Angående arrangemang på BSK

Startat av Beast, maj 08, 2007, 17.13

Föregående ämne - Nästa ämne

Beast

Diplomacy har ju sedan 15 år haft ett SM varje år, och nu under 2000-talet så brukar SM i Diplomacy ingå i en europeisk tourturnering, vilket gör att det kan tänkas komma utländska spelare till det.

I år så visade det sig vara svårt att ha SM på ett separat konvent, och det blev för kort om tid att lägga det på Gothcon. Det enda andra konvent som var aktuellt visade sig vara Borås Spelkonvent.

Så jag vill alltså flagga för att det lär bli SM i Diplomacy på konventet. Jag är säker på att Tage Bengtsson kommer att vilja arrangera.

Kan det bli möjigt med billigare eller gratis inträde för utländska besökare? Och är det någon som har koll på hotell eller liknande man kan rekommendera?
War is justice,
death to all kinds of humans

Fluff

Hotell Scandic ligger vägg i vägg med högskolan och de lokaler som konventet ska använda sig av.
ät en makaron till!

dagle

Citat från: "Beast"Kan det bli möjigt med billigare eller gratis inträde för utländska besökare?
Nej tuvär kan vi nog inte ge det.

Ewers

Konventet har för avsikt att förhandsboka ett begränsat antal rum på Plaza hotell så att besökarna kan hyra rum. Hotellet ligger vägg i vägg med konventslokalerna. Man kan inte få gratis inträde eller rabatt om man är besökare från utlandet. Förra året hade vi besökare från Norge och Danmark och dom var mycket nöjda.

SM i Diplomacy låter riktigt trevligt! Hoppas tilltänkt arrangör hör av sig.  :wink:

Mvh /F  8)

Fluff

Jaha, Plaza hotell.. fick för mig att det var Scandic.
ät en makaron till!

globetrotter

Hotellet heter numera "Hotell Scandic Plaza" så det kanske kan förklara förvirringen.
/Carl

Den Gamle

ska man vara riktigt kinkig heter det faktiskt Scandic Plaza Borås. Jag är en auktoritet på området...
"My center is giving away, my right is pushed back, situation excellent, I am attacking."
Marshal Ferdinand Foch in message to HQ, Marne 1914

Fluff

Jag ger upp!! Dessa hotellnamn....
ät en makaron till!