Blood Bowl Armagedonturnering

Startat av mlkr, augusti 18, 2014, 14.13

Föregående ämne - Nästa ämne

KOBOLDKUNGEN

Du var på boxarhumör alltså ;)

Aha, kanske dags för några läggmatcher så man inte får så jobbigt motstånd sen då ;)
Vilka seedas uppåt och neråt då, så att säga?
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


emil

Jag är alltid på boxarhumör i BB. Men att spela "bashy" elves kanske är menlöst.

Jag vet inte var gränsen går, men rent logiskt så borde hälften gå upp ett snäpp(division), emedans andra hälften går ner ett snäpp. Sedan spelar man seriespel igen, och gör om processen? Det finns säkert förklarat bland OCC2-reglerna någonstans exakt hur.

Det är kul med replays & livesändningar, kollade din första match live, och nu den senaste replay. Vet inte om du är medveten om det, men du gjorde en hel del Armour Breaks senast alltså, han hade trots allt AV8.



KOBOLDKUNGEN

Basha är kul, Norse är bra på att basha :D
DE är väl ändå det bashigaste alvlaget men kanske inte det man ska satsa på i första hand :)

Låter rimligt, har inte orkat läsa så mycket mer än det allra nödvändigaste men det är en jävligt ball liga so far!

Jo det blev en del men hade 70 succeded blocks med!!! Gött med block då kan man alltid dra iväg några entärningsblockar extra :D
Hände inte så mycket dock, mest massa knocks varav typ alla var tillbaka till andra halvlek!
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


patriknills4

Jag tror att Blood Bowl nog är ett ganska komplext spel, även för folk som spelar spel (dator/tv) hela dagarna.  :-\
"När de tiger, ropar de" (Cicero)
denna webbplats kan du hitta av de bästa rabatter på böcker om historia

emil

#94
Ball liga helt klart! Framgång! Klarade Draw, 2-2, mot Norse med Yeti. Första sura poängen i en välspelad match, kolla Replay om ni orkar. Spelade med spelare borta hela matchen, som vanligt m.a.o. :) Gjorde lika många injuries som Norse-snubben tror jag, men han knockade fler.

Tycker fler geddoniter borde joina ligan, det är helt annorlunda att möta en riktig person än att spela tutorial. Men det säger väl sig självt.

Är i valet & kvalet: Har 110K, antingen blir det en Witch Elf som "Runner", eller en Runner+Cheerleader+Ass. Coach. Witch Elves är bäst, men då har jag inga stålar över. *edit* Ska möta omöjliga Lizardmen härnäst, så jag ska kanske vänta med AV7-spelare? Ett Reroll till kanske, så jag har 3 ist för 2?

Martin Larsson

Borde vara roligt att jaga skinkbitar med frenzy va?
Kanske med lite tur ett sätt att rulla in lite xp snabbt med en ny spelare?

Tror jag hade chansat på det. De har ju iaf dodge så dem är ju bra på att smita undan med :P
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

emil

Kroxigor & 6 Saurasar som jagar en Witch Elf, som jagar Skinks. Låter som en plan, eller kanske inte. En vanlig LineElf kanske, dom har iaf AV8, då har jag råd med annat skoj.

KOBOLDKUNGEN

Jag skulle nog gått på en witch elf, allmänt apjobbiga och lizardmen kommer ha problem med att slå ner den om de inte hunnit skaffa sig massa block :)

I andra hand ett reroll, men DE borde klara sig huggligt med 2 rr även om 3 nog är mer optimalt, men ett extra rr ger inte samma edge som en witch elf. Har du redan lite cheerleaders och assitants kan du gott vänta med det tycker jag!
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


emil

#98
Witch Elf alltså? Jag har iofs redan 4 Blitzers som gör deras jobb, men jag kan ha henne som dyr De Luxe-Runner, som multi-taskar som lite allting. Har tyvärr inga Cheerleaders & Ass. Coaches än, men det får bli en av vardera efter nästa match om alla överlever utan bestående skador. Det får väl bli en "Sheena Punkrocker". :)

KOBOLDKUNGEN

Najs, avsäger mig allt ansvar om det får åt fanders ;)
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


emil

"Crash & Burn in Second Turn" är mitt lags motto, så du var ansvarsbefriad redan när laget gjordes. Det kan ju bara gå åt h-e ändå, he he... :) (Tror det var Flyckt som myntade det när vi spelade Star Max...?)

KOBOLDKUNGEN

_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


emil

#102
Nurgle kommer i november! Nu blir väl "Brain" glad. :) En annan får nog vänta länge innan Chaos Dwarfs kommer.

http://forum.bloodbowl-game.com/viewtopic.php?f=61&t=8089

KOBOLDKUNGEN

Cool :)

Fan vilken sur 1-0 förlust! Dubbelskalle på blitz för TD i turn 8! Block/skalle i turn 14 och dubbelskalle i turn 15, båda på typ turnens första tärningsslag, halvägs in i anfallszon leder till kontring och turn 16 TD för en liten skinkjävel! Hade dessutom gått upp på en ganska trygg andraplats vid seger :(
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


emil

Såg ut som att en draw hade varit rättvist, du stod upp bra mot det starkaste(?) laget i BB. Även om han gjorde ett fatalt misstag när han försökte dodga med en Saurus. Det kostade rätt mycket på CAS för dig, och han överlevde konstigt nog med Skinksen.

Ska själv möta förhatliga Lizardmen på lördag, vet inte hur jag ska göra för att få med mig en pinne. (F-n, hatar Lizardmen sedan dom introducerades i 5th ed. av Warhammer.) Jag kommer nog få dodga en hel del & undvika Kroxigorens svans.

I brist på vanlig fotboll får man kolla BB-matcher ist. He he...