Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg gjorda i tavlor som du har tillgång till.

Visa inlägg

Ämnen - Ewers

#1
Föreningsfrågor / Trasig brevlåda
juli 18, 2019, 11.07
Hej!

Denna post är en informationsportal till styrelsen.

Någon gång mellan 01-11 idag har våran brevlåda gått sönder.
Själva fronten/luckan låg på marken och vad jag kan se är det plasten vid låshaspen som är sönder.

Hur som helst lär vi inte få post som det ser ut nu.

Med vänlig hälsning, Fredrik!
#2
Föreningsfrågor / Diskmaskin och disk
oktober 20, 2016, 09.27
Jag har hängt på föreningen tre dagar i rad och försökt få disken i diskmaskinen ren.
Jag har följt anvisningarna och diskmaskinen arbetar klart.
Resultatet är dock nedslående och idag kontrollerade jag därför muggarna i skåpet (dom som förväntas vara rena för någon har ju ställt in dem i skåpet). Jag fann att ungefär hälften av muggarna i skåpet var i behov av diskning i olika grad och av det drar jag slutsatsen att det inte är ett nytt fenomen att disken inte blir ren.

Som stor diskmaskinsentusiast (jag gillar inte att diska) hoppas jag att föreningen kan köpa en ny diskmaskin. En diskmaskin är en stor hjälp för att hålla föreningen fräsch.

Kram Fredrik😎
#3
Habla MP-5 / God Jul 2015
december 23, 2015, 13.39
God jul till alla gedoniter önskar Fredrik E!😎
#4
Brädspel / Pegasus Bridge 2015
augusti 05, 2015, 19.45
Då var en ny omgång av Pegasus Bridge på gång i föreningens lokaler.
Klara för spel är Stefan "Trean" Nilsson, Anders "ex-rookie" Land och Fredrik "Svordommen" Ewers. Förhoppningsvis kommer Stefan "RoF" Land vara med.

Vi kommer spela kampanj varannan onsdag och scenarion varannan onsdag. Folk som vill lira scenarion med oss är välkomna när det är "scenariovecka".

Kram /F 8)
#5
Habla MP-5 / God Jul 2014
december 24, 2014, 00.17
God jul på er alla Mean Mountain Maniacs!

/F  8)
#6
Stort tack till konventsordförande med stab som roddade ihop årets konvent!

Tack går även till alla arrangörer och funktionärer som arbetade på konventet.

Jag och min familj hade en toppenlördag på konventet.

Kram /Fredrik  8)
#7
Brädspel / [ASL] Festung Budapest Bord 2
december 13, 2012, 20.56
En tråd för oss som spelar på bord två. Stefan, Peter, Anders L, Marcus och Fredrik.
#8
Kallelse till Konventsmöte

Tid: Söndag 22/4 kl. 13.00
Plats: Armagedon

Dagordning:
1. Fastställande huruvida BSK 30 skall arrangeras.
2. Val av konventssektion bestående av: Ordförande, kassör och sekreterare.
3. Diskussionspunkt där det övergripande upplägget och schemat avseende förberedelser behandlas.
4. Mötets avslutande

Väl mött!

Snart före detta konventsordförande Fredrik E. 8)
#9
Övriga arrangemang / TågCon 25&26/11
november 24, 2011, 00.33
På fredag och lördag håller kulturföreningen Tåget ett litet konvent i sina lokaler.

Undertecknad skall på fredag arrangera Star Max mellan 18.00-24.00.

Skulle vara roligt om vi blev fler från Armagedon som kom till Tåget och förgyllde tillvaron.

Mvh /Fredrik 8)
#10
Hej!

Martin Dalevik och jag kommer vara nere på föreningen och spela 40k i morgon från ca 17.00.

Finns det fler som vill komma ner och spela 40k under em/kväll så skulle det vara trevligt. Alla är välkomna oavsett arméstorlek eller erfarenhet.

En trevlig liten happening på en söndag.  :)

/F
#11
BSK 29 / Efter konventetmöte 12/11 kl 16.00
november 07, 2011, 12.36
BSK29 har avslutats och nu återstår efterarbete, eftertanke och möjligheter att dra lärdomar. Därför kallar jag till efterkonventetmöte så att vi kan summera erfarenheter inför nästa års konvent, BSK30. :)

Samtliga, besökare som arrangör, är välkomna på mötet. I händelse av att du inte kan komma på mötet vore jag tacksam om du ville pm:a mig dina erfarenheter från BSK29.

Målsättningen är ju att BSK30 skall bli lite bättre, lite smidigare och mycket roligare för alla involverade.

Tid: Lördag 12/11 kl.16.00
Plats: Armagedon
Utrustning: Sugen fikatarm, lista på erfarenheter, glatt humör.


Till sist vil jag som konventsordförande tacka alla inblandade för ett roligt och bra konvent!
(även om jag blev sjuk och fortfarande har feber o hosta...)

Mvh Fredrik Ewers, Konventsordförande BSK29
#12
Vill med denna tråd informera alla medlemmar att lokalen troligen kommer användas för övernattning under konventet och att den sedvanligt är stängd för annan verksamhet än konventsrelaterad dylik under helgen.

MVH konventsordförande Fredrik Ewers
#13
Hej!

Kallar till kort uppföljningsmöte. Beräknad tid för mötet blir 1 timma, förutsatt att inga katastrofer inträffat, vilket vi inte hoppas. :wink:

Konventsorföranden jobbar natten till lördag och kommer vara mycket nyvaken vid mötets början. :?

/F 8)
#14
Kallar till ett kort möte där vi går igenom vad som händer, vad som behöver fixas mm.

Mötestid 12.00 - 12.45.

Mötet börjar prick 12.00 och kommer inte dra ut på tiden då konventsordföranden är upptagen från kl 13.00.  :wink:

/F 8)
#15
Hej!

Kallar till ett möte på söndag kl 17.00.

Jag jobbar till 16.00 och kan inte lägga mötet tidigare.

Har du saker att ta upp så skriver du dem i ett inlägg här.

Och kom ihåg, konventsordföranden fixar alltid fika till sina konventsmöten.

/F:wink:
#16
Hej!

Kallar härmed till konventsmöte för att följa upp arbetet med konventet.
Då jag inte är i Borås vid tid för mötet kommer Brain hålla i mötet.

Viktiga saker att ta upp är:
Hemsidan
Starttid-avslutningstid
Entréavgift

Det är bra om alla med ansvarsposter förbereder sig på att presentera hur arbetet går och om det finns behov av stöttning eller hjälp.

Konventskram /Fredrik

Ps. Hoppas för er skull att Brain delegerar till någon att fixa fika :wink:  Ds
#17
Denna tråd är till för att boka bruna rummet för spel.

För det skall vara överskådligt vilka datum som är bokade så är det viktigt att alla bokade datum syns i det senaste trådinlägget. Därför skall du som bokar ett datum kopiera, inte citera, den tidigare listan. Klistra sedan in listan i ditt inlägg och lägg till det datum du vill boka. Posta därefter ditt inlägg.

Skulle det finnas datum som passerat på listan är det dessutom lämpligt att ta bort dessa, men det är helt frivilligt.

Vid bokning, var vänlig och skriv datum, tid för start, namn och spel.

Mvh Fredrik E 8)
#18
Denna tråd är till för att boka röda rummet för spel.

För det skall vara överskådligt vilka datum som är bokade så är det viktigt att alla bokade datum syns i det senaste trådinlägget. Därför skall du som bokar ett datum kopiera, inte citera, den tidigare listan. Klistra sedan in listan i ditt inlägg och lägg till det datum du vill boka. Posta därefter ditt inlägg.

Skulle det finnas datum som passerat på listan är det dessutom lämpligt att ta bort dessa, men det är helt frivilligt.

Vid bokning, var vänlig och skriv datum, tid för start, namn och spel.

Mvh Fredrik E 8)
#19
Rollspel / Deathwatch
september 01, 2011, 14.19
Jerry H och Fredrik E vill med denna tråd skapa ett forum för en rollspelgrupp i Wh40k-världen. Kärnan i gruppen utgår från spelarna i Jerrys tidigare Dark Heresy-kampanj men ytterligare spelare är välkomna i mån av utrymme.

Deathwatch är ett rollspel där spelarna spelar en space marine, utlånad av sitt chapter till elitstyrkan Deathwatch.
Spelet är ett uppdragsinriktat, actionorienterat spel med tonvikt på taktiska beslut, problemlösning och nedgörandet av kejsarens fiender. Det skall dock påpekas att det INTE är ett figurspel eller ens ett skirmischspel och figurer kommer troligtvis inte användas vid spelningarna.
Karaktärsspel och interaktion är en del av spelet och spelkonstruktörerna har lagt mycket energi på att lyfta fram det viktiga i gruppdynamik och samarbete genom rollspelande och intrigerande mellan spelare.

Jerry och jag är helt överens om att det viktigaste med kampanjen är att alla har roligt och trevligt. Därför undanber vi som spelledare att spelarna funderar på alltför osociala/svårtillgängliga karaktärsideér. Kom ihåg att det viktigaste för alla Space Marines är att bekämpa kejsarens fiender, därför kan gammalt groll mellan olika chapters läggas åt sidan (mer eller mindre) under tjänstgöringen i Deathwatch.

I deathwatch finns regler för följande chapters: Imperial Fists, Crimson Fists, Hammers of Dorn, Subjugators, Ultramarines, Novamarines, White Consuls, Black Consuls, Mortifactors, Dark Angels, Consecrators, Angels of Redemption, Angels of Absolution, Blood Angels, Flesh Tearers, Lamenters, Blood Drinkers, Knights of Blood, Black Templars, Space Wolfs, Storm Wardens, Iron Hands, Salamanders och Raven Guard.
Det finns dessutom regler för att skapa sitt alldeles egna chapter om så skulle önskas.

Karaktärerna som skapas är erfarna space marines från olika chapters som blivit utlånade för att tjänstgöra i Deathwatch under en tid. Samtliga karaktärer är relativt nyanlända och blir organiserade i ett Kill Team, benämningen på en taktisk grupp/enhet inom Deathwatch.
Karaktärerna är alltså erfarna space marines med 50-200 års erfarenhet och handplockas av sin chaptermaster för att skickas till Deathwatch just för att han utmärkt sig positivt.

Vid karaktärsskapandet väljer man en specialitet för sin karaktär som sedan följer karaktären hela kampanjen. Under kampanjen kan karaktären välja grundegenskapshöjningar/Skills/Traits/Talants från sin specialitet, den generella listan för alla Space Marines samt listan för sitt chapter. Detta möjliggör stora variationer och karaktärsutvecklingen känns inte speciellt begränsande.

Följande specialiteter finns tillgängliga från spelstart:
Apothecary
Assault Marine
Devestator Marine
Librarian
Tactical Marine
Techmarine

Spelgruppen består i skrivande stund av Jerry H, Fredrik E, Martin L, Kari och AG. Jerry och jag har tänkt dela spelledarrollen och är fler intresserade av att spelleda är det välkommet.

Är du intresserad av att vara med är du välkommen att posta det på detta forum men spelare från Jerrys dark herecy-kampanj har förtur.
Tanken är att skapa karaktärer tillsammans när Martin väl kommit hem efter sommarturnén.

/F "Emperor's Ghosts"  8)
#20
BSK 29 / Kallelse konventsmöte Torsdag 1/9
augusti 29, 2011, 18.07
Hej!

Alla som är intresserade av att arbeta med konventet är välkomna till konventsmöte torsdag 1/9 kl 18.00.
Mötet hålls i Armagedons nyrenoverade lokal.

På förekommen anledning är det kollat med ordföranden om att det är ok att hålla möte i lokalen, vilket borgar för ett trevligt möte med mycket positiv energi.

Väl mött och kom ihåg att det bjuds på fika.  :wink:

/Fredrik, konventsordförande.