Våra mailadresser på armagedon.org är dödens?

Startat av emil, oktober 12, 2005, 19.13

Föregående ämne - Nästa ämne

Gunilla Hellén

Kandidera till styrelsen nästa år då för ***.  :wink:

Martin Larsson

Vill först säga: Utmärkt jobbat rAWTAZ(vem du nu e :roll: )

Sen detta: Snälla sluta käbbla, vet inte vem av er som det är som borde lösa detta men, SNÄLLA SE TILL ATT ANSVARIG GÖR DET NU ISTÄLLET FÖR ATT GAFFLA :evil:
Vissa använder nämligen just sin geddonmail för att ta emot anmälningar till sian arrangemang samt armélistor å dyl...vore kanske inte helt kul om tex WHFB får 10 deltagare för att alla andras mail inte går att läsa...
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

rAWTAZ

Citat från: "Martin Larsson"Vill först säga: Utmärkt jobbat rAWTAZ(vem du nu e :roll: )

Sen detta: Snälla sluta käbbla, vet inte vem av er som det är som borde lösa detta men, SNÄLLA SE TILL ATT ANSVARIG GÖR DET NU ISTÄLLET FÖR ATT GAFFLA :evil:
Vissa använder nämligen just sin geddonmail för att ta emot anmälningar till sian arrangemang samt armélistor å dyl...vore kanske inte helt kul om tex WHFB får 10 deltagare för att alla andras mail inte går att läsa...
Nej det kom högst olägligt :7

Vem har tillgång till:
* Administration av utrymme och e-post hos B-one?
* Lista över e-postadresser @armagedon.org

Det bästa måste ju vara att man nu en gång för alla går över till armagedon.se, genom att vi fixar likadana konton på denna domän och sen annonserar ut detta på alla ställen vi kommer på, där BSK's hemsida är prio just nu.

Clifford

Citat från: "rAWTAZ"
Citat från: "Martin Larsson"Vill först säga: Utmärkt jobbat rAWTAZ(vem du nu e :roll: )

Sen detta: Snälla sluta käbbla, vet inte vem av er som det är som borde lösa detta men, SNÄLLA SE TILL ATT ANSVARIG GÖR DET NU ISTÄLLET FÖR ATT GAFFLA :evil:
Vissa använder nämligen just sin geddonmail för att ta emot anmälningar till sian arrangemang samt armélistor å dyl...vore kanske inte helt kul om tex WHFB får 10 deltagare för att alla andras mail inte går att läsa...
Nej det kom högst olägligt :7

Vem har tillgång till:
* Administration av utrymme och e-post hos B-one?
* Lista över e-postadresser @armagedon.org

Det bästa måste ju vara att man nu en gång för alla går över till armagedon.se, genom att vi fixar likadana konton på denna domän och sen annonserar ut detta på alla ställen vi kommer på, där BSK's hemsida är prio just nu.

Vild gissning: Ingen. (de som hade koll har tynat bort)

Och jag vill passa på att reflektera över att de enda gånger jag ser riktigt brett och aktivt deltagande från nån i styrelsen på forumet är när det påpekas att det inte händer något och att de inte gör något...Den bilden skulle kanske ändras om fler styrelsemedlemmar deltog i eller åtminstone markerade övriga debatter med "läst".

rAWTAZ

Citat från: "Clifford"
Citat från: "rAWTAZ"Vem har tillgång till:
* Administration av utrymme och e-post hos B-one?
* Lista över e-postadresser @armagedon.org

Det bästa måste ju vara att man nu en gång för alla går över till armagedon.se, genom att vi fixar likadana konton på denna domän och sen annonserar ut detta på alla ställen vi kommer på, där BSK's hemsida är prio just nu.

Vild gissning: Ingen. (de som hade koll har tynat bort)

Och jag vill passa på att reflektera över att de enda gånger jag ser riktigt brett och aktivt deltagande från nån i styrelsen på forumet är när det påpekas att det inte händer något och att de inte gör något...Den bilden skulle kanske ändras om fler styrelsemedlemmar deltog i eller åtminstone markerade övriga debatter med "läst".
Hm. Men vem var det som beställde/skapade paketet hos B-one?

Kollar man på armagedon.se är den registrerad 2005-02-10, och rimligtvis är detta gjort i samband med skapandet hos B-one. Det är ju inte såå länge sen så det kanske går att luska ut vem det var/är?

Brain

Citat från: "rAWTAZ"
* Lista över e-postadresser @armagedon.org

Jag har admin rättigheter till att lägga upp/ta bort användare på armagedon.org.

Torde kunna få ut en lista därifrån

Edit:
Har kollat det och har en lista. Det rör sig om 36 adresser varav 10 inte loggat in på ett bra tag (det står streck på deras "Last Login" tid dvs de var senast inne innan Februari 2003...)
Tomas Davidsson

rAWTAZ

Citat från: "Brain"
Citat från: "rAWTAZ"
* Lista över e-postadresser @armagedon.org

Jag har admin rättigheter till att lägga upp/ta bort användare på armagedon.org.

Torde kunna få ut en lista därifrån

Edit:
Har kollat det och har en lista. Det rör sig om 36 adresser varav 10 inte loggat in på ett bra tag (det står streck på deras "Last Login" tid dvs de var senast inne innan Februari 2003...)
aHa. Du är dock inte inblandad något i det som ligger hos B-one? =)

Bra med lista, kan du skicka den till mig (räcker med de som inte ser inaktiva ut), mest för att någon som ofta kollar forumet skall ha den tillgänglig?

Brain

Citat från: "rAWTAZ"
aHa. Du är dock inte inblandad något i det som ligger hos B-one? =)

Bra med lista, kan du skicka den till mig (räcker med de som inte ser inaktiva ut), mest för att någon som ofta kollar forumet skall ha den tillgänglig?

Har internat dig en lista. Är inte inblandad i B-One affären alls
Tomas Davidsson

sebbe

just nu har jag, clifford och d4gl3 har tillgång till b-one, och dess webbmailfunktioner. (samma användarnamn och lösenord som ftp'n).
jag har testat lite, och varken lyckats vidarebefordra mail eller använda webmailen.
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45

rAWTAZ

Citat från: "sebbe"just nu har jag, clifford och d4gl3 har tillgång till b-one, och dess webbmailfunktioner. (samma användarnamn och lösenord som ftp'n).
jag har testat lite, och varken lyckats vidarebefordra mail eller använda webmailen.
So.. Vad sägs om att listan med e-postadresser (ej inklistrad här för censurskäl =P) lägges upp för @armagedon.se hos B-one, och därefter sätts en sjujävla annonseringsaktion igång, med främsta syfte att bygga om frontlinjen på BSK-sidan och armagedons hemsida också?

Clifford

Vill bara säga att jo, jag har login-uppgifter till B-one som jag fått av Sebbe men jag har inte lyckats logga in ändå. Så egentligen har jag inget inflytande.

Gunilla Hellén

Ok här är en ur styrelsen som läst och fattar noll.

Vad vill ni att styrelsen ska göra? Tala om det här så ska jag se om jag kan fixa det. Handlar det bara om att ringa till anxius(stavning?) så är det väl bara för rAWTAZ göra det. Om jag visste vem den arga rAWTAZ var IRL och om jag förstod vad han ville göra skulle jag, som styrelsemedlem, kunna legitimera hans identitet,  hans handlingsrättighet osv vidare genom ett samtal till anxius(stavning?).

Eftersom jag inte vet vem rAWTAZ är eller förstår vad han vill göra och vad det kommer kosta tänker jag inte göra det. Om någon hjälper till att förklara vore det bra.

sebbe

Citat från: "Clifford"Vill bara säga att jo, jag har login-uppgifter till B-one som jag fått av Sebbe men jag har inte lyckats logga in ändå. Så egentligen har jag inget inflytande.
var det till ftpn eller till admindelen på deras sida? eller båda?
båda fungerar för mig :S
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45

rAWTAZ

Citat från: "Gunilla Hellén"Ok här är en ur styrelsen som läst och fattar noll.

Vad vill ni att styrelsen ska göra? Tala om det här så ska jag se om jag kan fixa det. Handlar det bara om att ringa till anxius(stavning?) så är det väl bara för rAWTAZ göra det. Om jag visste vem den arga rAWTAZ var IRL och om jag förstod vad han ville göra skulle jag, som styrelsemedlem, kunna legitimera hans identitet,  hans handlingsrättighet osv vidare genom ett samtal till anxius(stavning?).

Eftersom jag inte vet vem rAWTAZ är eller förstår vad han vill göra och vad det kommer kosta tänker jag inte göra det. Om någon hjälper till att förklara vore det bra.
Igen då:

Prio 1: Snabbt beslut om:
a) e-postadresserna skall läggas upp @armagedon.se och detta utannonseras där det behövs
b) armagedon.org skall återupplivas och sedan försöka ägarbytas

Om alternativ a väljs:
* Tillse att "ansvarig" för utrymme/hemsida hos B-one lägger upp lista på e-postadresser från @armagedon.org, på e-post för @armagedon.se via kontrollpanelen hos B-one.
* Tillse att de nya e-postadresserna annonseras ut på BSK's hemsida, samt alla andra ställen där de används.
* Ändra e-postadresser på konton och inlogg där det kan behövas för att ta emot viktig information i framtiden, exempelvis utskicksställen hos SVEROK/motsv..

Om alternativ b väljs:
* Betala in 960:- plus moms till bg 5915-1845 eller pg 4966-359-4 med text/referens "Aktivering och förnyelse av ARMAGEDON.ORG".
* För snabb behandling, faxa tydligt kvitto av transaktionen till 031-7202019.
* Kontakta Anxious (Morgan Rudensten eller Peder Vendelstrand) och få bekräftat att de är tillgängliga för att göra ägarbyte på armagedon.org, att de inte trilskas med andra ord. Ge dem isf mitt namn, Leo Lundgren.
* Var beredd att:
  1) Punga ut 49 euro plus moms, samt kostnad för notarius publicus bevittnelse för ägarbytet,
  2) Vara tillgänglig för att tillsammans med Anxious var hos NotPub och fylla i ägarbytespapperena.

Alternativ A är i min mening det enklaste. Alt B kostar mkt pengar, Anxious kanske inte har lust att trassla med ägarbytet, och armagedon.se är en riktigt snygg domän :)


Och jag är inte arg. Bara kritisk om ni vill veta min åsikt. I annat fall mest "Jahapp, yey..", eftersom detta var så klockrent på så många sätt.

Clifford

Gunilla: Det handlar inte om vem rawtaz är...han har ju rätt.

men för att stilla din hunger kan jag avslöja att det är Leo, Maries pöjk