World in Flames

Startat av Clifford, mars 30, 2005, 15.21

Föregående ämne - Nästa ämne

KOBOLDKUNGEN

Är väl inte ett helt otänkbart scenario att de allierade och axelmakterna skulle slutit fred och satt p för en alltför mäktigt Sovjet om de hade varit ett större hot än Tyskland. Dessutom så borde DoD vara bra mycket förbättrat 2 utgåvor senare. Personligen tycker jag det skulle vara skitkul med DoD istället för att spela samma gamla vanliga WiF som utvecklar sig ungefär likadant varje gång.

För den delen så gick Japanen (givetvis spelad av mig) tokigt bra, det var de andra som sög, kontrollerade typ hela stilla havet inklusive Australien och stora delar av Asien. Hade dessutom byggt 99% av Japanens flyg så nästan varje kustrhex var fullstackad  :D
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


Robin

Citat från: "KOBOLDKUNGEN"Är väl inte ett helt otänkbart scenario att de allierade och axelmakterna skulle slutit fred och satt p för en alltför mäktigt Sovjet om de hade varit ett större hot än Tyskland. Dessutom så borde DoD vara bra mycket förbättrat 2 utgåvor senare. Personligen tycker jag det skulle vara skitkul med DoD istället för att spela samma gamla vanliga WiF som utvecklar sig ungefär likadant varje gång.

För den delen så gick Japanen (givetvis spelad av mig) tokigt bra, det var de andra som sög, kontrollerade typ hela stilla havet inklusive Australien och stora delar av Asien. Hade dessutom byggt 99% av Japanens flyg så nästan varje kustrhex var fullstackad  :D

Gällande att det utvecklar sig på samma sätt är väl inte nödvändigtvis sant... Tycker man är relativt fri att göra lite som man vill, om det är att bygga ett Mare Nostrum, försöka sig på en Sealion, sitzgkrieg eller blitzkrieg mot Såvgeten.

Att blanda in 3 sidor i ett spel som WiF är nog att be om problem, jag vill inte spela med Days of Decision.
Jag vann combat med 13.

carlsson

Nu är vi snart klara med RB.

Detta innebär att rummet snart kommer att bli tillgängligt för er WiF:are, förutsatt att ni lyckas organisera något. Gör ni inte det har vi ett gäng ASL:are som annars hugger rummet!

Är det rimligt att ställa kravet att ni har till söndagen den 12/7 på er att organisera ihop något?

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

Apanpapan

¡Oook ook ooook oooook!  (¡Hasta la Victoria Siempre!)

carlsson

Citat från: "Apanpapan"Nä.

Bra, då får ni till den 1/7.

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

Apanpapan

¡Oook ook ooook oooook!  (¡Hasta la Victoria Siempre!)

Robin

Vilka kan tänka sig att vara sieg heil-ansvariga för respektive land? Detta innebär att du har ansvaret för att vara på plats 1 gång i veckan och är du inte det så får dina 'allierade' flytta dina gluters bäst dem vill.


Lista:
Robin
Jag vann combat med 13.

KOBOLDKUNGEN

Lista:
Robin
Renis
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


GrandPA

Lista:
Robin
Renis
P-A
All for one and more for me

Lindbergh

Lista:
Robin
Renis
P-A
Lindbergh
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Först väga, sedan våga" Helmuth von Moltke, f 1800, d 1891
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

Dale

Lista:
Robin
Renis
P-A
Lindbergh

(Dale) Jag kan vara backup om vi inte börjar förrän i början av september. Innan dess har jag för mycket att göra. Dessutom kan jag inte alla regler till 100% så jag kommer nog att behöva ställa många frågor till mina medspelare.

Lindbergh

Det verkar lite kört med en ny WiF omgång?  :?
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Först väga, sedan våga" Helmuth von Moltke, f 1800, d 1891
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

KOBOLDKUNGEN

Kört, varför?

Fyra pers plus Dale som någon Tyskland/Italien sidekick funkar väl utmärkt. Någon nämnde att Bredal (John förmodar jag) ville vara med och nån mer borde väl vara intresserad? Ivar, Cliff, Norén, Oscar eller någon annan ny som gammal wifare?

Att börja i september är väl ganska givet med semestertider och annat, själv har jag augusti upptagen med skolredovisningar, semester och flytt så innna dess är det helt kört.

Så kom igen folk, anmäl er till att lira wif och fråga folk ni kan tro vill vara med så är det bara att bestämma en dag och dra igång i början på september. Kanske lättare att boka en fast speldag när det börjar närma sig så folk vet hur de har det i höst?

Så lugn och fin alla aslare, det kommer bli wif i höst.

Är det bara jag som är det minsta sugen på att lira med DoD? Är ni inte trötta på att allt sker i samma ordning, ha samma trupper och att händelseutvecklingen är ungefär densamma varenda jävla gång? Med DoD blir det mycket roligare, mer dramatiskt och spännande. Att såga det för att det ballade ur mot slutet senast vi spelade håller inte som motargument. Det var inte länge kvar och jag hade jävligt kul till dess, efteråt med för den delen, dessutom var det två versioner sedan och är säkert mer balanserat idag.
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


Robin

Nej, jag är inte trött på det :). WiF blir alltid lite annorlunda pga tärningsslagen, så det händer oväntade saker varje omgång ändå.

Jag tycker att om vi är 4 pers som är huvudansvariga så kan vi har 2+2 på varje sida, med X antal sidekicks.

För att ordna ett "bidding" system så kan man ju bjuda på hur mycket VL man kan hålla med varje sida?
Jag vann combat med 13.

Ivar

skulle tycka att det vore kul att spela dod nån gång innan man ger sig på att blanda in det i WIF. Är däremot, som ni märker, inte intresserad av att spela en långomgång WIF. Detta pga jag vet hur jag funkar som människa, jag blir otålig och tänker bara på WIF o det vill jag inte. SpeedWIF FTW
Om ni stöter på problem så kontakta mig i sista hand.