Diskussion: Effektiv magi/magiförsvar

Startat av emil, december 19, 2004, 22.41

Föregående ämne - Nästa ämne

Martin Larsson

Citat från: "sebbe"det är för att kompensera för faktumet att O&G-spelare är underutvecklade primater

Detta ska Anton få höra :lol:  :lol:  :lol:
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

emil


dilba

Det mesta har nog redan sagts i denna diskusionen.
Det är ingen ide att ha mycket magi försvar om man inte har enheter i armen som är värda det. Om jag skulle spela skaven men bara rank and file och lite tunnlers så skulle jag nog inte behöva en enda magiker för varför ska jag slösa dyra poäng för at hindra att lite billiga råttor dör. Men om jag skulle spela med jezzails så måste jag ha magi försvar för att skydda de.
Så Emil. DU behöver lite magi försvar för att skydda dina super ostig pisolas gubbs.

emil

Mnjo, du har nog rätt Buffy. Råttor behöver inte skyddas, elitkrigshundar behöver.

Robin

Som High Elf skall man ju helst ha 10 Magilevlar, 9 Dispel Scrolls och en Sno-din powerdice pryl för att magiförsvaret skall vara dugligt :/.

Samt alla magic resistance mojänger givetvis.
Jag vann combat med 13.

Martin Larsson

Och så "sim salabim" :arrow: så fanns det ingen armé att skydda med skiten eftesom alla poäng finns i 4 heroes samt de (enda)två enheterna med jättedyra flaggor :x
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Robin

Citat från: "Martin Larsson"Och så "sim salabim" :arrow: så fanns det ingen armé att skydda med skiten eftesom alla poäng finns i 4 heroes samt de (enda)två enheterna med jättedyra flaggor :x


Jepp, dilemmat med att spela High Elves. Eller Alver i allmänhet. Grums.

Can't live with them, can't get them to not die.
Jag vann combat med 13.

Heavy

Enklast vore kanske att dumpa pointy-earsen och skaffa en riktig armé ??


:twisted:
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Apanpapan

Alver är som kvinnor. Trevliga att se på men inte ha i sitt eget skåp... eller hur var det nu igen... trevliga att se på men inget man släpar ut i krig.... ääh fan... skit samma...

Hell Nurgle
¡Oook ook ooook oooook!  (¡Hasta la Victoria Siempre!)

Martin Larsson

Citat från: "Apanpapan"Alver är som kvinnor. Trevliga att se på men inte ha i sitt eget skåp... eller hur var det nu igen... trevliga att se på men inget man släpar ut i krig.... ääh fan... skit samma...

Fan mannen, du e nått stort på spåren, uppdatera oss gärna när din vishet blivit större :roll:
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Robin

Citat från: "Heavy"Enklast vore kanske att dumpa pointy-earsen och skaffa en riktig armé ??


:twisted:

Och vad skulle det vara? Cult of Ulric sissyboys eller? Snicker.
Jag vann combat med 13.

Heavy

Citat från: "Robin"
Citat från: "Heavy"Enklast vore kanske att dumpa pointy-earsen och skaffa en riktig armé ??


:twisted:

Och vad skulle det vara? Cult of Ulric sissyboys eller? Snicker.

Vänta bara tills jag köpt in det som behövs om tre år så ska jag sopa banan med dina alver ...



;)
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Robin

Jag vann combat med 13.

Martin Larsson

Om inte jag hörde fel så funderar Robin på att byta alg-falang till sommaren: från stenad till trädkramarna när de poppar upp som svampar :P
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.