Vad händer?

Startat av Ola, maj 23, 2006, 18.45

Föregående ämne - Nästa ämne

rAWTAZ

Citat från: "Tin"Både jag och föreningen S.A.R.Z. vill ställa upp för BSK24!

/Jocke Tang
=)
Fan, spelbaren är en av de saker jag kommer ihåg, det var kul :)

sebbe

jag tycker att ett litet konvent med lite brädspel och möjligen figurspel vore kul, och dessutom bra för kontinuiteten som sagt.

jag kan definitivt hjälpa till i mån av tid, tyvärr bor jag ju inte i stan längre. allting som kan göras på distans hjälper jag gärna till med dock, kanske hemsida och sånt t ex.
jag är givetvis med och hjälper till så mycket jag kan på konventet också, vet inte hur skolan ser ut då bara.
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45

Clifford

För ett litet konvent: Prata med vår hyresvärd och kolla om vi kan hyra en våning eller två en helg. Piece of cake, superbra för en 40K-turnering eller nåt.

Demus

Blir det något...?
Gud skapade människorna efter en veckas arbete när han var trött!

Tin

Citat från: "rAWTAZ"
Fan, spelbaren är en av de saker jag kommer ihåg, det var kul :)

OOo...tack för dina ord!!

=)

Tin

Tjenare allihopa!

Det som jag skrev tidigare, menar jag fullt allvar!

Föreningen S.A.R.Z. kan bistå med förutom arrangemanger, även adminsstrativa upgifter, men självklart ser jag det som ett samarbete mellan S.A.R.Z och Armagedon. Vi hjälper/assisterar gärna Gedon.

Jag har mailat Dale, men han har inte svarat mig än.

Är det nån mer person som jag borde ta kontakt med?

Jag ser verkligen framemot BSK iår!

Judas

Strunta i konvent i år och satsa den energin på föreningens överlevnad istället. Det är inte hela världen om vi ställer in ett år.

dagle

Citat från: "Tin"Tjenare allihopa!

Det som jag skrev tidigare, menar jag fullt allvar!

Föreningen S.A.R.Z. kan bistå med förutom arrangemanger, även adminsstrativa upgifter, men självklart ser jag det som ett samarbete mellan S.A.R.Z och Armagedon. Vi hjälper/assisterar gärna Gedon.

Jag har mailat Dale, men han har inte svarat mig än.

Är det nån mer person som jag borde ta kontakt med?

Jag ser verkligen framemot BSK iår!
Skulle tycka att det skulle vara riktigt roligt med ett alternativt konvent i år men tuvär så finns det inga pengar på BSK konto :( . Kontakta Erik Norén då han är bsk ansvarig.

Dina

Det behövs inga pengar heller. Allt väsentligt betalas retroaktivt och intäkterna brukar täcka det.
So long, suckers!

Tin

Citat från: "dagle"Skulle tycka att det skulle vara riktigt roligt med ett alternativt konvent i år men tuvär så finns det inga pengar på BSK konto :( . Kontakta Erik Norén då han är bsk ansvarig.


Tack för tipset!
Kommer att ta kontakt med honom!

=)

Tin

Citat från: "Dina"Det behövs inga pengar heller. Allt väsentligt betalas retroaktivt och intäkterna brukar täcka det.


Det låter väldigt bra ju! Eller är jag för positivt?

rAWTAZ

Citat från: "Tin"
Citat från: "Dina"Det behövs inga pengar heller. Allt väsentligt betalas retroaktivt och intäkterna brukar täcka det.


Det låter väldigt bra ju! Eller är jag för positivt?
Närå, det är kalas. Egentligen är förutsättningarna för ett arrangemang som BSK utomordentligt underbara skall jag säga alla. Precis som Dina säger är ekonomin inget problem, o man har inga svindyra saker att ha reda på heller typ.

Men det är ingen som har orken att dra BSK, det är det allt stöper på. Vet inte hur många gånger förr det har sagts iofs :)

Apanpapan

Det heter radioaktivt era lahoosahers. Men ni får passa er från retroaktiv strålning.
¡Oook ook ooook oooook!  (¡Hasta la Victoria Siempre!)

Tin

Citat från: "rAWTAZ"
Citat från: "Tin"
Citat från: "Dina"Det behövs inga pengar heller. Allt väsentligt betalas retroaktivt och intäkterna brukar täcka det.


Det låter väldigt bra ju! Eller är jag för positivt?
Närå, det är kalas. Egentligen är förutsättningarna för ett arrangemang som BSK utomordentligt underbara skall jag säga alla. Precis som Dina säger är ekonomin inget problem, o man har inga svindyra saker att ha reda på heller typ.

Men det är ingen som har orken att dra BSK, det är det allt stöper på. Vet inte hur många gånger förr det har sagts iofs :)

Ooo.....tack för din respons.

Alltså, jag hoppas ni inte ser mig som nån inkräktare eller nåt...även om jag är mer aktiv inom S.A.R.Z., räknar jag mig själv ändå som en Armagedon:are,. eftersom jag bor i Borås. Och jag ser även BSK som min hemma-spelkonvent....ni förstår vad jag menar!! =)

Låt mig säga såhär....är det så att det finns en eller två personer, som vet mer om lokal och sånt från föreningen, som jag kan ta kontakt med omedelbart, så ställer jag gärna upp i staben.  

Jag har även mailet ut till mina medlemmar i S.A.R.Z och frågat vad dem tycker. Och de flesta är mkt positiva inställt till att hjälpa till. De kan likaväl ställa upp på allt praktiska och sånt.

Jag har faktiskt tidigare en gång varit med på staben i BSK, men det finns mkt saker som jag inte hade hand om, med andra ord så finns det mkt saker som jag inte kan. Så jag hoppas att NI vill hjälpa till!

BSK har anordnats av Armagedon så länge, att det känns som en naturlig del av Armagedon, så om ALLA VI VILL ATT Armagedon skall överleva.....så borde vi göra så gott vi kan för BSK! Min personlig åsikt dock!

Det är brådska nu.....alla därute (jag menar verkligen många....som jag har träffasts på andra spelkonventer/sammanhang) väntar på vår drag....

...so....u move, chief?


MVH
Jocke Tang
tin@ynot.nu
=)

Den Gamle

Läget just nu är att vi planerar att köra ett mindre konvent i år. Det finns två skäl till detta. Dels att engagemanget inom Armagedon är i bott på alla fronter och dels att Bäckängskolan ängnar sig åt massiva ombyggnader.

Vi har lite olika förslag på lokaler för konventet. Kårens lokaler i Folkets Hus är ett förslag, att hyra lokaler i samma fastighet som Armagedon ett annat. Jag antar att det blir det som är billigast. Jag kommer att börja ta tag i detta nästa vecka.

Min tanke är att man arrangerar ett konvent för runt 100 deltagare med mest figur-, bräd- och kort-spel. Poängen är att göra det hela så lättarrangerat som möjligt.

Jag är den inom Armagedons styrelse som kommer att kolla förutsättningarna för ett konvent i år, det innebär inte på något sätt att jag är huvudansvarig för genomförandet. Det som behövs är ett par tre personer som kan tänka sig att hålla i förberedelserna, annars blir det inget konvent. Men det verkar ju som om det finns åtminstone några stycken på det här forumet som kan tänka sig att engagera sig i ett konvent så vi får väl hoppas att det löser sig.

Den som är intresserad får gärna kontakta mig!

/Erik Norén
"My center is giving away, my right is pushed back, situation excellent, I am attacking."
Marshal Ferdinand Foch in message to HQ, Marne 1914