Tyska brädspel - Speldag i början av nästa år?

Startat av Daniel, maj 31, 2006, 14.05

Föregående ämne - Nästa ämne

Tyska brädspel - Speldag?

Jag är intresserad
11 (91.7%)
Jag är inte intresserad
1 (8.3%)

Antal personer som röstat: 10

Omröstningen har avslutats: juli 30, 2006, 14.05

Daniel

Hej,

Jag tänkte bara höra om det finns ett intresse av det anordnas en speldag där tyska brädspel står i fokus?

Eventuell speldag kommer i så fall att ligga någon gång under sensommaren eller på hösten.

Förslag, synpunkter och andra åsikter är mycket välkomna.

// Daniel Johansson
Daniel Johansson

Brädspel är min grej!

http://spel.nsson.nu - Ska du köpa spel?

Brain

Självklart är jag intresserad!

För att förtydliga:
Tyskland är den arena där de främsta lite mer avancerade sällskapsspelen kommer ifrån. Bland tidigare Tyska storheter finns ju bl a Settlers of Catan som banade väg för de tyska spelen och Carcasonne som fortsatte. Finns åtskilliga mer som är lysande!
Tomas Davidsson

Ewers

Jag är också intresserad och jag tror att det skulle vara ett lysande tillfälle att kanske presentera föreningen för flickvänner/sambosar/fästmöer/fruar?!?  :shock:

Det är hur som helst en lysande ide och jag sert fram emot denna dag:

/F   8)

globetrotter

Hej!
NU vaknade jag till liv efter att mest lyssnat här sedan förra BSK....

Även om jag inte är medlem, så skulle jag jättegärna vilja vara med att arrangera detta bara för att sprida glädjen att spela "Eurospel", som jag alltmer börjat kalla dem.... inte minst för att både fransmän, italienare och engelsmän har börjat publicera denna typen av spel. Dock är tyskarna störst.

Jag skulle tro att jag skulle kunna få med mig spelkamrater från Göteborg för att hjälpa till med regelgenomgångar också, då vi är flera som gärna skulle göra detta bara för att "missionera". En del av dem var bl a med och arrangerade "Tyska Hörnan" på GothCon.

Själv bor jag i Borås och har en hyfsad samling (närmare 250 st) inom genren. Min hemsida presenterar de flesta, men den kompletta listan finns "alltid" på BoardGameGeek (se nedan).
/Carl

Judas

Medlemskap är inget problem det kostar ynka 100 kr för ett år.

Heavy

I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

soulreaper

Citat från: "Ewers"Jag är också intresserad och jag tror att det skulle vara ett lysande tillfälle att kanske presentera föreningen för flickvänner/sambosar/fästmöer/fruar?!?  :shock:

Det är hur som helst en lysande ide och jag sert fram emot denna dag:

/F   8)

Håller med Fredrik jag vet att jag har ett antal vänner som gärna skulle komma på en sådan speldag
Igenmurade ögon, kärleken är blind, knytnäve med vigselring...

Peaceful protest doesn\'t get the job done
So I wake up for the rally grab my soy milk and my gun

Daniel

Toppen!

Bara positiv respons.

vågar vi börja kolla efter ett datum?
Daniel Johansson

Brädspel är min grej!

http://spel.nsson.nu - Ska du köpa spel?

oscar

Är grymt sugen på att spela brädspel!
Men, jag är ju Brekal liksom...

Beast

Citat från: "Daniel"Hej,

Jag tänkte bara höra om det finns ett intresse av det anordnas en speldag där tyska brädspel står i fokus?

Eventuell speldag kommer i så fall att ligga någon gång under sensommaren eller på hösten.

Förslag, synpunkter och andra åsikter är mycket välkomna.

// Daniel Johansson

Det låter mycket intressant. Kanske kan även spel som inte riktigt är tyska komma ifråga? Vinci är ju t.ex. ett utmärkt spel.
War is justice,
death to all kinds of humans

Daniel

Citat från: "Beast"
Citat från: "Daniel"Hej,

Jag tänkte bara höra om det finns ett intresse av det anordnas en speldag där tyska brädspel står i fokus?

Eventuell speldag kommer i så fall att ligga någon gång under sensommaren eller på hösten.

Förslag, synpunkter och andra åsikter är mycket välkomna.

// Daniel Johansson

Det låter mycket intressant. Kanske kan även spel som inte riktigt är tyska komma ifråga? Vinci är ju t.ex. ett utmärkt spel.

Självklart! tanken är att spela den typen av spel men sedan finns inga begränsningar.

Det var bra att du tog upp ämnet, vi kanske borde börja kika på ett datum. Mott förslag är att vi tar en helg i September.

Vad tror övriga intresserade?

// Daniel
Daniel Johansson

Brädspel är min grej!

http://spel.nsson.nu - Ska du köpa spel?

jonte

Någon dag de två sista veckorna i september så är jag med!

soulreaper

september ska nog fungera, ta i slutet så får man träffa jonte igen!
Igenmurade ögon, kärleken är blind, knytnäve med vigselring...

Peaceful protest doesn\'t get the job done
So I wake up for the rally grab my soy milk and my gun

soulreaper

Igenmurade ögon, kärleken är blind, knytnäve med vigselring...

Peaceful protest doesn\'t get the job done
So I wake up for the rally grab my soy milk and my gun

Sparvel

"The wind was not the beginning. There are neither beginnings or endings to the turning of the Wheel of Time. But it was a beginning."

Robert Jordan
17/10-48 - 16/9-07