Lokalrådet!

Startat av carlsson, april 11, 2011, 11.42

Föregående ämne - Nästa ämne

Lindbergh

Tja, vad ska man säga...

Efter nu i kväll spellett rollspel i den nya lokalen och ett av våra rollspelsrum för första gången så känns det fantastiskt att vi har så bra rum, för att inte säga perfekta ;)

Möblering är nästan optimal och folk kan gå i stort ut och in utan att störa spelet.

Efter insittning i rummet runt 18 och avslut runt 22:30 utan någon egentlig paus var det fortfarande fräsch luft.

Färgvalet och den röda färgen i det varma ljuset från stearinljuset är bra! Nästan synd att sätta upp sköldar på den!?

Trots att det det var mycket folk i det stora utrymmet så hördes inte ett smack till Röda Rummet och vi var lågmälda idag...

Kort sagt vill jag ge cred till alla som fixat och pulat för att det blev bitvis förjävla bra! Nu ska det spelas!!!
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Först väga, sedan våga" Helmuth von Moltke, f 1800, d 1891
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

carlsson

Citat från: "Lindbergh"Kort sagt vill jag ge cred till alla som fixat och pulat för att det blev bitvis förjävla bra! Nu ska det spelas!!!

Vi bockar och bugar, och det kan du också göra!

Kul att det funkar! :) Det enda jag är orolig för är när båda rollspelsrummen är igång samtidigt...
Sköldarna kanske är bättre att sätta i andra delar av rummet, tror att det kan bli lite rörigt på den röda väggen annars. Tål att funderas på iallafall.

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

Lindbergh

Rött har ju nackdelen att den är dominant i inredningen, har som sagt rött i köket hemma och det slår ut nästan allt annat i färg-väg. Det fina med denna färg är lystern i stearinljuset :)

Tja, det kommer att bli bekymmer helt klart om bägge rummen är i gång.

Det är lyhört och det hörs lätt mellan rummen och musiken/ljudeffekter hörs med. Med mer gardiner och lite annat som typ hängande lampor, någon mer tavla, något jox på borden och att möbler inte står längs med väggar kan vi minska ljudet men det får nog tänkas om kring denna lilla skiva (som är problemet) och att vi sätter upp provisoriska lister på väggen mellan rummen.
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Först väga, sedan våga" Helmuth von Moltke, f 1800, d 1891
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

Plutonergy

Har dragit klart strömmen till styrelserummet.
Jag har även kopplat in datorn, skrivare m.m. samt att internet är installerat på datorn i styrelserummet!
Hängt upp takbelysning i köket och korridoren mot köket.

För att upphängningen av de två takbelysningarna åvan skall bli godkännda behövs det installeras två stycken kopplingsdosor i taket där strömmen kommer ifrån, ingen panik men kommer det någon form av besiktningsman framöver måste det fixas först!

Det finns en LED panel kvar, den står i room of hell, jag tänker inte sätta upp den någonstans, om någon har en plan för denna så kontakta någon som tycker det är jättekul att borra i betongtak :)

Billy
After having sneak looked at gods cards its hard to imagine that he plays dice with the world ...

carlsson

Bra där!  ;D

Den sista LED-panelen är inte våran utan leverantörens.

Det kommer två stycken städdagar i mellandagarna då de sista eldetaljerna ska fixas, bland annat. Då har nog dem flesta av oss som jobbade i somras fått andas lite... ;)

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com