Lokalrådet!

Startat av carlsson, april 11, 2011, 11.42

Föregående ämne - Nästa ämne

carlsson

Vi blir tre man kort, så det är ju tur att vi är så många. :wink:

Syns i kväll!

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

carlsson

Sammandrag från mötet 2011-06-09:

Ventilation, tillträde och befintlig lokal
Befintliga lokaler är uppsagda. Vi ska vara ute senast sista Augusti. Rådet anser dock att vi bör jobba mot sista Juli.

Tillträdet till nya lokalerna är helt klart. Kvar står endast en grå soffgrupp som Gud glömde.

Ventilationsmannen som jag pratat med hävdar att vi varken har asbest eller radon i lokalerna. Om det finns asbest, så gör det det i befintlig ventilationstrumma och eftersom vi inte har några planer på att riva den så är det ingen fara.
Ang ventilation; En riktig ventilationsanläggning kostar runt 100.000,- för att få till en ultimat lösning.Vi fortsätter därför att köra med öppna fönster och om behovet uppstår installerar vi enklare aggregat på platser där det behövs. Det får i så fall bli ett senare problem. Frågan om öppningar mot taket togs upp, men det läcker in för mycket ljud för att det ska bli bra.

Verktyg
Frågan uppstod om vi behöver förbereda oss med några inköp. Rådet anser att vi lånar av medlemmar och köper först om behov uppstår. Eventuellt kan vi handla in några nya basverktyg såsom hammare och mejslar.

Ansvarsområden
Vi bestämde inte någonting om ansvarsposter. Jag hävdar dock att det bör finnas en ansvarig person per område. Annars kommer det bli ett jidder när vi beställer prylar och grejer.

Mitt förslag:
    El - Andreas Carlsson
    Golv, rengöring och läggning - Fredrik Ewers
    Armatur - Martin Dalevik
    Väggar -  Felix/Patrik?
    Kök - Andreas Carlsson
    Flytt av Telefon, internet, sophämtning samt adressändring - nn
    Dusch, Toalett - Anders Ivarsson
    Nycklar och lås till styrelse och kiosk - nn
    Gardiner - Tomas Davidsson

Vad innebär då detta? Exempel: Det datum vi ska lägga golv, så tillser Ewers att det ska finnas verktyg och golv att lägga. Det datum köket ska sättas, så tillser Carlsson att allt finns på plats. Hinner man inte så delegerar man.
Alternativet är att vi har ett möte om vem som tar ansvar innan respektive aktivitet. Möten kommer vi behöva ha ändå, men jag inbillar mig att det redan nu är tryggt att folk vet vad dom ska göra.

Verkar det sunt eller har Rådet ett bättre förslag?

Datum
Följande datum diskuterades:
    Nästa möte
    Tisdag 21/6 kl 1730-2030. Ett längre möte där vi planerar inför den uppkommande rivningssöndagen, samt golvläggningsdetaljer. Vidare upptäckte Rådet behovet av att revidera ritningen då framförallt förrådet blev för litet. Vi ska därför gå upp till lokalen och tejpa upp planritningen på golvet så att vi får en bättre uppfattning, och spika ritningen först efter det.

    Rivningssöndag
    Söndag 26/6. Vi river ut befintliga väggar där det behövs. Golv limmas där det behövs.

    Uppstädningsdag
    Lördag 2/7. Vi städar upp lokalen så att den blir fräsch inför ombyggnaden

    Bygghelg!
    Fredag - Söndag 8-10/7. Här kör vi igång på allvar. Väggar ska byggas, kök ska sättas, klickgolv ska läggas osv osv. Allt i mån av tid. Det är också här vi kommer jaga extrapersonal.
    Notera att det finns en mer detaljerad plan över i vilken ordning vi ska bygga. Denna reviderar vi nästa möte.
    [/list]
    Jag har tänkt lite och har istället ett nytt förslag! Det är ingen idé att vänta. Vi skjuter därför på alla tider en vecka bakåt, så att nästa möte är redan nu på tisdag, och vi börjar riva redan nästa söndag. Det innebär att jag inte kan vara med första söndagen, men det spelar ju absolut ingen roll!
    På detta sättet skyndar vi på byggandet, vi kommer igång snabbare och att vissa av oss inte kan vara med varje gång kommer vi aldrig komma ifrån!

    Mitt förslag således:
      Nästa möte: Tisdag 14/6
      Rivningsdag: Söndag 19/6
      Städdag: Söndag 26/6
      Bygghelg: 1-3/7

    Åsikter?

    :cyclopsani:

    Andreas Carlsson, Borås
    ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

    http://www.aslsweden.com

    soulreaper

    Ser bra ut Andreas, Flytt av Telefon, internet, sophämtning mm och nyckelfrågan löser styrelsen.

    Iom framflyttandet så kan jag med största sannolikhet vara med och riva, bygghelgen blir nog dock svår då jag tror att jag jobbar.
    Igenmurade ögon, kärleken är blind, knytnäve med vigselring...

    Peaceful protest doesn\'t get the job done
    So I wake up for the rally grab my soy milk and my gun

    Brain

    Tomas Davidsson

    Patrik

    Ser inga problem med att börja tidigare.

    Om vi behöver ha en ansvarig för de olika delarna så anser jag att denna person är någon som kan tillsättas allt efter som. Eventuellt jiddrande kan vi ta, som vi diskuterade på mötet, vid planeringsmötena inför de olika delsektionerna.

    PS vill bra gärna ha det spikat om det blir möte av på tisdag senast måndag åtminstone så man kan planera sin vecka.
    Blood for the blood god.

    Thure

    Check, ska försöka lösa så jag kan komma in på mötet, bör inte vara några problem

    Ivar

    jag kommer komma senare då jag måste cykla ur benen inför helgen. Kan heller inte svara för hur jag kommer funka på rivningssöndagen. Det är svårt att förutsäga exakt hur kroppen reagerar efter 300km  :o
    Om ni stöter på problem så kontakta mig i sista hand.

    Thure

    Vilken tid ska rivningen börja var det tänkt? Jag ska iväg på lördag och vet inte hur sent det blir på kvällen

    Ewers


    carlsson

    Vi siktar på mötet redan i morgon då!

    Där bokar vi också tid för rivningen på söndag.

    Dvs, Lokalrådsmöte i morgon Tisdag kl 1730-1930.

    Andreas Carlsson, Borås
    ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

    http://www.aslsweden.com

    Dale

    Jag kan preliminärt vara med på allt utom söndag 26/6 och lördag 2/7

    Thure

    Kommer som dale prliminärt kunna vara med på allt utan 26/6 (ska antagligen bort) och 2/7 (konfirmation)

    Nemo

    Jag finns behjälplig 26-30e samt 3-7:e. Råkar ha semester så dagarna är fria. Tjoho!!

    Helgerna är dock sedan länge uppbokade

    Thure

    Jag kommer att bli sen på söndag, skulle folk vara där runt lunch / eftermiddag också? isånna fall kan jag nog ordna så att jag är där klockan 12.

    Patrik

    Beror väl på hur många som faktiskt dyker upp etc men jag räknar väl med att vara kvar ett tag till efter 12 :) Sen att man kanske behöver gå på lunch runt 12tiden är väl en annan sak.
    Blood for the blood god.