Armagedon.se

Organisera mera => Styrelsen informerar => Ämnet startat av: Zebulon skrivet februari 12, 2008, 14.57

Titel: [Protokoll] Styrelsemöte 2008-02-10
Skrivet av: Zebulon skrivet februari 12, 2008, 14.57
Protokoll, styrelsemöte 2008-02-10


Närvarande: Anders Bergström, Anders Bersten, Robin Fredman, vice ordförande Stefan Nilsson, vice kassör Stefan Nilsson Marie Näsström, Fredrik Nättorp, Fredrik Ros

§ 1. Mötets öppnande
Anders Bersten förklarade mötet öppnat.

§ 2. Inledande punkter

a) Val av mötesordförande samt sekreterare
Som mötesordförande utsågs Anders Bersten. Som mötessekreterare utsågs Anders Bergström.
b) Dagordningens godkännande
Dagordningen godkändes efter revidering av beslutspunkter, vilka avhandlats under föregående möte.
c) Val av justerare tillika rösträknare
Som justerare tillika rösträknader utsågs Anders Bersten och Fredrik Nättorp.[/list]

§ 3. Fördelning av ansvarsposter
a)   Dator, Internet och webforum: Per Odlund.
b)   Kiosk: Robin Fredman
c)   Lokalen: Anders Bergström
d)   Bidragsansökan: Fredrik Ros – sammankallande- (medborgarskolan), Robin Fredman (SVEROK), Fredrik Nättorp (kommunen)
e)   Sektionsansvarig, brädspel: Tomas "Brain" Davidsson[/list]

Konventsansvar bedömdes liktydigt med sektionsansvarig för konvent, varför punkten ströks. Då firmatecknare och skåps- och nyckelansvarig redan tillsatts ströks också dessa två punkter.

§ 4. Rutiner för kiosk, styrelserum, samt kök
Rutiner klargjordes av övergående styrelse. Det beslutades att kredit skall kunna lämnas upp till 50 SEK för styrelsemedlem.

§ 5. Protokollhantering
Rutiner för protokollhantering fastslogs: mötessekreterare färdigställer protokoll direkt efter styrelsemötets avslutande, och justeringsmän justerar detsamma efteråt.

§ 6. Försäljning av medlemskort
Styrelsen gavs inblick i förfarandet. Medlemskort skall fortsättningsvis förvaras i kiosken.

§ 7. Uppföljningar (öppna ärenden)
a)   Medlemsdatabas
Anders Bersten åtog sig att föra över befintlig medlemsförteckning i en nyupprättad databas. Det antas att en medlem snarast efter köp av medlemskort också skall införas i nämnda databas av den som utfärdat kortet.
b)   Försäkringsärendet
Marie Näsström åtog sig att kontakta Elin Lindén för att fastställa vad som gäller.
c)   Intenvering av bräd- och rollspel
Andreas Carlsson åtog sig färdigställandet.
d)   Ny forummotor
Ärendet bordlades till nästa möte.
e)   Löpande reklam under verksamhetsåret, på skolor, föreningar, Ingernet, butiker
Det fastslogs att reklam endast skall förekomma i samband med evenemang (såsom konvent, motsvarande). Om synnerligen kostnadseffektiva förslag på övriga former för marknadsföring framkommer skall dessa dock tas i beaktning.
f)   Rapport från festen 080208
57 nya medlemmar värvades under festen, som i allt var att betraktsas som lyckad i detta avseende.
g)   Lördagsarrangemang
Ingen detaljerad planering kan i detta läge redovisas. Dock fastslogs att arrangemang skall och bör hållas.
h)   Nya kolvar och lås
Vice kassör Stefan Nilsson åtog sig att kontrollera kostnader.
i)   Tömning av de små skåpen
Handhavande av ärendet ålades vice kassör Stefan Nilsson, i egenskap av skåps- och nyckelansvarig.
j)   Städning av dioramarummet
Det föreslogs att Greger Lundstedt är en lämplig kandidat. Dock kunde inget beslut fattas då ifrågavarande kandidat ej var närvarande.
k)   Ljudisolering av Gröna Rummet
Andreas Carlsson åtog sig att fortsätta arbetet med ljudisoleringen även under 2008.
l)   Omformulering av skåsavtal
Handhavande av ärendet ålades vice kassör Stefan Nilsson, i egenskap av skåps- och nyckelansvarig.[/list]

§ 8. Nyckelansökningar
Styrelsen godkände i samtliga förekommande fall inkomna nyckelansökningar (se bilaga 1).

§ 9. Städdagar
Fördelning av ansvar för att lokalstädning blir av fastslogs preliminärt enligt följande schema:

§ 10 BSK -08
Styrelsen fastslog att ambitionen finns att arrangera konvent under 2008. Sektionsansvarige Anders Bergström lät meddela att arbetet har påbörjats.

§ 11 Övriga frågor

a)   LAN-party
Som ansvarig för att undersöka möjligheterna för att arrangera ett LAN utsågs Per Odlund.
b)   Nyrekrytering 2008
ärendet bordlades till nästa möte.
c)   Arrangemang 2008
Anders Bergström åtog sig att starta en diskussionstråd på webforum.
d)   Planer för lokalen 2008 samt juridiskt sakläge (hyresvärden)
Vice kassör Stefan Nilsson åtog sig att tills nästa möte studera de juridiska frågorna.
e)   Styrelsens motto 2008
Ärendet bordlades till nästa möte.
f)   Nya foton av styrelseledamöter på webforum, hemsida, i lokalen:
Det fastslogs att styrelsen skall kunna identifieras av sina medlemmar.
g)   Inköp av spel
Anders Bersten informerade kortfattat om möjligheter för inköp av spel. Ytterligare information kommer att finnas styrelsen tillhanda inom kort.
h)   Borcon
Ett arrangemang i staden, som förvisso helt saknar anknytningen till föreningen, har antagit namnet BorCon, vilket inte helt saknar anknytning till Borås Spelkonvent. Marie Näsström åtog sig att initiera kontakt med BorCons arrangörer.
i)   Antal bidragsberättigande medlemmar
Det vid mötet dagsaktuella antalet bidragsberättigande medlemmar uppgick till 37 stycken.

§ 12. Mötets avslutande
Mötet avslutas. Datum för nästa möte fastställdes till den 24 februari 2008.


Vid pennan