Vad händer?

Startat av Ola, maj 23, 2006, 18.45

Föregående ämne - Nästa ämne

Tin

Citat från: "Den Gamle"Läget just nu är att vi planerar att köra ett mindre konvent i år. Det finns två skäl till detta. Dels att engagemanget inom Armagedon är i bott på alla fronter och dels att Bäckängskolan ängnar sig åt massiva ombyggnader.

Vi har lite olika förslag på lokaler för konventet. Kårens lokaler i Folkets Hus är ett förslag, att hyra lokaler i samma fastighet som Armagedon ett annat. Jag antar att det blir det som är billigast. Jag kommer att börja ta tag i detta nästa vecka.

Min tanke är att man arrangerar ett konvent för runt 100 deltagare med mest figur-, bräd- och kort-spel. Poängen är att göra det hela så lättarrangerat som möjligt.

Jag är den inom Armagedons styrelse som kommer att kolla förutsättningarna för ett konvent i år, det innebär inte på något sätt att jag är huvudansvarig för genomförandet. Det som behövs är ett par tre personer som kan tänka sig att hålla i förberedelserna, annars blir det inget konvent. Men det verkar ju som om det finns åtminstone några stycken på det här forumet som kan tänka sig att engagera sig i ett konvent så vi får väl hoppas att det löser sig.

Den som är intresserad får gärna kontakta mig!

/Erik Norén

Hejsan Erik!

Det låter helt stabilt!! Men 100 pers....det låter väl....kanske för lite?
Många av mina medlemmar från föreningen har gett respons om att hjälpa till med!

Har redan skickat ett mail till dig.

=)

Jimp

ja jag hade ju hand om rollspelen på BSK23, första gången jag har varit med och arrangerat något i huvud taget på så sett men det gick ju iaf ganska bra till slut. men dom 3 månader plus som vi hade på oss då var det ju ganska tajt ändå, men finns det någon som har stenkoll på kontakter, vilka som man ska prata med och fixa snabba scenarion och så som vill hjälpa mig så kan jag hålla i en rollspels sektion även i år. men som sagt jag gör det inte själv utan någon som har den kollen eftersom om det kanske inte var så tungt arbete så var det tidsödande som bara den och jag inte tror att jag skulle kunna dra det iland.
Men blir det beslut om att skippa rollspelen så hjälper jag gärna till med en hel del praktiskt, U point and i GO.
Ill dance for Gil!!

Judas

Citat från: "Jimp"ja jag hade ju hand om rollspelen på BSK23, första gången jag har varit med och arrangerat något i huvud taget på så sett men det gick ju iaf ganska bra till slut. men dom 3 månader plus som vi hade på oss då var det ju ganska tajt ändå, men finns det någon som har stenkoll på kontakter, vilka som man ska prata med och fixa snabba scenarion och så som vill hjälpa mig så kan jag hålla i en rollspels sektion även i år. men som sagt jag gör det inte själv utan någon som har den kollen eftersom om det kanske inte var så tungt arbete så var det tidsödande som bara den och jag inte tror att jag skulle kunna dra det iland.
Men blir det beslut om att skippa rollspelen så hjälper jag gärna till med en hel del praktiskt, U point and i GO.

Det finns hur många gamla scenarion som helst på geddon som man mycket väl kan köra.
Landhajen av Ekis m.m. är ett hett tips, men passa er för Teddy Vinrots drakar och demoner det fick riktigt dålig kritik