Brädspelsdag på Börshult Gård 27/12

Startat av Jokkoman, november 11, 2008, 08.22

Föregående ämne - Nästa ämne

Jokkoman

Som fler av er vet så driver familjen en konferensgård med gårdshotel i sandhult. Det har pratats lite tidigare om att det vore roligt och träffas där och spela spel någon dag/kväll.

Så då har jag filat lite på hur jag ska få ihop det hela, och 27/12 låter som en toppendag. Det är lördagen efter julafton, så då inbillar jag mig att folk har umgåtts tillräckligt med släkten.

Platserna är väl iprincip obegränsade.

Tid runt 10 snåret tills siste man stupar.
Mat och sådant löser vi beroende på hur många vi blir.

Så är det någon som är intresserad eller har övriga frågor?

Hjärtligt välkomna!

:D
//Men vad vet jag

biggabush

Hej Jocke,

Utomordentligt trevligt initiativ! Jag kommer hemskt gärna.
\"Bättre att dö till sjöss än som en ko på halmen\"
(Anders Bersten, styrelseledamot)

Greger

Ursäkta om jag stövlar in i tråden lite, men finns det någon chans att Armagedon kan vara medarrangör och fixa lite medlemmar? Som motprestation så är vi gärna med och täcker kostnader/sponsrar... (skadar inte att fråga) :D

Lugnt hur som helst, låter som ett kul initiativ! :)

biggabush

\"Bättre att dö till sjöss än som en ko på halmen\"
(Anders Bersten, styrelseledamot)

pannan

Låter helt klart intressant om det inte krockar med mitt jobb, får kolla upp det.
/Johan

Usually_Insane

preliminärt ser det ut som om jag inte hr något som krockar den dagen, ser fram emot det :) :D
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

Jokkoman

Greger: Hmm jag tror väl att alla som kommer redan är medlemmar? Eller iofs brollan o en annan kompis kanske dyker upp också, men annars tror jag inte det kommer något "löst" folk.

Eller hur hade du tänkt?
//Men vad vet jag

soulreaper

Om jag inte jobbar så är jag ju lätt på!
Igenmurade ögon, kärleken är blind, knytnäve med vigselring...

Peaceful protest doesn\'t get the job done
So I wake up for the rally grab my soy milk and my gun

Greger

Citat från: "Jokkoman"Greger: Hmm jag tror väl att alla som kommer redan är medlemmar? Eller iofs brollan o en annan kompis kanske dyker upp också, men annars tror jag inte det kommer något "löst" folk.

Eller hur hade du tänkt?

Jag hoppades på att ni skulle kunna tänka er att bjuda in folk som inte redan är medlemmar, och rekrytera nya. Föreningen är ju i desperat behov av bidragsberättigade medlemmar för att kunna behålla lokalen, så jag såg detta som en eventuell möjlighet. Men om det bara är tänkt för de redan invigda så önskar jag er kul och lycka till! :)

/Greger

Jokkoman

Så då närmar vi oss tillställningen så sakteliga med ett pit stop hos Vänga Anders för er som hittar dit på lördag.

Tänkte göra någon sorts sammanställning av hur intresseanmälningarna ser ut.

1.Jag
2.Anders Bersten
3.Christian (Anders kompis)
4.Karin Warmenius
5.Magnus Johansson
6.Kristina Knaving (Karins kompis)
7. Pojkvän till ovanstående
8.Björn Borggren
9.Pannan ???
10. Peter???
11. Piere???
12. Daniel Wahlberg (brorsan)

Plus några kamrater till mig som har dålig koll på hur de jobbar...



Vad gäller statusläget på mat så hade jag tänkt att vi drar igång förmiddagen med lite scones och te/kaffe. Till "lunch" får det nog bli någon form av hämtmat. När vi blir såpass många är det svårt att tillfredställa alla annars.
Sedan tänkte jag runda av det hela på kvällen med lite risgrynsgröt, har ni tur så slänger jag i en nöt också. :)
//Men vad vet jag

Ewers

Det har just blivit så att det är ledigt i min kalender denna dag och jag skulle gärna vara med om det går att anmäla sig i denna sena timme.

Mvh /Fredrik Ewers

Usually_Insane

kanske min bror kommer med, har fått han lite intresserad av Galactica the boardgame om det finns på plats då ;)

men inga frågetecken på mig, vilda hästar och så vidare vettu ;)
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

Jokkoman

Göttans Peter!
Din är givetvis välkommen han med.

Klart att allas vår Kevin Spacey look alike är mer än välkommen :)

Det är inte försent förrän jag har köpt in ingredienser till scones ;)

När det kommer till spel att spela så får ni ta med er detta för egen maskin. Själv har jag iprincip nada spel hemma. Men Anders sitter ju på en rejäl hög och även göteborgarna skulle ta med ett gäng.
//Men vad vet jag

Ewers

Är det jag som är kevin spacey look alike?

/F

Jokkoman

Jao :)

Men du får inte vip-platsen ändå, tyvärr...
//Men vad vet jag