Föreningströjor och flagga..

Startat av Heavy, april 02, 2005, 23.18

Föregående ämne - Nästa ämne

Heavy

Citat från: "emil"Alltså, vi borde greja förenings T-shirts och en Jolly Armagedon(Roger)-flagga motsv BSKs innan vi fortsätter våran succéartade? warhammer-turné.

Veronika sydde väl ihop den BSKs för 400 pix, är det ngn som har halva inne hos henne? :lol:

Mot Halmicon ev. dårå!  :P

En av tatuerarna jag jobbar med äger ett tryckeri på sidan av där han har gett bra priser på t-shirts och flaggor till mig..

Ska jag kolla upp exakt vad han vill ha ?? Tror en t-shirt med tryck ligger på 60 kr och flaggor från 500 och uppåt beroende på storlek..
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

emil

Kolla gärna upp priser. Flaggan borde vara gammaldags med gyllene trådar som ramar in den om du förstår vad jag menar?

Heavy

Jepps, så det ser ut som den är broderad..

Det schyssta med at känna en tryckare är att man kan fippla hur mycket som helst med sånt.. Vi kan skaffa tyg osv själva om vi vill tex..
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Martin Larsson

Jag har tryckt en del tröjor hos Borås Yrkeskläder tidigare till studentgrejer, till överkommliga priser, men om du jobbar med en så är väl det avgjort bättre 8)

Enligt mig så ska det finnas tryck på bröst och rygg, typ namn och liten symbol på bröstet och ett tufft geddonberg på ryggen. Och definitivt svarta tshirts, inte semiröda som ylva, med vitt tryck :P
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

emil

Åsikter T-shirt:

1) Geddonberget ska vara mitt på bröstet, hjärtat sitter fan inte på ryggen!   :P  Personliga namn/smeknamn e ok att ha på ryggen.

2) Inte Mobergs gamla 80-tals logga, utan den nya som jag gjorde, densamma som BSK-flaggan har.

3) Skulle gärna se en provokativ och kaxig undertext till Armagedon, "über alles!" eller nåt. (Visst, folk får gärna dra paraleller till "Deutschland, Deutschland über alles", men det är ju bara dom som är löjliga om dom gör en Didi-grejj av det.)

4) Vilken färg T-shirten(eller vilken tröja som helst) har mindre sexuelll betydelse, då alla antagligen kan köra sin färg, så länge dom är medvetna om att det blir vitt tryck. Mao kan man rekommendera mörk färg, typ svart.


Flaggan:

Då den bör vara så Jolly Roger-aktig som möjligt(för det är ju halva grejen med den) så bör det vara vit logga, utan ngn text alls, på svart bakgrund.

Yar!!!  8)

Clifford

Citat från: "emil"

Flaggan:

Då den bör vara så Jolly Roger-aktig som möjligt(för det är ju halva grejen med den) så bör det vara vit logga, utan ngn text alls, på svart bakgrund.

Yar!!!  8)

Hmm, för er som undrar hur det kan se ut kan man ju kolla på den fana vi har med liknande tryck till konventet. ligger i styrelserummet.

Martin Larsson

Slogan är en fetebra idé. Måste va med, kan nog acceptera att ha berget på bröstet...och självklart är det det uppdaterade motivet som gäller, utvecklingen går faktiskt frammåt 8)

Gällande Flaggan så är ju ett geddonberg med två korsade ben bakom mitt givna förslag för att följa Jolly-Roger-temat :wink:
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

dagle

Citat från: "Martin Larsson"Gällande Flaggan så är ju ett geddonberg med två korsade ben bakom mitt givna förslag för att följa Jolly-Roger-temat :wink:

Detta förslag kan vara farligt då den helt galne Pontén är i farten. Man vet aldrig vad som händer :D. Han böver bara se Jolly-roger-teamat för att gå igång

Heavy

Kollade idag med tryckaren...

Runt 75 pix per tröja med logga på bröstet och namn bak. Priset går upp och ner lite beroende på hur många vi vill ha..


Flagga från 500 och uppåt beroende på storlek, han hade inte prislistan i huvudet  men trodde att 70*100 cm kostade 500..
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Martin Larsson

Låter ju helt OK enligt mig. Ca 150 pix för två tröjor är helt överkommligt.

Gällande flaggan så är det ännu roligare om den retar ovan nämnd individ, så därmed borde ju den vara beslutad 8)
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Heavy

Bara att nån ritar loggan i valfritt vektorbaserat ritprogram och ger den till mig så har vi tröjorna på en vecka eller så..
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

emil

Har redan loggan på burken. MEN, måste fixa Photoshop och redigera lite, det löser sig inom en månad iaf.

Benknotorna finns inte med men det kanske löser sig. Om ngn vill ha ngn form av ryggtryck med namn så borde vi bestämma typsnitt och vilken teckenstorlek. Enhetlighet är snyggast.

Apanpapan

Jag vill ha nummer som på fotbollströjor på ryggen! Och namn! Vi är mean mountain maniacs!
¡Oook ook ooook oooook!  (¡Hasta la Victoria Siempre!)

dagle

jag vill ha att det står på ryggen:

dagle^^
[at]Armagedon

ganska bra då detta ser ut som en gaymer tröja

Brain

Citat från: "dagle"
ganska bra då detta ser ut som en gaymer tröja

Gaymer?

Hmm... Tror mer på gamer i mitt fall
Tomas Davidsson