Brädspelsrummet - Riva vägg eller ej?

Startat av carlsson, oktober 05, 2005, 08.12

Föregående ämne - Nästa ämne

Ska vi bygga ihop Gröna rummet med rummet bredvid?

Ja
16 (84.2%)
Nej
3 (15.8%)

Antal personer som röstat: 19

Omröstningen har avslutats: april 23, 2006, 08.12

carlsson

Någon form av gobelänger för att dämpa ljudnivån vore MYCKET bra!

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

Apanpapan

Kanske skulle folk prata med mindre bokstäver för att sänka ljudnivån?
¡Oook ook ooook oooook!  (¡Hasta la Victoria Siempre!)

carlsson

Citat från: "Apanpapan"Kanske skulle folk prata med mindre bokstäver för att sänka ljudnivån?

Det hjälper inte. Även om man pratar tyst i ett odraperat rum så skapas ljudvågor som upplevs stom störiga. Draperier/Gobelänger/Takplattor etc hjälper till att ordna detta problem!

Dessutom har jag svårt att tro att många spelare har svårt att vara tysta i stridens hetta!  :wink:

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

oscar

Håller med Andreas om att ljudnivån nog kan upplevas som ett stort problem. Framför allt för de personer som har problem med hörseln. Frågan är då vad man kan göra?
- Gobelänger?
- Takplattor?
- Matta?
Lutar mer åt takplattor eftersom gobelänger och mattor har en tendens till att bli väldigt smutsiga väldigt snabbt. Har inte en aning om vad takplattor kostar.

Om man verkligen är seriös kan man montera 70-90 mm isolering i taket med 3-5 cm luftficka upp till "orginaltaket" och täcka med ett tyg. Då får man en riktigt ordentlig ljudisolering. Det man behöver köpa då är isolering, brädor och tyg. Kostnaden torde ligga på cirka 2000 spänn.

http://www.saecollege.de/reference_material/pages/Walls.htm
Men, jag är ju Brekal liksom...

Heavy

Allvarligt tror jag att det räcker med gardiner och camonät i taked :)
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Clifford

Citat från: "Apanpapan"Kanske skulle folk prata med mindre bokstäver för att sänka ljudnivån?

Lärarn har talat....och vi vet ju hur bra det funkar... :wink:

GrandPA

Sätt igång. ASL är slutspelat :D (tyskland segrade såklart) 8)  och prelstart för WiF är 29/11 förutsatt att rummet är klart. Så nu är det upp till de händiga.
All for one and more for me

Heavy

Jajaja, vi ska prata om panten på söndag i första hand.. vi har ingenstans att göra av den, ingen vill ta rätt på den frivilligt och den kan inte ligga kvar...

Sen kör vi.. Vem hjälper till ??
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Daniel

Citat från: "Heavy"
Sen kör vi.. Vem hjälper till ??

Jag kommer gärna ne och hjälper till!

// Daniel
Daniel Johansson

Brädspel är min grej!

http://spel.nsson.nu - Ska du köpa spel?

emil

Seriöst, hur kan man köra en föreningsfråge-poll i en tråd som bara brädspelare använder mer eller mindre?

Jag snubblade personligen in här av en slump och läser att "slå-ut-väggar-är-sköj-syndromet" har slått till igen. Och jag är skarpt negativ till ngt liknande. Geddon behöver snarare fler rum än ett mindre, oavsett hur mycket det används eller inte.

Om ni däremot skulle göra ngt konstruktivt som att bygga ut rummet i lokalen så skulle det ju bara vara bra om lite discogolsyta försvann till ngt mer spelorienterat.

Men det är min högst personliga åsikt. Däremot att ni gömmer föreningsfråge-polls här är sjukt, och det borde alla fatta.

Heavy

Är väl kanske inte det bästa stället att lägga det på. det håller jag nog med om vid lite närmare eftertanke..

Sen är väl det egentligen mest en vägledande poll för styrelsen om hurvida ett större brädspelsrum skule användas eller inte, det är ju styrelsen som beslutar om det ska genomföras eller inte...

Eftersom vi trots allt har 11 medlemmar som tycker det är en bra idé, och kommer att använda rummet regelbundet under ett års tid (i första svängen, sen lär det ju dra igång nått asl-kampanjande igen om jag känner gamlingarna rätt), så ansåg styrelsen att det är värt att genomföra.. WiF-Kampanjen kommer att involvera 15-16 pers som spelar, enda andra alternativet hade varit att stänga av blåa rummet ett år, eller gett fan i att spela alls..


Jag tar gärna en debatt om rummens vara eller inte vara med, men det här är kanske inte rätt ställe.. Vår evil moderatör lär hugga som en landhaj(tm) om vi jiddrar om det här.. :)

(Men personligen är jag med för fler små rum, bara dom används, annars har dom inget berättigande)
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

emil

Det är väl ingen som vet om rum kommer användas eller inte i framtiden, det är inte det som är frågan. Eller en motivering öht att ta bort ett!  :evil:

Det är bättre att bygga ut i lokalen, men det är ju jobbigare, så det frånses väl gärna av inblandade antar jag.

Alltså, jag missunnar inte brädspelare ett större rum, däremot att ta bort rum är fucked upp i räva.

oscar

Det är klart att det hade varit bättre att bygga ut "in i lokalen" men frågan är om det inte blir lite för dyrt? Dessutom ska man, som du poängterade, hitta människor som vill genomföra arbetet. Jag har röstat för en utslagning av vägg. Anledningen är att jag har fått mig förklarat att det rummet som ligger jämte det gröna rummet knappt används.
Men, jag är ju Brekal liksom...

Heavy

Citat från: "emil"Det är väl ingen som vet om rum kommer användas eller inte i framtiden, det är inte det som är frågan. Eller en motivering öht att ta bort ett!  :evil:
.


Nja, jag vet inte.. om vi har ca 100 m2 i nuläget som inte utnyttjas alls ändå.. ;)

En sak till, vet inte om du uppfattat det.. Man "slår inte ut" väggen mellan rummen, man skruvar ner den.. Hela den delen av lokalen är uppbyggt med ett modulsystem där väggarna är nedtagbara.. Vilket i slutändan betyder att vi såklart ska förvara väggdelarna vi tar ner nu, för senare uppskruvning om det behövs ett rum till..


Ja, hade blivit mycket dyrare att bygga ut i lokalen tyvärr.. Och då hade vi stått där utan rum likaväl..
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

emil

Att ta bort enskilda rum är att ta bort resurser för föreningen, det är skit sak samma om det används eller inte förnuvarande. Det är ingen motivering. Mycket dyrare att bygga ut i lokalen? Knappast. Däremot krävs det mer arbete, och det är obekvämt.

Ni ska ju inte försöka inbilla mig eller någon annan om att den där modulväggen kommer tillbaks någonsin i framtiden. Så om Snucko Snuckosson och hans kompisgäng behöver ett rum för sina spelprojekt, så ska ni snickra upp den igen dårå, och ta ner hyllor m.m?  :lol: