40K-skirmish

Startat av Barcus, maj 25, 2004, 00.16

Föregående ämne - Nästa ämne

Niklas

och skillnaden???  :wink:

Trist att det ska spelas på söndag. Jag kan inte mer än hoppas på att det inte kommer tillräckligt med folk då jag antagligen kommer att missa detta.  :cry:

Barcus

söndag låter super har hört ryktes väg att det är sån däringa commyhouse skolavslutnings fest på fredagen så bakis spelning på lördag är väl inte att föredra direkt lr?

jag kommer komma om är bakis och kanske dragen men kommer deet gör jag...
Puss På Skinkan
Marcus Johansson

Lobotommie

NEEEEEJ!!! Lördagen är en dum dag en mycket mycket dum dag, det är en dag som man ska göra annat te,x Pilla sig i naveln,åka till tyskland, återhämta sig från fylla, vara ute och jogga, sitta hemma framför datorn, laga mat eller sova. Så söndagen är en alldeles ypperlig dag  :lol:
"Legoknektar kan ej dö vi bara omgrupperar vid helvetets port!"

Niklas

Suger fett!!! :x

Ewers

Söndagen blev det och följande hände i stort:
Ni kom efter ca 3 månader fram till en liten gruvkoloni på den lilla planeten Ulambator 42. Ni mottogs med stor respekt av platschefen och försågs med en alldeles egen hamgar att husera i samt gavs kost av den finaste kvalitet de kunde mustra upp. En lite deligation inbjöds dessutom till middag med platschefen.
Ni fick reda på vid middagen att man väntade en transport om bara någon månad och att ni var mer än välkomna att följa med denna. Gruvbolaget vill naturligtvis hjälpa imperiets förkämpar när de kan...

Efter bara en dag går larmet, någon har sett en xenomorph strax utanför kolonin. Platschefen ber er om hjälp och ni delar in er i grupper för att täcka olika områden.

Spelarna ser eldars i sin sektor och blir kontaktade. En warlock låter meddela att man vill ha tillbaka vad som stulits från dem. Då de verkar vilja ha någonting värdefullt skyddar spelarna imperiets intressen och eldstrid utbryter. Eldars drar sig tillbaka.

Efter att ha undersökt innehållet i den container som spelarna hade med på skeppet de kom med inser de att det kanske skulle vara bra om eldars fick tillbaka ädelstenarna i den åndå...
Man beslutar sig för att ge containern till eldars men det verkar som företaget inte gillar iden och stridigheter uppstår med bolagets privata styrkor. Gruvbolagets styrkor dör, det gör inte space marines...

Efter att ha deklarerat hela gruvkolonin som chaos infested renar space marines ut infestationen med kejserlig rättfärdighet, renande eld och helig bolterammunition.

Man överlämnar containern till eldars som erbjuder att transportera space marines till närmaste stora rymdhamn. Man ilastar eldarskeppet under olika mycket grymtande och lämnar gruvbasen bakom sig.

Två kortare spelningar som gav 4+5 xp. Ingen dog men många skadades, ffa när man stred mot eldars.

Eder SL  /F

sebbe

det var roligt att få banka småknattar, man känner sig så stor och mäktig då =)
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45

Lobotommie

Vi är stora och mäktiga!!!!
Vi dräper allt i kejsarens namn!
Skicka vad som helst vi dräper det!!!
Nu är det slut med alla kompromisser!!
Vill någon att vi ska göra nått och det är inte våran chef så dödar vi det!!!
ALL MAKT ÅT TENGEL VÅR BEFRIARE!!
Hoppsan det ville jag ju inte säga jag menar:
IMPERIALIS MAXIMUM VICTORIUS!!!
"Legoknektar kan ej dö vi bara omgrupperar vid helvetets port!"

Ewers

Tommie: Din space marine har inte alla sågtänderna kvar i sitt chainsword, inte alla patronerna i sitt magasin, inte alla DNA-bitarna i rätt följd, har inte en lika skinande rustning som alla andra, fick inte hela träningsprogrammet som novice, slog i skallen ett par gånger innan han fick sin hjälm osv

Men jag tycker om dig ändå!

/F

Lobotommie

*VOFF*!! :twisted:
"Legoknektar kan ej dö vi bara omgrupperar vid helvetets port!"

Ewers


Barcus

och nästa spelning sker?
Puss På Skinkan
Marcus Johansson

Ewers

Vet inte just nu KANSKE på söndag, med betoning på kanske!

/F

Lobotommie

Kill with power DIE DIE!!!

Ave Imperialis!
"Legoknektar kan ej dö vi bara omgrupperar vid helvetets port!"

Shadowfriend

FOR THE EMPEROR!!! KILL THE IMPURE!!! :D
All is dust... All is dust...

Barcus

Har NÄSTAN målat klar min model behöver en höger arm med chainsword lr om jag skulle trixa nått annat som ser lite snyggare ut vet jag inte men den är frädig målad allt utom höger armen + att jag gjort en grymt snygg över kropp som jag kanske kan använad om en såndäringa 30-40 spelningar om det blir så många... :cry:

så Fredrik du borde spela nu snart så jag kan dö som jag brukar göra när jag lagt ut en massa pengar på att skaffa mig en ass cool model att spela med....
Puss På Skinkan
Marcus Johansson