Vad vill folk ha för terräng ??

Startat av Heavy, februari 24, 2005, 22.15

Föregående ämne - Nästa ämne

Heavy

Har fått ett terrängbyggar-ryck (riktigt kul att bygga sjöar igår :)), så det kanske kan vara på sin plats med en tråd där folk kan lista vad de tycker ska bygga till gedons terrängsamling.. Min egen lista först, utan inbördes ordning:

*Betongfundament till marknivåskillnad i 40K/Necromunda.
*Industrial/hiveworld terräng till 40K/Necromunda.
*En fet katedral a ´la GW Gbg till 40K
*En settlement i korrugerad wellpapp a ´la GW gbg till 40K/Necromunda.
*Flod/er till WFB i första hand.
*En Chaoscastle till WFB.
*Ravin/er till WFB/40K.
*Ett vulkan/lavaflods/chaos bord till WFB/40K.
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Clifford

*Space Hulk terräng, rätblock med möjlighet att läggas i olika konfigurationer för att bilda gångar, passager o.d.

*Stora kullar med många höjdskillnader, kanske ett & annat stup/impassable, eventuellt modulärt

Martin Larsson

*Ett bord(minst) med klippterräng, a´la GW gbg, går görfort att göra och ser tufft ut.

*Ett Elven-settlement till WHFB, a´la GW gbg.

*Avsluta de öken/bergsbord vi redan påbörjat :roll:
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Clifford

Citat från: "Martin Larsson"*Ett bord(minst) med klippterräng, a´la GW gbg, går görfort att göra och ser tufft ut.

WORD!

Bergig terräng med en del höjdskillnader är apcoolt

Ewers

Husruiner med flera våningar till 40k/Necromunda.

Heavy

Citat från: "Martin Larsson"*Ett Elven-settlement till WHFB, a´la GW gbg.



Hur ser det ut ?? Kommer inte ihåg att ni haft ett sånt ?
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Martin Larsson

De e alla beiga murar, tornet, nån övrig kåk samt typ 2 webway portaler varav en e paj(vilket gör det användbart till 40k oxå)...Sen även nån skog för att kompeltera det hela.

*Lorien terräng(WE), dvs en j*vla massa skog, å nått utkikstorn samt kanske en flod. Inte för att det är spelbart med floder i WHFB men för att det e tufft...

*förstora de redan befintliga cityfight-delarnas baser till 2ft*2ft och inte direkt lägga till mer terräng utan bara typ "open ground"
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

sebbe

något jag saknar i precis all cityfightterräng är vägar. finns det verkligen inga vägar i 40k-systemet?

såg förresten den stora klumpen som jag antar är ett halvfärdigt (man ska kunna lyfta loss delar och springa runt inuti?) hus av något slag, mycket snyggt
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45

Martin Larsson

Citat från: "sebbe"något jag saknar i precis all cityfightterräng är vägar. finns det verkligen inga vägar i 40k-systemet?

Jo, det borde det göra. På vår s.k. cityfight terräng så vill jag utöka sizen på varje del till 2*2 ft och bara lägga till "om mark" som mycket väl kan tjäna som väg...
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

sebbe

Citat från: "Martin Larsson"
Citat från: "sebbe"något jag saknar i precis all cityfightterräng är vägar. finns det verkligen inga vägar i 40k-systemet?

Jo, det borde det göra. På vår s.k. cityfight terräng så vill jag utöka sizen på varje del till 2*2 ft och bara lägga till "om mark" som mycket väl kan tjäna som väg...
jag vill ha streck och trottoarer och gatubrunnar med a och andra bokstäver som mina marines kan stå på och skratta och stoja och så vidare.
vägskyltar och trafikljus och brandposter och brevlådor och sen får någon annan lägga det på en sansad nivå så vi kan genomföra det...
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45

Heavy

Kom ner på onsdag när klanen är samlad så är det bara att nån håller dig i hängslena när du spårar ur för mycket ;)
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

sebbe

ska se hur trött jag är. tre dagars diverse materielinventering sliter på en =)
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45

Heavy

*Uppdaterar lista på vad som vill has på gedon*

*En fet katedral a ´la GW Gbg till 40K
*En settlement i korrugerad wellpapp a ´la GW gbg till 40K/Necromunda.
*Flod/er till WFB i första hand.
*En Chaoscastle till WFB.
*Ravin/er till WFB/40K.
*Ett vulkan/lavaflods/chaos bord till WFB/40K.
*Space Hulk terräng, rätblock med möjlighet att läggas i olika konfigurationer för att bilda gångar, passager o.d.
*Stora kullar med många höjdskillnader, kanske ett & annat stup/impassable, eventuellt modulärt
*Ett bord(minst) med klippterräng, a´la GW gbg, går görfort att göra och ser tufft ut.
*Ett Elven-settlement till WHFB, a´la GW gbg.
*Husruiner med flera våningar till 40k/Necromunda
*Lorien terräng(WE), dvs en j*vla massa skog, å nått utkikstorn samt kanske en flod. Inte för att det är spelbart med floder i WHFB men för att det e tufft...
*förstora de redan befintliga cityfight-delarnas baser till 2ft*2ft och inte direkt lägga till mer terräng utan bara typ "open ground"


:arrow: ****STEGAR OCH BROAR TILL NECROMUNDA***
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

sebbe

Citat från: "Heavy":arrow: ****STEGAR OCH BROAR TILL NECROMUNDA***
jag har börjat på några. finns det svart spray nu? den verkade vara slut när jag prövade senast.
eller hur målade ni de stora husen?
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45

Heavy

Citat från: "sebbe"
Citat från: "Heavy":arrow: ****STEGAR OCH BROAR TILL NECROMUNDA***
jag har börjat på några. finns det svart spray nu? den verkade vara slut när jag prövade senast.
eller hur målade ni de stora husen?

Fanns en flaskar kvar, men jag gjorde slut på den sist tyvärr..

Måla med pensel i värsta fall..
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.