Framtidsdiskussion - olika vägar att gå

Startat av Greger, oktober 04, 2008, 19.42

Föregående ämne - Nästa ämne

Clifford

Citat från: "biggabush"Jag hoppas att många av er kommer på medlemsmötet på lördag. Då kommer styrelsen meddela den konsensus vi har nått vad gäller lokalfrågan och hur vi går vidare.

Kort sammanformulerat kom vi på sista styrelsemötet fram till (brutalförkortat):

1) Vi fortsätter i befintlig lokal för att alternativen är för dåliga.

(MF och Hestra Sjukhem (HS) går bort. MF pga att dessa lokaler var beskaffade på ett dåligt sätt (små, få, fula). HS går bort pga att alla lokaler som Medborgarskolan förfogar över är fukt- och mögelansatta i olika hög grad.)

2) Undertecknad kommer förhandla ner vår hyra till minst hälften av dagens hyra. Detta är nödvändigt eftersom vi inte har aktiviteter nog för att erhålla den nivå av bidrag som krävs för befintlig hyra.

(om jag inte lyckas förhandla ner hyran anser jag att vi ad hoc in realitetis gör så i alla fall och fortsätter letandet efter nya lokaler.).

3) Vi kör 6-8 MF liknande one-off/punktarrangemang per verksamhetsår och får på så vis tillräckligt många bidragsberrättigade medlemmar (105 minst - jag tror vi kommer få fler än så, har beräknat det till 150-200).

4) Genom 1-3 uppnår vi att vi kan vara kvar i befintlig lokal, utan att fula (ni vet vad jag menar) och med schysst värvade bidragsberättigade medlemmar*utan* att vi för den sakens skull behöver ha regelbunden ungdomsverksamhet i våra lokaler.

More to it.

På lördag.


=D>

Jag har inte nån koll nu för tiden men det här låter som det bästa valet, av trådens diskussioner att döma. Dessutom låter de här arrangemangen med MF som en bra idé värd att köra ett par gånger till innan man vet hur mycket de ger. Kanske räcker ett sådant samarbete för att säkra föreningen i nuvarande lokal. Kanske kan samma samarbete göras andra helger med andra fritidsgårdar i stan.

Judas

Citat från: "biggabush"Jag hoppas att många av er kommer på medlemsmötet på lördag.

Vilken tid är det?

Getsen

Citat från: "Judas"
Citat från: "biggabush"Jag hoppas att många av er kommer på medlemsmötet på lördag.

Vilken tid är det?

Kl 13.00 såvitt jag minns.
"I've made characters for games you've never heard of, and I've never played!"
"The road to hell is paved with randomly-generated content."
"Chaotic Neutral means never having to say you're sorry."

biggabush

\"Bättre att dö till sjöss än som en ko på halmen\"
(Anders Bersten, styrelseledamot)

Ivar

All shall be well! she said, she said.

Allt verkar bli bra men nu är det ju dessutom så att vi faktiskt dessutom har börjat få aktivitet i lokalen av sagda ungdomar. Det var 6-7(vet inte om Felicia är bidragsberättigad) bidragsberättigade medlemmar i lokalen igår på brädspelstorsdagen!
Om ni stöter på problem så kontakta mig i sista hand.

Fluff

gött. är det nu man ska börja skandera "all makt åt c-g, vår brädspelsmästare!"?
ät en makaron till!

soulreaper

Citat från: "Ivar"All shall be well! she said, she said.

Allt verkar bli bra men nu är det ju dessutom så att vi faktiskt dessutom har börjat få aktivitet i lokalen av sagda ungdomar. Det var 6-7(vet inte om Felicia är bidragsberättigad) bidragsberättigade medlemmar i lokalen igår på brädspelstorsdagen!

Felicia borde vara bidragsberättigad så vitt jag vet finns det ingen undre gräns..
Igenmurade ögon, kärleken är blind, knytnäve med vigselring...

Peaceful protest doesn\'t get the job done
So I wake up for the rally grab my soy milk and my gun

Daniel

Citat från: "soulreaper"
Citat från: "Ivar"All shall be well! she said, she said.

Allt verkar bli bra men nu är det ju dessutom så att vi faktiskt dessutom har börjat få aktivitet i lokalen av sagda ungdomar. Det var 6-7(vet inte om Felicia är bidragsberättigad) bidragsberättigade medlemmar i lokalen igår på brädspelstorsdagen!

Felicia borde vara bidragsberättigad så vitt jag vet finns det ingen undre gräns..

Då skriver vi upp 20h Spöktrappan på henne då! :)
Daniel Johansson

Brädspel är min grej!

http://spel.nsson.nu - Ska du köpa spel?

Ivar

Jo det finns en undre gräns tror det är sju år förut var det fyra men det ändrades i samband med att de sänkte den övre gränsen. för övrigt viktigare o viktigare att vi faktiskt fyller i  närvarokort vid varje aktivitet. även om inte brädspel ger bidrag från medborgarskolan så får man bidrag från kommunen.
Om ni stöter på problem så kontakta mig i sista hand.

Greger

Citat från: "Ivar"Jo det finns en undre gräns tror det är sju år förut var det fyra men det ändrades i samband med att de sänkte den övre gränsen. för övrigt viktigare o viktigare att vi faktiskt fyller i  närvarokort vid varje aktivitet. även om inte brädspel ger bidrag från medborgarskolan så får man bidrag från kommunen.

Enligt Mariedals så ska den undre gränsen vara 4 år i Borås, någon förening lyckades göra en specialdeal tydligen, eftersom de hade medlemmar i 4 års-åldern. 7 år gäller i övriga landet, om detta stämmer...