WFB Kampanjande ???

Startat av Heavy, januari 11, 2005, 21.49

Föregående ämne - Nästa ämne

Nå, vad tycker ni pöblingar ?

Trädkampanj utan krav..
1 (11.1%)
Kartkampanj med mycket engagemang...
8 (88.9%)
Annat (säg till i forumet)..
0 (0%)

Antal personer som röstat: 9

Omröstningen har avslutats: januari 11, 2005, 21.49

Patrik

Bara om du gör dem ostformade ;)

Heavy,  så det är med andra ord helt vanliga armélistor som gäller? (undrar eftersom det finns bra med exempel på kampanjer där antalet trupper, magiker, andra hjältar osv är restrictade.)

PS jag klagar inte, frågar bara så jag fattat allt rätt :)
Blood for the blood god.

Heavy

Citat från: "Clifford"Som Skavenspelare vill man ju ha en egen karta med tunnlar....mwohahaha...

Får jag ha mitt Doomwheel? Eller Vermin Lord rentav? Kanske i något scenario?
Vilken ursäkt som helst går bra :)

Doomwheel är ju dessutom rätt medioker...

*edit*
Jag kan göra egna markers på nålar om det går för sig?

Gör egna markers på nålar för baner/scouter/gluters-som-är-trupper (fan, ska komma på ett bra namn på dom snart ;)) och gärna nån fräck stad...

*edit*
Ni behöver kasnke 5-6 nålbaner var typ, och en stad från början
*/edit*


Vad gäller Doomwheel och kåtråttan så fins det helt klart en chans att du får använda dom.. Tema din arme stenhårt på lämplig klan och ge mig br uppslag på varför du ska få ha med den ena eller andra.. Ex. att dina råttor som nu ägt warpstone-gruvan i mitten av brädet i 5 rundor borde ha chansen att frammana en stor och arg råtta..

Detta gäller er andra med.. Bygg/kom på kul grejor, ge mig en bra anledning att få använda dom och vi kör på :)
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Heavy

Citat från: "Patrik"

Heavy,  så det är med andra ord helt vanliga armélistor som gäller? (undrar eftersom det finns bra med exempel på kampanjer där antalet trupper, magiker, andra hjältar osv är restrictade.)

PS jag klagar inte, frågar bara så jag fattat allt rätt :)

Du har fattat allt rätt..
Problemet när man restrictar vissa grejor är att man måste ge spelarna en chans att få tillgång till dom efter ett tag in i kampanjen.. Det brukar ofta se ut så här.. Spelare a hoggar åt sig 2 "mage-towers" och är således den enda som har magiker i sin armé, vilket slutar med att han bankar alla andra.. Typ..

Däremot, som jag sagt tidigare.. I vissa scenarios kommer vissa trupptyper och poäng vara restrictade för den ena eller andra parten..
Dock.. När man tar en del special-områden på kartan i besittning kan det ge vissa fördelar till ens armé.. Man kan t.ex. få 50 pts ökad magiska-pryttlar-allowance på en karaktär i ens armé för att man hittat en grotta med just sånt i.. D.v.s. Du har fortfarande 2K pts att bygga dina armé för, men din lord kan ha 150 pts föremål.. Kanske.. Om jag tar med det specialområdet ;)


Låt oss säga så här..

Vanligast: Pitched battle, sker när 2 baner möts på kartan och inte står på något special-område. 2K pts, om man inte har något allierat eller eget baner i området brevid sig så man kan låna trupper från det baneret..

Ganska vanligt: Scenarios, sker i special-områden på kartan. Oftast 2K pts, men med ganska skilda set-ups och objektiv än en pitched.

Mindre vanligt: Sieges, sker när man vill banka en motståndares hem.. 1250 pts defender mot 2500 pts attacker. Kan ha special regler beroende på vilken hemstad du anfaller..

Ovanligt: Sånt jag slänger in under kampanjens gång. Kan vara vad som helst egentligen ;)


Precis som jag sa till Clifford ovan så uppmanar jag er å det grövsta att hitta på kul och fluffiga saker till er armé.. Det behöver inte vara nya modeller (eller nya regler till oop modeller) utan kanske tweaks på redan existerande trupptyper.. Ett par bra exempel från Generalens kompendium (som för övrigt lånat massor av inspiration till denna kampanjen) är t.ex. Dwarven Miner Engineerers som kan bygga väggar under pågående slag, eller svampbryggande nightgoblins som boostar upp ens fanatics..
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Patrik

Vart vill du ha bakgrundsinfon?

Postad här = alla kan se den

eller vill du ha den mailad = top secret  :shock:
Blood for the blood god.

Heavy

Maila den till mig så kan jag plocka ihop lite till regelhäftet jag planerar att göra :)
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Patrik

Blood for the blood god.

Patrik

Kom på en sak. Vi fick välja arméerna som vi ville innan slagen, men vad sägs om att låta åtminstone generalen vara någorlunda den samma (=inga större förändringar.)  Det är t o m logiskt ju :)
Blood for the blood god.

Heavy

Nja, både bra och dåligt...

Varje banér är en armé, och har således en egen general..
Däremot, "supreme-commander" för hela riket är en och samma hela tiden, och egentligen ska det inte vara något större problem för denne att kunna vara med och kriga lite då och då i vissa viktigare slag..
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Patrik

"Varje banér är en armé, och har således en egen general.. "

Var så jag menade, även om jag ser att man behöver ha kunskaper i tankeläsning för att kunna förstå det från min föregående post.
Blood for the blood god.

Clifford

Har Pm:at dig Heavy med göromål och förehavanden för Clan Shriek.

Heavy

Citat från: "Patrik""Varje banér är en armé, och har således en egen general.. "

Var så jag menade, även om jag ser att man behöver ha kunskaper i tankeläsning för att kunna förstå det från min föregående post.

Hehe, ok..

Ni får göra som ni vill med era generaler.. Självklart ger det lite mer fluffig känsla om man behäller exakt samma general hela tiden, men jag kommer inte att tvinga er till det..
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Heavy

Citat från: "Clifford"Har Pm:at dig Heavy med göromål och förehavanden för Clan Shriek.

Jepps, och du har svar...


Då är det bara 4 spelare som ska skicka in sitt fluff kvar.. Prognosen ser bra ut.. :)


Tänkte vi kunde träffas så många som möjligt på onsdag och snacka igenom lite av materialet som jag har sammanställt än så länge, så ni kan ge er kritik på det..

Mina orker alt. Imperialistiska horder är nog sugna på att dö på spelbordet med..
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Ewers

Jag åker till stockholm på onsdag em och kommer inte kunna vara med då men hoppas att det blir bra ändå. Jag är ju rookien i sällskapet så ni klarar er garanterat utan mig.

/F   8)

Heavy

Citat från: "Ewers"Jag åker till stockholm på onsdag em och kommer inte kunna vara med då men hoppas att det blir bra ändå. Jag är ju rookien i sällskapet så ni klarar er garanterat utan mig.

/F   8)

Jag ska förmodligen in imorgon, är du på klubben då så kan vi snacka lite isåfall..
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Patrik

Jag dyker definitivt upp på onsdag. Har kanske något litet förslag själv också :)

Heavy skrev:
Citat
Mina orker alt. Imperialistiska horder är nog sugna på att dö på spelbordet med..

Du kanske vill få den ofantliga äran att få spö av mig? ;)
Blood for the blood god.