Våra mailadresser på armagedon.org är dödens?

Startat av emil, oktober 12, 2005, 19.13

Föregående ämne - Nästa ämne

Gunilla Hellén

Till Cliff:

Det handlar visst om att veta vem rAWTAZ är. Ska jag vid ett eventuellt telesamtal till anxious säga att "Öhh, ja det är någon på forumet som kallar sig rAWTAZ som kommer ringa er för att fixa med domänen och det OK att han gör det med styrelsen." Det låter ju himla käckt.

Till rAWTAZ:

Jag håller på alternativ A. Det verkar enklast och dessutom tycker jag det är dumt att använda sig av både .org och .se. Vi har styrelsemöte den 23 oktober då vi kommer ta upp de punkter som du skrev upp. Det tänker jag se till.

Vill du bli ansvarig för webben? Du verkar ju helt uppenbart ha koll på vad som händer och vad som behövs göras. I så fall kan vi även ta upp det på styrelsemötet den 23 oktober.

Clifford

Citat från: "Gunilla Hellén"Till Cliff:

Det handlar visst om att veta vem rAWTAZ är. Ska jag vid ett eventuellt telesamtal till anxious säga att "Öhh, ja det är någon på forumet som kallar sig rAWTAZ som kommer ringa er för att fixa med domänen och det OK att han gör det med styrelsen." Det låter ju himla käckt.


Gunilla: Läs min förra post en gång till, NOGA ;)

och för övrigt har jag nu förstått att jag inte kan använda min ftp-klient för att logga in, men däremot går det utmärkt att logga in via b-ons hemsida. (de har en egen online-klient för hantering av sidan, mycket enkel och praktisk)

rAWTAZ

Citat från: "Gunilla Hellén"Jag håller på alternativ A. Det verkar enklast och dessutom tycker jag det är dumt att använda sig av både .org och .se. Vi har styrelsemöte den 23 oktober då vi kommer ta upp de punkter som du skrev upp. Det tänker jag se till.

Vill du bli ansvarig för webben? Du verkar ju helt uppenbart ha koll på vad som händer och vad som behövs göras. I så fall kan vi även ta upp det på styrelsemötet den 23 oktober.
OK. Ja A känns "bäst". Enda nackdelen förutom att d e drygt att försöka komma på alla ställen man skrivit i .org hos är väl att armagedon.org säkert är ett attraktivt namn :) Men det finns ju bara ett original och det är de som har .se så man får tänka så :)

Det måste till ett möte för att det isf skall göras va? Alternativet är ju om vi nu direkt kan lägga upp e-postadresserna @.se (jag har en lista) och börja ändra här och där.. Men jag förstår om detta inte kan beslutas av en person.

Jag fixar gärna upp adresserna hos B-one om jag får inlogg, så att det blir gjort, men vågar inte vara ansvarig för något då jag redan är det för en del saker.

Om ni skall ha möte först kan man ju stämma av med Anxious att allt är OK för att göra ägarbyte om det blir så. Så man vet, jag tänker mest på att de kanske inte orkar bry sig? =o I annat fall är det väl bara o rikta in sig på .se, eftersom Anxious har full rätt till .org, även om man givetvis kan messa runt med dem. Men nu är jag kanske lite väl pessimistisk :/

Så, avvaktar vi möte eller skall vi dra upp mailadresser?

Gunilla Hellén

Jag kan som suppleant inte bestämma att vi ska göra någonting  men jag kan ju ta ett snack med herr Ordförande. Tills han har svarat är det nog bara att avvakta.

Gunilla Hellén

Till Cliff:

Skriv inte så smått till en halvblind *skratt*

rAWTAZ

Citat från: "Gunilla Hellén"Jag kan som suppleant inte bestämma att vi ska göra någonting  men jag kan ju ta ett snack med herr Ordförande. Tills han har svarat är det nog bara att avvakta.
Lycka och välgång då =P

Men det är bra att du tar tag i det iaf, mkt :) Tänk särskilt om ingen tagit tag i detta ens nu, då hade det helt gått i stöpet =P

dagle

hmm kanske skulle börja tänka på att sätta upp en egen mailserver? skall kolla hur man sätter upp en nästan lördag. så jag kanske skulle kunna dumpa den hos en kompis med 100/100 mbit BBB.

rAWTAZ

Tja, mailserver eller ej hjälper ju inte så mkt om ingen domän finns :> O mailserver finns ju med redundans o backup o grejjer hos B-one så..

Men kolla postfix/qmail när du är nyfiken

emil

För en långsiktig och bra lösning är det ju detta som gäller för att citera rAWTAZ:

"Om alternativ a väljs:
* Tillse att "ansvarig" för utrymme/hemsida hos B-one lägger upp lista på e-postadresser från @armagedon.org, på e-post för @armagedon.se via kontrollpanelen hos B-one.
* Tillse att de nya e-postadresserna annonseras ut på BSK's hemsida, samt alla andra ställen där de används.
* Ändra e-postadresser på konton och inlogg där det kan behövas för att ta emot viktig information i framtiden, exempelvis utskicksställen hos SVEROK/motsv.."

...men det börjar bli bra bråttom nu iom BSK. Så de som kan och vill borde försöka fixa det här så snabbt som det bara går om viljan finns. Det tjänar förening som konvent väl.

Prsonligen så vill iaf jag ha en armagedon.se adress, för det kan ju inte bli bättre, eller hur? :P

rAWTAZ

Citat från: "emil"För en långsiktig och bra lösning är det ju detta som gäller för att citera rAWTAZ:

"Om alternativ a väljs:
* Tillse att "ansvarig" för utrymme/hemsida hos B-one lägger upp lista på e-postadresser från @armagedon.org, på e-post för @armagedon.se via kontrollpanelen hos B-one.
* Tillse att de nya e-postadresserna annonseras ut på BSK's hemsida, samt alla andra ställen där de används.
* Ändra e-postadresser på konton och inlogg där det kan behövas för att ta emot viktig information i framtiden, exempelvis utskicksställen hos SVEROK/motsv.."

...men det börjar bli bra bråttom nu iom BSK. Så de som kan och vill borde försöka fixa det här så snabbt som det bara går om viljan finns. Det tjänar förening som konvent väl.

Prsonligen så vill iaf jag ha en armagedon.se adress, för det kan ju inte bli bättre, eller hur? :P
Jag tycker också att armagedon.se är en riktigt fin domän :)

Sen är det ju faktiskt så också, att skapar man @.se nu så är det bara att koppla en eventuellt återupplivad @.org till samma konton som @.se. Så att det funkar parallellt lixom. Detta förutsatt att B-one stödjer flera domäner men det får man fan räkna med :)

dagle

Citat från: "rAWTAZ"

Men kolla postfix/qmail när du är nyfiken
antagligen blir det postfix då jag är bekant med miljön skall bara se hur man får scripts och AV dump och annat att funka. (har satt upp en mailserver förut men inte seriöst)

Clifford

Snällasnälla ni, fixa detta idag, så snart det bara går! Hela konventet står och faller på en sån här bagatell!

rAWTAZ

Citat från: "Clifford"Snällasnälla ni, fixa detta idag, så snart det bara går! Hela konventet står och faller på en sån här bagatell!
Menar du e-postadresser på .se? Verkar ju behövas styrelsemöte för det :7

Jag fixar gärna upp dem så snart jag får inlogg, bara ingen blir förbannad :j

Får ni några mail på de adreser som är upplagda tillfälligt på sidan?

Dale

Styrelsemötet 2005-05-03:

"§4 Ansvarsposter
...
Hemsidesansvarig valdes inte. Ansvaret för hemsidan tillfaller Datorsektionen, som består av László Tar, Marcus Clifford och Sebastian Öwall."

Jag kommer ihåg att vi pratade lite löst om mailen på detta möte, men inget framkom som gjorde att vi tycktes behöva en mail-ansvarig. Så länge som ingen kräver att en sådan ansvarig utses, så anser jag att mailen faller in i ansvarsområdet som hemsidesansvarig har, d.v.s. datorsektionen för tillfället.

Robert Näsström är tillförordnad datorsektionsansvarig, så detta är personen att vända sig till. Var ett styrelsemöte skulle komma in vet jag inte.

Protokollet har hängt i entrén sedan mötesdagen.

rAWTAZ

Gott. Kan någon kontrollera att Robert också tycker att e-post skall läggas upp på .se, och se till att det skickas inlogg till B-one till mig eller att någon annan fixar.. (?)