[Kallelse] Årsmöte söndagen 2009-02-01, kl 13

Startat av Greger, december 15, 2008, 20.40

Föregående ämne - Nästa ämne

Greger

Årsmöte 2009

Första söndagen i februari, den 1:e, är det dags för årsmöte.

Vi hoppas att många kommer och lyssnar och säger sin mening inför det nya året! Även det kommande året står vi inför utmaningar, men känner att vi påbörjat bra värvningsaktiviteter under 2008 och vi har förslag och idéer på hur vi kan fortsätta och föryngra och förbättra föreningen under 2009.


På programmet, bl a:

1. Verksamhets- och värvningsförslag lämnas av avgående styrelsen

2. Budgetförslag för 2009 redovisas av avgående styrelsen

3. 2008 års styrelse tackar för sig, frågan om ansvarsfrihet

4. Val av styrelse för 2009

Mer detaljerad dagordning kommer.

Vi bjuder på fika, välkommen! :D

Goa hälsningar,
Greger och styrelsekobolderna

Edit: ändrat datum

Greger


biggabush

\"Bättre att dö till sjöss än som en ko på halmen\"
(Anders Bersten, styrelseledamot)

dagle

Enligt föreningens stadgar så står det: Årsmötet hålles i februari månad...
Kanske en bra idé att andra på datumet.

soulreaper

Citat från: "dagle"Enligt föreningens stadgar så står det: Årsmötet hålles i februari månad...
Kanske en bra idé att andra på datumet.

Ja det kan vara en väldigt bra idé...
Igenmurade ögon, kärleken är blind, knytnäve med vigselring...

Peaceful protest doesn\'t get the job done
So I wake up for the rally grab my soy milk and my gun

biggabush

Näe. Ingen bra idé eftersom vi vill ha årsmötet den 25/1. Skit i att stadgarna är så kassa att de säger det. Jag tolkar stadgarna som att de avser säga att ÅM ska infalla senast i februari. Jag föreslår att alla håller med om den tolkningen så vi kan ha ÅM så tidigt som möjligt så att verksamhetsåret startas snarast (behövs detta år mer än någonsin).

ÅM går av stapeln den 25/1 enligt kallelse här på forumet.
\"Bättre att dö till sjöss än som en ko på halmen\"
(Anders Bersten, styrelseledamot)

Apanpapan

Om man bryter mot stadgarna så är väl årsmötet piss värt?
¡Oook ook ooook oooook!  (¡Hasta la Victoria Siempre!)

Lindbergh

Citat från: "biggabush"Skit i att stadgarna är så kassa att de säger det.

WTF?

Stadgarna är tydliga och klara, hade det betytt senast hade det stått senast. Årsmötet hålls i februari månad.

http://armagedon.se/old/stadgar.pdf
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Först väga, sedan våga" Helmuth von Moltke, f 1800, d 1891
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

Gobbos Spider

Det här med Januari var mitt fel. Hade ingen koll på att det var så fantastiskt reglerat med Månad för årsmötet. Läste vidare i stadgarna och insåg att medlemsavgiften som bestämdes i November är ogiltig, ety ett sådant beslut skall tas i Oktober månad.
I would never die for my beliefs because I might be wrong.

    Bertrand Russell

Greger

Visst är byråkrati härligt...  :wink:

Ok, hur låter första söndagen i februari då?

1/2 - 2009

Någon däremot?

/Greger

Judas

Skit i om medlemsmötet borde varit i November eller Oktober!
Eller om årsmötet skall hållas i februari eller april!  
De som hänger upp sig på detta orkar ju ändå inte gå på årsmötet, ännu mindre ett medlemsmöte.
Rätta till stadgarna på årsmötet och så att vi sipper detta problem i framtiden.

All heder åt de som angagerar sig i föreningen och försöker få den på fötter igen.

biggabush

ÅM hålls 25/1.

Vi har inte tid med dogmatik längre.
Punkt.

(Tack Judas).

Och. PLEASE. Börja inte en kvasi-diskussion med högtrevande stämma nu. Bara släpp det. ÅM 25/1. Punkt.
\"Bättre att dö till sjöss än som en ko på halmen\"
(Anders Bersten, styrelseledamot)

Lindbergh

Citat från: "biggabush"
Vi har inte tid med dogmatik längre

Jag som semi-aktiv medlem (2 besök a 5-6 timmar i veckan i snitt)förväntar mig inte mycket, men detta resonemang stör mig. Kort sagt känner jag mig bekymrad över hur aktiva medlemmar resonerar ovanstående.

Stadgarna är viktiga för det praktiska arbetet i en förening och för att genom ändamålsparagrafen ge föreningen "liv" och motivera dess leverne och spelverksamhet.

Föreningar brukar, precis som vårt samhälle btw, vara indelat i tre delar:

Pro primo - den beslutande funktionen (föreningsmötet)
Pro secundo  - den verkställande funktionen (styrelsen)
Pro tertio - den kontrollerande funktionen (revisorerna)

Stadgarna är således regler för dessa tre ovanstående funktioner och det är generellt bra att reglerna svarar på frågorna när, vem, vad och hur frågor.

Som medlem anser jag att det är fullt befogat att kräva att den verkställande delen i föreningen följer medlemmarnas beslut i enighet med våra stadgar.

Om reglerna är svåra att förstå, oklara eller att tiderna tarvar extraordinära åtgärder är det plikt för verkställande delen av föreningen att påtala detta till medlemmarna så att medlemsmötet kan fatta nya beslut och därmed revidera stadgarna.

L
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Först väga, sedan våga" Helmuth von Moltke, f 1800, d 1891
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

Getsen

1/2 låter bra. Fattar inte varför det ens blev en diskussion av det när problemet uppenbarades. Det ska vara så, och har inte nånsin varit en hemlighet på något sätt. Kan det som beslutades på medlemsmötet återbeslutas på årsmötet eller är det överspelat så länge ingen motsäger sig att det inte heller var korrekt?
"I've made characters for games you've never heard of, and I've never played!"
"The road to hell is paved with randomly-generated content."
"Chaotic Neutral means never having to say you're sorry."

Ivar

vad gäller medlemsmötet på hösten som jag hade för mig att det stod så är det det närmaste vi kommit vad som står i stadgarna sedan föreningen startade...
Att inte följa stadgarna för att vi är klantiga är en sak, att göra det medvetet en annan.

//Revisorn
Om ni stöter på problem så kontakta mig i sista hand.