Valor of the Guards, Bord 2

Startat av carlsson, juli 18, 2009, 00.21

Föregående ämne - Nästa ämne

Ewers

Jag kommer ner till 17.00 som tidigast,

/F

Lindbergh

*gäsp* cp-trött i dag, såg bara gluters och rök framför mina ögon... :D

...det var riktigt kul i går och det blev ju riktigt blodigt :lol:
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Först väga, sedan våga" Helmuth von Moltke, f 1800, d 1891
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

Lindbergh

Söndag 9/8 Stefan
Lördag 22/8 Stefan (kanske)
Söndag 23/8 Stefan (kanske) ; Lindbergh
Fredag 4/9 Stefan (kanske)
Lördag 5/9 Stefan (kanske)
Söndag 6/9 Stefan (kanske)

f**k, det var ju inte mycket jag kunde  :(
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Först väga, sedan våga" Helmuth von Moltke, f 1800, d 1891
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

carlsson

Stör mig fortfarande som f*n på den stackars 838:an som blev slaktade av en grupp töntiga fabriksarbetare...! :evil:

Skönt att ryssen kommer in med förstärkning nu så vi får mer att döda!! :violent3:

Ewers; Kolla upp söndagen (23:e), skulle passa perfekt för mig!

:D

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

Lindbergh

Ja, 4-2-6:orna ställde till det  :lol: insåg igår att jag har på tok för lite ledare. Hade jag inte fått en reserv av dig hade det varit riktigt bajs. Slagit på det hela ruttet, fått endast en av ledarna som var bra och han kom ut nu...å andra sidan så var det så under i stort hela RB...
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Först väga, sedan våga" Helmuth von Moltke, f 1800, d 1891
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

Ewers

Söndag 9/8 Stefan
Lördag 22/8 Stefan (kanske)
Söndag 23/8 Stefan (kanske) ; Lindbergh ; Ewers
Fredag 4/9 Stefan (kanske) (Ewers, beroende på praktikschema)
Lördag 5/9 Stefan (kanske) (Ewers, beroende på praktikschema)
Söndag 6/9 Stefan (kanske) (Ewers, beroende på praktikschema)

carlsson

> Söndag 23/8 Stefan (kanske) ; Lindbergh ; Ewers

Då föreslår jag spelning den 23:e Augusti! Från kl 10-22 ca.

Låter det bra?

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

Lindbergh

Redan bokat in det  :D ska vi börja så sent som 10  :wink:

är Scheisse-spelsugen...

L
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Först väga, sedan våga" Helmuth von Moltke, f 1800, d 1891
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

carlsson

Har kollat upp skottet med ATR mot vår Sdkfz nu;

C7.311 vs UNARMORED: Barrel Length, range, and AF have no effect on the TK# of a hit vs an unarmored vehicle; in this case the Basic TK# of each basic Gun Caliber Size also serves as the Final TK#.

Det finns en footnote till den:
14. 7.311 vs UNARMORED: It is interesting to note that the TK# for unarmored vehicles is often < that of an AFV. This is due to the fact that, although an unarmored vehicle is always penetrated by a hit, the projectile may pass entirely through the vehicle without detonating or striking anything vital. On the other hand, a projectile which has penetrated an AFV often explodes, or loses too much velocity to punch its way out the other side and therefore ricochets inside with murderous effect—in both cases in addition to causing potentially lethal fragmentation as it penetrates the armor.     


Dvs, ni slog lika med vad ni behövde och det var en tornträff = Shock.
Bara hoppas att vi får upp den rackarn i nästa RPh (vilket jag inte kan minnas att jag lyckats med nån gång)!


Ses på söndag kl 10! Jag tar nog med nåt att grilla tror jag.

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

Lindbergh

Hmm, då kommer det nog kanske påverka en rout misstänker jag för vi pratade om denna?

Tid på söndag, kör vi 10:00?

L
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Först väga, sedan våga" Helmuth von Moltke, f 1800, d 1891
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

Ewers

Jag är på 40-årskalas dagen innan så kl 10.00 är tidigt nog.  :wink:

/F

Lindbergh

Fråga om vem som vann dagen?

När jag läste på lite Votg-regler läste jag följande:

12.6255 VotG CG SCENARIO VICTORY CONDITIONS:: 28 The following Victory Conditions apply to the pertinent type of CG
scenario (as determined in 12.6253) [EXC: see 12.51 regarding Scenario Victory Conditions for CG I scenarios]. However, the Victory
Conditions for each CG's Initial Scenario, as well as those for each CG, are given with other information for the respective CG and its
Initial Scenario (12.51-12.54).
Dual Attack: The Germans win if at scenario end they have amassed more VP than the Russians. Each side receives Casualty VP, and
also receives one VP for each Stone Hex that it currently Controls but that was Controlled by the opponent at scenario start.

German Assault or Russian Assault/Counterattack: The Russian wins any "Assault" scenario if he Controls all Stone Hexes and all
existing Ferry Landings. Otherwise the Attacker wins if at scenario end he Controls ≥ 20 (if German) or ≥ 10 (if Russian) more Stone
Hexes than he started with or if he has amassed at least twice as many Casualty VP as his opponent.
[/b]

Jag tolkar victory-conditions som antingen stone hexes eller åsamkat dubbelt så mycket förluster när jag läser detta? :-k

Således, väljer vi stonelocations så vann vi dagen?
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Först väga, sedan våga" Helmuth von Moltke, f 1800, d 1891
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

Gobbos Spider

Låter ju troligt eftersom RB är upplagd på samma vis.
I would never die for my beliefs because I might be wrong.

    Bertrand Russell

Gobbos Spider

Läste på en FaQ - site att antalet infanteri är per dag alltså inte per scenario.
Detta innebär att vi som Ryssar bara kan köpa ett kompani extra på natten.
-2 Historical drm är vad som ökar det hela från två per dag. Värt att kolla upp.
I would never die for my beliefs because I might be wrong.

    Bertrand Russell

carlsson

Citat från: "Lindbergh"Fråga om vem som vann dagen?

När jag läste på lite Votg-regler läste jag följande: [snip]

Således, väljer vi stonelocations så vann vi dagen?

Det där är Victory Conditions för ett Assault-scenario. Vi spelade Initial Scenario och där är VC enligt scenariot;
CGII INITIAL SCENARIO VICTORY CONDITIONS: The Germans win at scenario end by amassing ≥ twice as many CVP as the Russians; each Ferry Landing the Germans Control or Interdict at scenario end is worth a bonus 10 CVP.

Dvs, antiklimax som fan, men vi får se det som att vi har mördat mycket ryssar... ;)

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com