Dawn of War Rules!

Startat av Hail Sigmar, december 15, 2004, 14.52

Föregående ämne - Nästa ämne

Hail Sigmar

Måste knäcka en multiplayer karta mot den Yberonda datorn, det är ju ta mig fan så gott som omöjligt att spöa upp datorn!

Skam den som ger sig.

Dakka, dakka dakka... Medic... hjälp! onda wartracks är på G,
All makt åt Tengil. Vår befriare!

Heavy

Är det bra egentligen, eller är det bara coolt ?
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Clifford

Svenska Dawn of War-sidan:
http://dow.gob.nu/

Där finns lite info om expansion (som innehåller Guards+Tyranids)
samt en massa nya maps och annat kul.

volvo 240

Till er DoW spelare vill jag medela detta om den kommande expansionen som kommer att ha med guards

Units in squads look varied now, have slightly different height, faces and so on
There's a new feature called 'Kill-Cam' which shows a close-up of those spectacular finishing moves
Commissar is included, and boosts the morale by executing soldiers. He'll be the secondary hero.
Sanctioned Psycher is in
Techpriest Enginseer is in. He repairs vehicles, and one of the screenies shows him carrying an axe for close combat
The Sentinel is in, the IG's walker unit
The Baneblade will have awesome firepower, but a rather weak armor
The Chimera troop transporter allows units to fire from the inside
The main hero will be the Imperial Captain, which is just a bit weaker than the Force Commander. Games Workshop will bring the unit to the tabletop soon.
The 4 older races will get new units, but the article doesn't mention which
There will be a 'good' campaign which will let you play the Space Marines, Eldar and the Imperial Guard, and an 'evil' campaign which will allow you to play with the Chaos Space Marines and Orks. Each of them will consist of about half a dozen missions.

http://forums.relicnews.com/showthread.php?t=59052&page=1&pp=
Ich bin nicht Henke!

Martin Larsson

Jaha då har Henke lyckats posta sin första post verkar det som, välkommen till gemenskapen :mrgreen:
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Huggorm

Citat från: "Martin Larsson"Jaha då har Henke lyckats posta sin första post verkar det som, välkommen till gemenskapen :mrgreen:
skulle ifs tro att detta är stefan. Henke kommer nog om 2-3 år  :wink:
Död åt Tengil!

volvo 240

Citat från: "Martin Larsson"Jaha då har Henke lyckats posta sin första post verkar det som, välkommen till gemenskapen :mrgreen:
Ich bin nicht henke!!! står i min signatur som inte syns :P
*edit, ah nu syns den.
Ich bin nicht Henke!

Martin Larsson

Citat från: "volvo 240"
Citat från: "Martin Larsson"Jaha då har Henke lyckats posta sin första post verkar det som, välkommen till gemenskapen :mrgreen:
Ich bin nicht henke!!! står i min signatur som inte syns :P
*edit, ah nu syns den.

Jaha månne det va så att stefan hittat hit då :?:
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Robin

Winter assault?

Skall det införskaffas till geddon? Är det någon som har provat det, och är det värt det? Chansen finns ju att det blir lite multiplayer-spelande med Charlie-Charlie, GrandPA och de andra vettiga DoW-spelarna då.... :)
Jag vann combat med 13.

Clifford

Har testat Winter Assault, samma spel men mer taktik.

Martin Larsson

Basiliskerna har de iaf fått skrämmande lika så som de är i 40k :x
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Clifford

Pojkar och kvinnor:
Relic sitter inte still och lirar WoW, de har en ny expansion till Dawn of War pågång, med 2 nya raser, varav en är Tau!
Läs mer:

http://biz.yahoo.com/prnews/060130/lam008.html

Men-From-Farms

Grappar, om ni gillar DoW WA ska ni ladda ner DoW PRO 1.55 (senast jag kollade 28maj)

Det är en balansmod som gör att inte berserkers slår sönder tanks och att guardsmen dödar byggnader på 4sekunder med bajonetter. osv.

Något jag rekommenderar starkt, relic gjorde grafik, pro gjorde spelet.

Enda nackdelen är att man måste connecta via IP, dvs man kan inte spela över nätet. Men om vi på geddon skulle lätt kunna ta kontakt med varandra så skulle det inte vara ett problem.

sidan är:

http://forums.relicnews.com/showthread.php?t=89496

finns för övrigt en mod för att göra gubbarna snyggare, t.ex. att orkerna blir unika istället för att se likadana ut :D

GL

OBS: man måste ha dow 1.41 för att kunna spela DOW pro 1.55

dagle

Modden för figurspelsregler till dawn of war har kommit som en beta. Ganska roligt men kanske inte helt balancerat.

Hoppas de fixar GI snart, deras rushar är inte roliga :( .

dagle

Spelet är helt ospelbart på nätet, finns många buggar och mycket att klaga på:
1. Lagg bugg som kan komma ibland (det finns en bugg så att man börjar lagga)
2. Spamma/rusha! t.ex. scout rush i sm mirror går inte att skydda sig mot utan att spamma tillbaka. Eldars rush med 2 portande workors som gör jättemycket i skada och för att sedan komma in med 3 squads går knappt att skydda sig emot.
3. Orkerna har den bästa commandern i spelet, men ja! ge honom teleport och massa reg så att han inte kan dödas. Sedan är orkarna jävligt offensiva, det tillsammans med att alla deras byggnader försvara sig själv är ganska imba
4. FUSK! Ja många fuskar på nätet. Folk använder console för att se vilken ras man möter (man ser inte när man automatchar) och jag anser att det ganska fuskigt faktiskt. (inte lika fuskigt för alla raser)
5. Tråkigt lottning etc. Eller vad sägs om att möta samma kille 4 gånger på 40 min? Har hänt mig 3 gånger...
6. Uppgraderingar på listningposts borde inte öka deras income så mycket/kosta mer. Att towera sin frontlinje skall inte vara en ekonomisk vinning