLOOKASQUIRREL!!

Usually_Insane

Citat från: KOBOLDKUNGEN skrivet december 28, 2011, 15.40
Blir det Arkham horror imorgon eller som vi pratade om på  dan före dopparedan?

I så fall är jag på och då vore det kul att inkludera expansionerna med, Arkam Horror: Dunwich Horror
Arkam Horror: The King in Yellow, om vi nu inte gjorde det!  :D

tror inte det, vill nog helst testa Cg:s nya spel, dessutom ska vi spela med expansioner så är det bäst att någon som kan det håller i det, jag var ju som ni kanske märkte inte den bästa måhända, ska höra med Oskar om han är sugen någon dag
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

KOBOLDKUNGEN

okaj, en annan gång, men expansionerna är väl mest nya kort, om jag fattat det rätt, så det ska väl inte vara några större problem.
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se