MEAN MOUNTAIN MANGLERS goes Bloodbowl 2

Startat av KOBOLDKUNGEN, februari 04, 2016, 18.01

Föregående ämne - Nästa ämne

Martin Larsson

Nu har jag försökt med både ringa och SMS, är du här Marcus så vi kan få vår failstormfiesta avklarad någon dag? :)

When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

emil

Citat från: KOBOLDKUNGEN skrivet mars 15, 2017, 22.20
Deadline omgång 5, onsdag 29 mars!
Ni har ju några dagar på er annars...

mlkr

Vad blir resultatet om man inte kan få till en match för att den ena spelaren goes no-show?


/Mlkr
/Veni Vidi Vicious

Getsen

Hej! Blir det ny omgång är jag ev intresserad av att vara med. Jag har typ precis köpt spelet och tycker att tärningarna ser roliga ut. Är det nåt mer man behöver kunna?
"I've made characters for games you've never heard of, and I've never played!"
"The road to hell is paved with randomly-generated content."
"Chaotic Neutral means never having to say you're sorry."

Martin Larsson

Citat från: Getsen skrivet mars 25, 2017, 10.25
Hej! Blir det ny omgång är jag ev intresserad av att vara med. Jag har typ precis köpt spelet och tycker att tärningarna ser roliga ut. Är det nåt mer man behöver kunna?

Inte direkt egentligen, men det hjälper att titta runt lite bland lag och skills så man får en uppfattning vad andra kan göra med med sina lag för att undvika allt för många "gotcha's" ;)
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

mlkr

Jag kan spela nån match samt chatta dig igenom the basic stuff om du vill Ros :)


/Mlkr
/Veni Vidi Vicious

emil

Citat från: mlkr skrivet mars 25, 2017, 10.14
Vad blir resultatet om man inte kan få till en match för att den ena spelaren goes no-show?


/Mlkr
2-1 till den som försökt få till match, subjektiv(?) bedömning.

För nybörjare i BB2 så är det en fördel om man kan hur man optimerar Block Dices, lite Skills & allmän riskminimering. Börja med de lätta manövrarna så man slipper för tidiga Turn Overs. Sedan spelar det roll vilken typ av lag man valt att spela såklart. Man får ju försöka göra det laget är bra på, och ha det som matchplan.

Getsen

Citat från: mlkr skrivet mars 25, 2017, 13.30
Jag kan spela nån match samt chatta dig igenom the basic stuff om du vill Ros :)


/Mlkr

Det låter toppen! Jag har koll på "the basics! tänker jag, men är helt lost när det kommer till bra kombos av skills mm när laget har lite erfarenhet. Bara spelat mot AIn så långt. Hojta gärna till när en ny liga börjar. Jag joinade nyss facebook-gruppen. :)
"I've made characters for games you've never heard of, and I've never played!"
"The road to hell is paved with randomly-generated content."
"Chaotic Neutral means never having to say you're sorry."

mlkr

Jag kan spela en match ikväll o tjata lite :) leta upp o installera ett program som heter discord om du inte redan har det


/Mlkr
/Veni Vidi Vicious

KOBOLDKUNGEN

Citat från: Getsen skrivet mars 25, 2017, 18.45
Citat från: mlkr skrivet mars 25, 2017, 13.30
Jag kan spela nån match samt chatta dig igenom the basic stuff om du vill Ros :)


/Mlkr

Det låter toppen! Jag har koll på "the basics! tänker jag, men är helt lost när det kommer till bra kombos av skills mm när laget har lite erfarenhet. Bara spelat mot AIn så långt. Hojta gärna till när en ny liga börjar. Jag joinade nyss facebook-gruppen. :)

Kul, välkommen :)

Dröjer nog åtminstone ett par månader tyvärr innan en ny säsong drar igång, men då kommer du ju hinna bli en rutinerad blood bowl-räv! Vill du enkelt få lite träning mot mänskligt motstånd så rekommenderar jag att köra lite multiplayer cabalvision official league ladder.

Om Ted eller Barcus ballar så kan du hoppa på redan i nästa omgång.
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


Getsen

Ett par månader är ok. Det ger tid att producera träningsmontage. :)
"I've made characters for games you've never heard of, and I've never played!"
"The road to hell is paved with randomly-generated content."
"Chaotic Neutral means never having to say you're sorry."

emil

#281
Jag ska tydligen möta Marcus, eller F.Ros? Är Marcus en quitter eller går det få tag på honom för match? Eller ska jag lägga upp tider för F.Ros? Om någon har kontakt med Marcus så informera honom om forumet.

"Match Day suggestions: Monday-Friday 17:00-21:00, Saturday-Sunday 13:00-22:00. Pick something that suits you, pls, and I´ll check my calendar." Söndag 17:00-20:00, torsdag 19:00 och framåt kan jag INTE.

Martin Larsson

Marcus telefonnummer finns på sida 1 här, tror han också kommer spela klart ligan, han fick just block på sitt troll iaf...
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

emil

Tackar, men ni får gärna informera honom om forumet ändå. Det är lite tufft att planera & rabbla upp ledigheter i veckoschemat i telefon. Annars får jag väl SMS:a eller annat, bara det nu inte tar 2 veckor.

KOBOLDKUNGEN

Deadline omgång 7, tisdag 11 april!
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se