GrenniCon någon?

Startat av emil, april 29, 2005, 19.19

Föregående ämne - Nästa ämne

emil

Har bestämt mig för att dra till Gränna för att smaska polkagrisar och andras arméer. Just nu drar jag själv men undrar om ngn är på att försvara Gedons färger? Ja ngn måste ju göra det... 8)

Info:
http://www.freewebs.com/grennicon2005/

Heavy

Jag funderar på det iallafall. Ligger ju såpass nära så det vore synd att missa..
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Martin Larsson

Vet inte riktigt, får se :?
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

emil

Platserna lär ta slut snart, så den som funderar får nog ta och bestämma sig. Bajenbilen åker i vart fall lördag morgon tidigt från armagedon, för den som vågar åka med i den gröna faran/maran.  :wink:

sebbe

det vore lite kul men jag bangar nog. "bonnar leker krig" är för övrigt ett grymt namn på en förening
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45

Martin Larsson

Det blir inge polkagris-krig för min del :shock:
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Heavy

Pratade med en av arrangörerna just i telefon (han hade köpt lite figgs av mig)..

Trevlig prick för övrigt, och han undrade om det gick att ev. låna lite terräng från klubben till deras turnering..

Om nu Emil eller nån annan som ska åka upp orkar ta med sig och ansvara för terrängen under arrangemanget så tar jag gärna upp frågan med styrelsen..
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Ewers

Som det ser ut just nu är det Emil och jag som åker och det kommer väl funka att ta med lite terräng. Bäst att kolla med Emil dock, han äger bilen.

/F

emil

Lös terräng och mattor(3st) går in i bilen, om nu inte Ewers handväska är större än baksätet?  :wink:

Fråga snubben hur många bord han behöver låna terräng till, och sorterat i 40K resp WFB-fack. Öh... Altså hur många bord han behöver låna terräng till i WFB resp 40K.

Heavy

Citat från: "emil"Lös terräng och mattor(3st) går in i bilen, om nu inte Ewers handväska är större än baksätet?  :wink:

Fråga snubben hur många bord han behöver låna terräng till, och sorterat i 40K resp WFB-fack. Öh... Altså hur många bord han behöver låna terräng till i WFB resp 40K.

Han skulle höra av sig framigenom om det blev aktuellt, men jag clearar det med övriga styrelsen innan..
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

emil

Nu kan ni titulera mig chämp över PolkagrisCon-05. Jag vann i fyra kategorier: Overall, bäst komp(tror jag), bäst målad(delades iofs emellan mig, Anton S och Mattias C från Ylva) och så var det ngn mer kategori jag var bäst i...  :wink: HeHe...

-"Du ska akta´re för Bajen..."

Heavy

Bow to the biggest dog of them all.. Woof Woof !


Grattis som fan, kul att du fick triumfiera :D :D :D
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Apanpapan

Bajen gör mig rädd... de rullade runt och visade buken på Borås Arena...
¡Oook ook ooook oooook!  (¡Hasta la Victoria Siempre!)

emil

En liten konventsrapport.
Det var ett kul litet konvent med "bara" 40K och WFB, där 18 st deltog i 40K och 14st WFB.

I första dusten mötte jag en välbalanserad Ogre Kingdom-armé som kördes av ngn local. Kul som fan, fast man bjöds på en hel del otrevliga överraskningar. För mycket Ld-test för att det ska vara sunt om man har högst Ld 8.
10/10 innebar en draw alltså med + i kanten till mig.

2:a dusten Dark Elves, som också kördes av ngn local. Han hade lånat arrangörens armé, så han var där och coachade. :lol:
13/7 med + i kanten blev det först i min favör, vilket ändrades till 15/5 efter lite regeltolkande.

3:e dusten Skaven SAD, buffy´s kompis från Växjö. Dusten var över efter hans 2:a magirunda, hade inte en enda RnF kvar, och det EFTER jag använt 2 Dispel Scrolls och sammanlagt 6 Dispel Dices. Skaven är så sjukt obalanserade så det är inte ens kul att spela. Inget ont om motståndaren i övrigt, han visste hur man spelade Skavens, men *suck!* vilken tråkig armé.
0-20, fanns absolut inget jag kunde gjort, förutom och gjort om armén till en all out cavalry med 2 st scroll caddies. Jag skulle antagligen aldrig mött den här killen egentligen, han låg på 35 BPs efter 2 slag mot mina futtiga 25 BPs. Men tack vare hans massaker så förpassades jag till gräddfilen, till dom som det gick mindre bra för vilket nog gynnade mig till slut.

4:e dusten High Elves. En av de snällaste stackars HE arméer jag någonsin mött. Det enda jag var rädd för var hans "tuffa" magiska ring som tog slut efter första rundan. :lol: Han gjorde en del fatala misstag, han chargade mina pikmän framifrån med White Lions, Spearmens och Swordmasters, och han förlorade alla 3 närstriderna.
Hans 2 små 6-manna Silverhelmsblock Chargade Volands V´s med nyvaxade mustascher, dödade en, för att sedan fly efter det att Voland slog tillbaks och hans musikant blåste fanfarer.
20/0 Han gav sig innan min runda 5 då han knappt hade ngt kvar, efter 6 rundor så skulle han inte ha haft ngt kvar.

5:e dusten Cult of Slaneesh-DEs. Hans armé var obefintlig från början, alla hans poäng var uppbundna i karaktärer nerlusade med magic items. Fast iom att han var magitung och hade bra besvärjelser, så visste jag att jag antagligen skulle förlora om jag inte lyckades ha ihjäl hans trollpackor. I min runda 2 fick jag in en charge på hans ena trollpacka med mina hjältar till Duellister, då han inte visste om att Mark of Slaneesh=Immune to Psychology=man får inte välja att fly som en charge response. Tack vare det så har jag ihjäl biatchen samt får in en flankcharge i min overrun på hans enhet på ca 16 Daermonettes. I 3:e rundan får mina andra hjältar till Duellister syn på den andra trollpackan, ståendes utanför en enhet. Dom avfyrar en skur med bly som med nöd och näppe sänker henne direkt. *Phew!*
Sedan så var det bara att plocka enhet efter enhet i princip och ta poäng.
20/0 med god marginal.

Trots bra resultat så trodde jag aldrig att jag skulle vinna, då jag hamnade långt efter toppen iom min 0/20-plump mot dom tragiska råttorna. Men iom att många arméer fick lågt i målning och komp så avancerade jag tydligen snabbt förbi alla i fältet.

GrenniCon skulle tydligen flytta till Jönköping nästa år, och då tror jag att det kommer komma bra mycket mera folk som vill delta. Hoppas att det växer till sig så man får ytterligare en någorlunda stor turnering som man kan delta i på pendelavstånd.

BSK, GothCon, Halmstads 3 turneringar samt då Jönköping låter helt OK om man bor i Borås.
Så nästa år får fler ta sig dit.

Robin

Grattis Emil! GJ in protection the colours of geddon.... Vi måste fan skaffa flagga... =/
Jag vann combat med 13.