Games day 3-2007 den 26/5

Startat av lt pain, mars 28, 2007, 06.50

Föregående ämne - Nästa ämne

lt pain

Lördagen 26 maj 2007

Var vi är detta beror på hur många vi blir eller om någon har något önskemål.

M-Wolf´s lokal kan ta 12 st (14 om vi pressar).

Armagedon förmodligen fler.


Games Day 2007

Under året har vi för avsikt att arrangera 6 st Games Day med två månaders mellanrum. Syftet med arrangemanget är att främja hobbyn, öka spelarnas kontaktnät samt att ha en hel skopa kul tillsammans med andra gamers. Har man inte ambitionen att ha roligt tillsammans när man spelar gör man sig icke besvär.

Det kommer upprättas en rankinglista över deltagarna under games day. Denna lista skall ses som ett verktyg för att få jämna förstamatcher under arrangemangen samt som ett mått på hur erfaren man är som spelare i första hand. Prestige och ära kommer i andra hand. Generellt främjas den spelaren som har lägst ranking (om än bara lite) och detta är medvetet gjort då vi vill måna om nya spelares välbefinnande.
Det är ensamt och tufft på toppen... ;0)

Tider
Vid en Games Day spelas tre slag mot olika motståndare på fastställda tider. Rekommenderade tider är:
Slag 1: Samling kl 11.00 Spelstart kl 11.30
Slag 2: Samling kl 15.30 Spelstart kl 16.00
Slag 3: Samling kl 20.00 Spelstart kl 20.30

Man har alltså 4 timmar per slag samt en halvtimme för upp och nerpackning av modeller mm. Skulle man inte hinna klart räknar man resultat på den senast färdigspelade rundan när tiden går ut.

Möteschema
I första slaget för dagen möter man den spelare som ligger närmast i ranking. Denna motståndare kommer alltså att vara känd i förväg (genom anmälningslistan).

Andra och tredje slagets motståndare lottas i början av dagen så att man vet vem man skall möta och därmed kan förbereda sig mentalt. Detta är främst för att underlätta för oerfarna spelare samt att möjliggöra att man kan spela fortlöpande under dagen utan att behöva invänta lottningar.

Poäng
1750

Missions
Vi använder de fem Standard Missions som finns med i regelboken på nivå Gamma.
Den spelare som har lägst ranking har möjlighet att välja omslag av mission om denne så önskar. Det andra slaget måste dock accepteras.

Val av spelbord
Strävan är att inte behöva spela på samma bord två gånger man skulle situationen uppstå att båda spelarna spelat på de borden som finns tillgängliga väljer den spelaren med lägst ranking.


Margin of Victory
Räkna ut differensen mellan slutpoängen och avläs följande tabell.
Differens Vinnare/förlorare Differens Vinnare/förlorare
0-50 10/10 1801-2150 16/4
51-400 11/9 2151-2500 17/3
401-750 12/8 2501-2850 18/2
751-1100 13/7 2851-3200 19/1
1101-1450 14/6 3201-3500 20/0
1451-1800 15/5 WO 0/0

Rankingen
Ranking fås fram genom att ta totala summan inspelade poäng delat med antal matcher. Rankingen är alltså ett medelvärde på en spelares samtliga matcher.

Rankingen räknas om efter varje avslutad Games Day. Den rankingen man börjar dagen med är den rankingen man har under hela dagen.

Mat, dryck och humör
För att kunna fungera som en trevlig spelare under en hel dag behöver man äta och dricka. Om man inte gör det ökar adrenalinhalten i blodomloppet som en följd av lågt energibehov i kroppen, vilket i sin tur leder till dåligt humör, huvudvärk mm.
Det är alltså viktigt att man ser till att få i sig näring och vätska kontinuerligt under speldagen för både sin egen och motspelarnas skull. Speldagen är trotts allt minst 13 timmar lång.

Har man lätt för att få huvudvärk rekommenderat att ta med huvudvärkstabletter.

Regeltolkningar
Är man osäker på en regel frågar man den för dagen utsedde regelansvarige. Detta ger likformighet i regeltolkningar under hela speldagen.

Äldre spelare rekommenderas starkt att läsa igenom den nya regelboken (inte skumma fram och tillbaka) då mycket är nytt eller ändrat sedan gamla utgåvor. Detta gör att många missförstånd och felaktiga "gamla vanor" kan undvikas

Robin

Nu jävlar ska det krigas. Eldarerna är på, och jävligt sura  :twisted:

Patrik, jag har pysslat lite med r00lz för WHFB-gday, vill du att jag ska PM:a dem när jag är klar med dem?
Jag vann combat med 13.

lt pain

Robin du är en klippa...... utan mossa i en lugn vik.

Klart du kan PM:a det när du är klar.

(på fantasy länken) :wink:

Robin

Citat från: "lt pain"Robin du är en klippa...... utan mossa i en lugn vik.

Klart du kan PM:a det när du är klar.

(på fantasy länken) :wink:

Affirmative.
Jag vann combat med 13.

Ewers

Fredrik Ewers anmäler sig - Space Marines

Snälla ni geddoniter, kan ni inte kolla kallendern och sedan anmäla er tidigt?!?!! Det blir såååå mycket enklare att arrangera om man vet ungefär hur många man blir.

Vi kommer att nollställa rankingen för i år (lite sent men det gör inget) och sedan ha ny ranking varje år.

Mvh /F 8)

lt pain

Patrik anmäler sig med Orker


alt space marines  :lol:

jättem jorme

klas anmäller sig  - Necrons

Hail Sigmar

Henric,aka  Henk, inte Henke!! Svensson

Lång tid kvar till dess, så jag har tid och utveckla mina guards lite. Vore sköj o lira guards men det lutar åt Ultramarines. jagg ger ett konkret svar om vad det blir om nån månad eller så. Men jag e på i vilket fall som hellst.
All makt åt Tengil. Vår befriare!

Ewers

Kommer alltså ha en henk och en Henke på listan.  :D

Trevligt att du kommer vara med Henk!

/F  8)

Boggalogg

Är det bara 40k som gäller? Lirar bara gamla herliga WFB...

Är en relativt nybliven Kinnabo som lurar lite på om det här kan vara nåt för mig, kan någon informera mig lite mer om vad som gäller för allt? Krav på att vara medlem och i så fall vad kostar det? Snittålder på de som brukar vara med och så? Tycker inte om att sopa mattan med dem som är hälften så unga som jag själv, ger ingen bra vinnarkänsla ;)

Någon som känner att han/hon har bra koll på det här kanske kan höra av sig till mig?
You never run out of things that can go wrong

Boggalogg

En sak till, till dig i Kinnahult: Jag bor i Horndal och har bil, om det skulle bli så att det kan bli samåkning av så är det inte lång omväg.
You never run out of things that can go wrong

lt pain

Om du är sugen på att lira kom till klubben vi har i Kinna  (M-Wolf)

Marks
-
Warhammer
Och
Lan
Federation

Hör av dig

MVH Patrik 0702 777 161 (har bott i Horndal)


ps titta längre ner om gamesday WHFB

ds

Lord Black

Kristian - Tyranider som vanligt.
"I hate them not because they hate us but because  they are incapabel of good, honest human hatred"
Inquisitor Angmar on Tyranids

jättem jorme

CitatJag bor i Horndal och har bil, om det skulle bli så att det kan bli samåkning av så är det inte lång omväg.

       Man tackar  :D  /klas

lt pain

Det har nu blivit bestämt att vi kommer att ha games Day 3 på M-Wolf i Kinna.
(efter stora påtryckningar av vissa glada medspelare  :occasion5: )

Pga. av att det inte skall bli för sent har jag som förslag att vi börjar
kl. 10:00 istället för kl.11:00

Med vänliga hälsningar
Lt Pain