Nån som spelar Hordes?

Startat av svartavingar, januari 15, 2013, 03.16

Föregående ämne - Nästa ämne

svartavingar

Tjenare!
Flyttade nyligen till Borås, och letar nu efter spelare som vill lära en nybörjare hur detta intressanta spel funkar.
Kollar gärna in en match eller 2 och tar lite råd hur jag bäst bygger vidare på de figurer jag köpt.
Så är ni aktiva och spelar, hör gärna av er.

Mvh Jörgen


cracked_open

Välkommen till forumet. Vi är några spelare som ligger i startgroparna själva och håller på att lära oss spelet. Vi har ingen speldag eller dylikt inplanerat idagsläget på föreningen men det kommer säkerligen inom kort då intresset finns här.
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton

Heavy

Ni får gärna hojta till om/när det blir nått så kommer jag gärna och kikar..
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Martin Larsson

Halloj Jörgen!

Precis som Jerry sa så är vi ganska nya på HordeMachine dem flesta av oss på föreningen, men intresset är på uppåtgång.
Tror dem flesta av oss kan lära av varandra just nu, eftersom mer eller mindre bara 1 person spelat  relativt mycket :)

Va lirar du?
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

svartavingar

Legion of everblight.
Om ni ska spela nån dag, så är jag på i varjefall, behöver väl träffa lite folk i den nya staden också.




Martin Larsson

Citat från: svartavingar skrivet januari 15, 2013, 22.12
Legion of everblight.
Om ni ska spela nån dag, så är jag på i varjefall, behöver väl träffa lite folk i den nya staden också.

Gött, då kan vi ha inbördeskrig du och jag ;)

Har inget speldatum spikat just nu, men jag har en del tid så det kan nog ordnas helt klart. Spela mer så man lär sig mer får nog vara planen ett tag :)
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

svartavingar

Verkar vara ett populärt lag.

Jag är själv arbetslös så har mer tid än någonsin till spel.
Säg till så fort det blir aktuellt, jag är på  :D

cracked_open

Det är nog på tiden att vi lägger in en liten speldag i Geddons lokaler så vi får en chans att bli varma i kläderna.
Får väl flika in att jag tjänar Khadors fana  ::)
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton

Meldon

Jag kommer gärna ner o kolla om nån ska spela nångång, ser lite intressant ut
There are no friends in the real world, just less hostile enemies

svartavingar

#9
Citat från: cracked_open skrivet januari 18, 2013, 00.13
Det är nog på tiden att vi lägger in en liten speldag i Geddons lokaler så vi får en chans att bli varma i kläderna.
Får väl flika in att jag tjänar Khadors fana  ::)

Låter bra, meddela när det blir av  :D

Robin

La just en beställning på 9k för Warmachine/Hordes prylar.

Fuck. Once you thought you were out, they pull you back in....

Turligt nog är bara 3k prylar till mig.
Jag vann combat med 13.

cracked_open

Då skall man bara se om man kan hinna få ihop modellerna samt måla dem innan GothCon  ;D Dock är det tydligen 50p som gäller, 3 listor och inga namngivna karaktärer för finnas på mer än en lista. Det här kan bli svettigt :o
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton

cracked_open

Med andra ord kommer det nog att bli seriös regeldrillning nere på föreningen och en del spelande till och från  ;)
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton

Henk

köpte lite figurer o en regelbok som dimper ner i brevlådan nån gång nästa vecka. ska bli kul o testa på ett nytt figurspel :)
All makt åt Tengil. Vår befriare!

Jag tror jag ger upp innan min turn2 Dynejävel hörru!

Andreas Graae

#14
Jag o Larsson spelar 50 points på Torsdag kl 17 :) bara komma o kika!!!!

Hoppas vi kan få igång lite gamesdays framöver, vi e ju ett par stycken nu som satsar på Gothcon o det verkar som intresset ökar för att testa spelet!

TIll gothcon kommer de (förhoppningsvis) använda sig av Stemroller 2013 reglerna. Det e hur man gör listor, hur många man kan/ska ha o alla missions som används, se länken nedan :)

http://privateerpress.com/steamroller-2013-documents-now-available