Städdagar julen 2011

Startat av carlsson, november 29, 2011, 22.53

Föregående ämne - Nästa ämne

Lindbergh

Jox till gardiner inköpta på IKEA, levereras i kväll eller senast tisdag nästa vecka inför lokal joxeriet efter jul...

”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Först väga, sedan våga" Helmuth von Moltke, f 1800, d 1891
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

Lindbergh

Håller på att renovera hemma och jag har kabelkanaler modell lite äldre i hårdplast med fästen. Kan det vara något intressant?
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Först väga, sedan våga" Helmuth von Moltke, f 1800, d 1891
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

carlsson

Citat från: Lindbergh skrivet december 18, 2011, 11.02
Håller på att renovera hemma och jag har kabelkanaler modell lite äldre i hårdplast med fästen. Kan det vara något intressant?

Ja tack, det finns ett visst behov.

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

Lindbergh

Ok, då tar jag med dem till Geddon så får vi se om vi kan använda det, är nog ca 8 meter och några hörn skarvar!
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Först väga, sedan våga" Helmuth von Moltke, f 1800, d 1891
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

carlsson

Härligt,
det ser ut som vi blir några stycken!

Hittills är följande människor sugna på att hjälpa till:
- Carlsson
- Ivar
- Ewers
- Adam
- Lallo
- Patrik
- Ola
- David
- Lindbergh
- Brain
- Peter
- Dilba (Är Dilba = Dynefors?)
- Billy

Konkreta saker att göra:
- Sätta upp tätningslist på alla fönster
- Sätta upp Ljudisolering i Gröna
- Dra klart el till toaletterna
- Sätta upp gardinfästena, och så många gardiner som har kommit (beställningshinder föreligger)

Med på önskelistan men inte klart än pga ekonomiska semi-hinder:
- Bygga en fet arbetsbänk i dioramarummet.
- Sätta upp fler hyllor i Blåa
- Sätta upp lampor i Rollspelsrummen

Övrigt:
- Rensa och slänga.
- Städa trapphuset.
- Tvätta fönster.
- Dammsuga och svabba golvet.

Om du redan nu känner att du gärna vill vara med på någon av dessa härliga uppgifter får du gärna PM:a mig.


Om det är någon mer som har några fler önskemål är det bara att skjuta!

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

Ola

- Ola=?
Lite omprioteringar har dykt upp för min del. Räkna inte med att jag hinner komma ner speciellt mycket.  :-\
Hoppas hinna några timmar på tisdagen.

- Dilba=Dyne, ja.

- Sätta upp fler hyllor i Blåa
Varför?
I nuläget har jag bara sett två bord spelas på samtidigt, så terräng och bord räcker gott. Lite undanröjning möjligen.
Och isf var?
Inte under 2m på vänsterväggen, det är bra att ha en fri vägg där. Så var det sagt från början.
Och inte gärna på den den bortre blåa delen, den är tillräckligt smal ändå.

Det var min 25 öre.  :)
mvh ola
Sir Killalot II for the masses!

dilba

Min flickvän är väldigt sjuk så jag kommer inte komma alls.

Gunilla Hellén

Tråkigt att höra. Hoppas hon mår bättre snart.

carlsson

Då var vi klara för denna gången. Tack till er som hjälpte till.

Några saker hanns inte med, som vi dock räknar med att fixa dom närmaste veckorna:
- Belysning i högra toaletten (finns dock i den vänstra).
- Belysning i Bruna.
- Ljudisolering i Gröna.

Två viktiga brasklappar:
- Precis inannför entrén står två större lådor med massa göjs i. Vi vill att styrelsen och medlemmar tittar i dessa lådor och tar vad ni vill ha. Annars slängs dessa under våren.
- Jämte skåpen vid entrén till Blåa rummet står några lådor som vi tror är medlemmars (bl a står det Per Odlund på en av lådorna). Ta hand om dessa lådor, annars slängs dom under våren.

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

Lindbergh

Kan bistå i det som inte är relaterat till elen (i synnerhet efter de random fel som blev på kvällen...) vid tillfälle. Funderar dock på hur planen ser ut vad gäller ljudisoleringen i gröna med tanke på ASL-uppställningen? Å andra sidan blir det kanske lite mer "feeling" med betongdamm på KGP för att symbolisera vår bombardment ;)

Behövs det köpas mer på IKEA så säg till, med största sannolikhet är jag i Göteborg större delen av fredagen och ska handla på IKEA.
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Först väga, sedan våga" Helmuth von Moltke, f 1800, d 1891
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

carlsson

Citat från: Lindbergh skrivet december 28, 2011, 19.31
Funderar dock på hur planen ser ut vad gäller ljudisoleringen i gröna med tanke på ASL-uppställningen? Å andra sidan blir det kanske lite mer "feeling" med betongdamm på KGP för att symbolisera vår bombardment ;)

Tänker mig en variant där en person dammsuger medan den andra borrar. Räcker till 90% åtminstone.

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

Brain

Citat från: Lindbergh skrivet december 28, 2011, 19.31
Å andra sidan blir det kanske lite mer "feeling" med betongdamm på KGP för att symbolisera vår bombardment ;)

Med hänsyftan till vilken effekt ert bombardemang haft än så länge blir det inget damm när ni borrar då...  :P 
Tomas Davidsson

Lindbergh

Sant så sant  ;D

Ok, det löser väl sig med dammsugare skulle jag tro och borde bli tillräckligt bra!
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Först väga, sedan våga" Helmuth von Moltke, f 1800, d 1891
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954