Byggvecka tisdag 12 juli-17 juli

Startat av Lindbergh, juli 11, 2011, 20.56

Föregående ämne - Nästa ämne

Lindbergh

Hej!

Då fortsätter arbetet även denna sommarvecka och jag kommer att vara på plats:

tisdag 13:30-17:30
onsdag 09:00-18:00
torsdag 09:00-18:00

Utifrån vem/vilka som kommer så gör vi prioriteringar löpande. Alla kan vara med och föreningen kommer behöva allt från någon/några som tvättar av inför målning, sorterar spill till de mer sedvanliga uppgifterna som snickra vägg/spackla/slipa/måla.

Ritning och bilder: http://www.armagedon.se/ny-lokal-2011/lokalrenovering-2011/krigsspelsrummet-vagg-regla.html


Tjohej!

L
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Först väga, sedan våga" Helmuth von Moltke, f 1800, d 1891
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

Ewers

Jag och Nemo kommer vara nere och bygga vägg på torsdag.
Förhoppningsvis kommer Dyne också.

carlsson

Bra att folk är nere i veckan! Så här ser tiderna ut i helgen:

Lördag 10-19
Söndag 10-19

Ingenting på fredag alltså.

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

Thure

kan vara nere på söndag, ska bygga på andra ställen på lördag

Nemo

Jag hade glömt att jag lovat bort mig på Torsdag redan innan så jag kommer efter jobbet imorgon Onsdag istället.

Patrik

Vore bra om folk kunde anmäla sig till helgen så man vet huruvida man ska dyka upp eller ej.

Jag har planerat att dyka upp både lördag och söndag.
Blood for the blood god.

Nemo

Lördag 10-19:
Patrik

Söndag 10-19:
Patrik
Thure
Nemo

Ola

Lördag 10-19:
Patrik
Ola (lunchtid-19)

Söndag 10-19:
Patrik
Thure
Nemo
Ola

Kan komma förbi på fredag kväll, om det är nån där då.
mvh ola
Sir Killalot II for the masses!

Ewers

Andreas Carlsson och Jag (Ewers) kommer vara nere i lokalen och arbeta under fredagen 15/7 om det är så att någon mer vill vara med.

Det finns massor med roligt att göra och man behöver inte vara händig eller kunnig för att vara med.

Vi startar runt 10.00 och håller på i sakta mak under hela dagen.

/F 8)

Patrik

Efter en kortare diskussion med Ola så kommer så kommer vi inte dyka upp i morgon (lördag). Det blir därmed ingenting på lördag.
Blood for the blood god.

Ewers

Andreas och jag kommer vara i lokalen och bygga vägg i morgon. Min bedömning är att det är viktigt att få klart väggarna innan helgen är slut.

Vi byggde klart dörren till kiosken idag, vilket innebär att första dörren är fixad. Det skedde dessutom utan några problem.  :shock:  :D

Alla som vill hjälpa till i morgon lördag är varmt välkomna att hjälpa till.


/F 8)

Patrik

Ah trevligt, då dyker jag upp. Räkna med att jag är där från 10-tiden.
Blood for the blood god.

carlsson

Bra jobbat idag gubbar!

Några få meter vägg kvar, sen är alla rummen på plats!  :cheers:


Detta innebär att det från i morgon kommer att behövas mängder av spackel- och målarhjälp! Nu är allt det "tunga" klart vilket innebär att alla som har armar och händer borde kunna hjälpa till!

I morgon söndag kl 10-19 är Patrik på plats.
Nästa vecka kommer jag att finnas på plats vissa dagar, jag startar en ny tråd om det i morgon kväll.

Sist en fråga:
Finns det någon på föreningen som har lagt klinkers?

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

Thure

Hej, då bygget hos min morbror tog betydligt längre tid än vad vi trodde,  behöver jag åka dit imorgon igen. Det gör att jag missar bygget. Ska ta igen detta och vara med så mycket jag kan i veckan