Tips om bra trådlös router?

Startat av Lindbergh, mars 31, 2012, 08.53

Föregående ämne - Nästa ämne

Lindbergh

Hej på er!

Min router är nu läge att byta ut och det är ju en djungel därute, så tips om bra, enkla, säkra routers mottages tacksamt! Den ska kunna strömma det mesta snabbt och driftsäkert samt vara en del av det moderna hemmet :)

Kör i dag min gamla 3com och dessförrinnan var det ett yx-märke som jag inte minns men den var kass och svår. Efter tips köpte jag en 3com och har varit helnöjd i flera år!

Prisbilden är inte så intressant utan kan tänka mig lägga lite mer om jag får en bra produkt över tid!

Ha det gott!

L
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Först väga, sedan våga" Helmuth von Moltke, f 1800, d 1891
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

carlsson

Vi har väl testat de flesta märkena på marknaden, och kommit fram till att det bara finns två aktörer som håller i längden; Apple och Cisco.
Dessa presterar alltid, framförallt i längden. Övriga märken tenderar till att balla ur efter nåt år eller så. Vi har haft extremt få problem med dom Apple- och Ciscoroutrar vi har placerat ut hos kunder.

Priset är ju högre än vad du hittar på Netonnet, men du får vad du betalar för..

/mina två cent

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

Lindbergh

”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Först väga, sedan våga" Helmuth von Moltke, f 1800, d 1891
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

nemesiswar

Jag kör med en Airport extreme nu och har haft den HELT felfritt nu i 3 år både testat den med skrivare och hårddisk inkopplad och det har funkat perfa. Dock läste jag på Macrumors.com att det kanske ska komma en ny standard på dem snart som är bättre än "n" men det är bara spekulationer.
Hade kanske kunnat tänka mig sälja min gammla extreme eftersom jag äger en time capsule också.